טלוויזיה

כאן משגעים את העולם הערבי: זו הסאטירה שעוררה סערה

תוכנית הסאטירה הייחודית שמשודרת במכאן, ערוץ הטלוויזיה בערבית של תאגיד השידור הציבור, הצליחה בשבוע שעבר לחולל סערה אחרי שידור מערכון בכיכובו של נשיא מצרים. כך זה נראה
מערכת ice | 
מהדורת חדשות מכאן (צילום צילום מסך מכאן)
תכנית הסאטירה הערבית אולי הראשונה בעולם, היא למעשה פרי הפקה של תאגיד הציבור הישראלי "כאן", ובימים האחרונים כובשת את העולם הערבי עם מערכון סאטירה שבמרכזו עומד נשיא מצרים א-סיסי.
הקטע שהפך ויראלי השיג מיליוני צפיות ותגובות מפרגנות וחיוביות של צופים מרחבי העולם הערבי, זאת גם לצד תגובות שליליות אמנם, שיחד עם זאת רק מעידות על העניין שהצליח המערכון ליצור.
כך לדוגמא הגיב אחד הצופים ברשת: "החלום שלי לשמוע את סיסי אומר משפט אחד נכון, 100 מילון איש והשולט שלהן הוא הכי טיפש בניהם". תגובה אחרת מהצד הביקורתי נוסחה כך ואף כללה איומים: "אתם בהסכם גז איתנו – תזהרו שלא יהיה לכם קר בחורף הזה כמו אחים שלכם באירופה".
"אל-שוסמו"  (״המה שמו״) היא תוכנית מערכונים קומית סאטירית ונשכנית – בשפה הערבית, מהחלוצות בז'אנר זה בישראל ובעולם הערבי בכלל. התוכנית מציגה פרודיה וביקורת סאטירית על תכנים, ותוכניות מערוצי טלוויזה מגוונים, בהם תכנים חדשותיים.
התוכנית מבוססת על פעולת הזפזופ בין ערוצי טלוויזיה ומכאן נגזר שם התוכנית אל--שוסמו, בערבית ״הדבר הזה״ או ״המה שמו" ומתייחס לשלט רחק המשמש להעברת הערוצים.
 
הפאנל המרכזי (חסאד אל-שוסמו) הוא פרודיה על אולפן חדשות העוסק באירועים הפוליטיים והחברתיים והכלכליים של השבוע האחרון עם האורחים שעשו את השבוע. עוד בתוכנית: פרודיה על קולנוע וסדרות ערביות וטורקיות, תרחישים דוקומנטרים סאטירים, חיקויים, טרדנים ברשתות החברתיות, וידאו קליפ  ועוד.
 
בעונה השנייה מצטרפת גם הפינה ״שר אלבלדייה״ שמביאה את סיפורו של הצוות הכושל של המועצה המקומית "כפר שוסמה". התוכנית משודרת בכל יום חמישי במכאן  20:30 .
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה