טלוויזיה

הוט תשלם לקשת? המלחמה בטלוויזיה קרובה מתמיד להכרעה

בית המשפט המליץ: הוט תשלם לקשת על שימוש בתכנים בפלטפורמת נקסט, עד שיוכרע הליך גישור בין הצדדים. קשת הסכימה להליך הגישור, הוט ביקשו 3 ימים להחליט, ואם יסרבו, ההכרעה תינתן ב-11.5. HOT בתגובה: "שוקלת את הצעת בית המשפט להעביר את המחלוקת להליך הגישור"
כפיר אדר | 
HOT, קשת (צילום Magma Images, דר' אבישי טייכר מתוך פיקיוויקי)
הקרב בין קשת ל-HOT עולה הילוך. בית המשפט המליץ: HOT תשלם לקשת על שימוש בתכנים בפלטפורמת נקסט, עד שיוכרע הליך גישור בין הצדדים. קשת הסכימה להליך הגישור, הוט ביקשו 3 ימים להחליט, ואם יסרבו ההכרעה תינתן ב-11.5.2023.
בית המשפט המחוזי בת"א התכנס היום (שני) לדון בבקשת קשת להוצאת צו מניעה זמני נגד הוט, במעמד שני הצדדים. המלצת השופט היא שהוט תשלם לקשת על תכניה בפלטפורמת נקסט, לפי ההסכם המסחרי הקודם בין הגופים, עד שיוכרע הליך גישור של חודש בין הצדדים אצל נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר דן גרוניס.
 

במידה ולא תתקבל הסכמה בגישור, הנושא יחזור להחלטת בית המשפט המחוזי. קשת הסכימה להצעת השופט, הוט ביקשו מספר ימים לדון בהצעה, ואם לא יסכימו להצעת השופט, הוא יכריע בנושא ב-11.5. הרקע לבקשה הוא סיום ההסכמים של הוט עם קשת לשידור תכני ערוץ 12 בכבלים ובשירות האינטרנט; ב-30.3 הסתיים ההסכם על שימוש בתכני קשת ב-VOD בכבלים; לאור דין ודברים ניתנה הארכה עד ה-3.4, אך הוט הסירה את תכני קשת מה-VOD רק מספר שבועות לאחר מכן, ב-26.4.
במקביל, ב-13.4 הסתיים ההסכם על שימוש בתכני קשת בנקסט, ומאז הוט ממשיכה לעשות שימוש מלא שלא כדין בתכני קשת על גבי הפלטפורמה – בעיקר בצפייה נדחית ללא רישיון מתאים – שימוש המהווה  הפרה של החוק. קשת ביקשה לאסור על הוט לעשות כל שימוש בתכניה ב-VOD, start over ו-catch up – למעט העברה מלאה, בזמן אמת, ללא קטיעה או עריכה של ערוץ 12, כפי שכתוב בחוק באופן ברור ומפורש.
 
החל מה-26.4, תכני קשת אינם זמינים בשירותי ה-VOD‏ בפלטפורמות הכבלים של ‏HOT ו-NextTV. התכנים ממשיכים להיות זמינים ב-VOD של yes, סטינג TV, סלקום TV ופרטנר TV. קשת מיוצגת על ידי עורכי הדין מוטי ארד, אמיר ונג, נוי מצליח ורועי שמאש ממשרד גולדפרב גרוס זליגמן ושות׳.
מקשת נמסר: "מברכים על הצעת בית המשפט ומוכנים להיכנס להליך גישור ומשא ומתן כן והוגן על התכנים וזכויות היוצרים. גם היום אנחנו מציעים להוט להתקשר בהסכמים בתנאים מסחריים הוגנים, בדומה להסכמים שנחתמו רק לאחרונה עם שאר הפלטפורמות".
מהוט נמסר: "הוראות החוק מחייבות את קשת לאפשר את שידוריה לציבור הצופים בחינם. HOT שוקלת את הצעת בית המשפט להעביר את המחלוקת בסוגיות המסחריות הנוספות, ככל שישנן, להליך הגישור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה