משפט

בעלי קשת 12 בתביעה: הסכסוך במשפחת ורטהיים מחריף

מלחמת האחים הטראגית בין בעלי קוקה קולה ישראל עולה שלב: על פי הדיווח, דרורית ורטהיים תובעת את אחיה על הצהרות כוזבות לבנק ישראל ועסקת פרסום בעייתית 
מערכת ice |  3
דרורית ורטהיים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, Magma Images)
יורשת ההון דרורית ורטהיים, מבעלי קוקה קולה ישראל, מזרחי טפחות, קשת 12 ועוד, תובעת את אחיה החולק איתה במניות, דודי ורטהיים. על פי הדיווח של יואב יצחק באתר news1, האחות שמחזיקה במיעוט המניות, טוענת שאחיה, שמחזיק ברוב, שלח דיווח כוזב לבנק ישראל בדבר אחזקותיה בבנק מזרחי.
עוד על פי הדיווח טוענת ורטהיים כי אחיה רקם עסקת פרסום בעייתית לקוקה קולה וקשת 12, למרות ניגוד עניינים והטיה לרעתה של דרורית ששימשה בשנים האחרונות כיו"ר דירקטוריון קשת, ופרשה לפני כשנה.
בהמשך, דיווח עיתון 'כלכליסט' כי מדובר בדירקטור מטעם דרורית שיגיש תביעה נגד החברה, לאחר שלטענתו היה עד לאי-סדרים חמורים בקבוצת קוקה קולה ישראל. העניין עלה בעקבות עסקה שהתפוצצה לכאורה, ובה ניסה דודי לרכוש את חלקה של דרורית אולם לבסוף נסוג בעקבות אי-הוודאות הכלכלית במשק. 
 
נזכיר כי הסכסוך בין האחים החל לראשונה בשנת 2010, כאשר הגיע איש העסקים מוזי ורטהיים לגיל 80. המיליארדר והתעשיין המוערך בחר בבנו דודי לממשיך דרכו העיקרית והוריש לו כ-63% מהמניות בחברות הרבות, בעוד לדרורית הוריש 37%.
במשך השנים עלו טענות נוספות על ניגוד העניינים בקבוצת קשת, שלכאורה מונעת תחקירים והצגת שאלות נוקבות במוצרים המקושרים לחברה המרכזית, כגון: קוקה קולה, טרה, טובורג, קרלסברג וכן הלאה, במיוחד לאור סיקורים שוטפים על מידת הנזק הבריאותי בצריכת סוכר במשקאות ממותקים, לצד יוקר המחייה במוצרים הקשורים לחברה המרכזית וחסימת ייבוא מקביל וכדומה. 
מהחברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע״מ נמסר בעקבות הדיווחים: "מדובר בטענות חסרות שחר שהחברה דוחה אותן על הסף".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    צרציל תקשיב לאבי רצון ב-94 fm. תבין שזו רעידת אדמה!!
    לצ'רצ'יל 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא פחות. זה שרק בערוץ הולויזיה הימני זה מסוקר וגם כאן באייס - זה יום הכיפורים של ערוצי התבהלה וההסתרה זל השמאל . בושהההה של ערוצים 13 12 11
    סגור
  • 2.
    על דאטפת, אטפוך
    צ׳רצ׳יל 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שום דבר לא טראגי , אלא טבעי לגמרי. הכסף שלהם משמש ערוץ תועמלנות שתכליתו שנאה משטמה ומלחמה פנים ישראלית, זה חוזר על ראשם. מה שהם חשבו לעשות בכספם לחברה הישראלית , מתרחש וקורה על ראשם. בהצלחה
    סגור
  • 1.
    למה בערוצי התבהלה 12 13 11 לא ראינו את זה בחדשות?
    יהודה 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ערוצי הסתרה.. מפרסמים במהדורת החדשות באופם סלקטיבי רק מה שוב לשמאל הבזוי. חרם על ערוצי ההסתרה של השמאל
    סגור