טלוויזיה

רובי ריבלין על גלנט: "הוא עשה מהלך אמיץ מאוד"

בריאיון טלוויזיוני ראשון מאז שסיים כהונתו כנשיא המדינה, ריבלין התייחס למה שעבר עליו ביום שראש הממשלה נתניהו הודיע על פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט
מערכת ice |  5
רובי ריבלין, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90)
הנשיא לשעבר, רובי ריבלין, העניק ריאיון ראשון מאז שסיים את כהונתו. זה קרה בתוכנית "המטה המרכזי" של רשת 13, אשר תשודר מחר (שבת). כחלק מהדברים ריבלין התייחס למה שעבר עליו ביום שראש הממשלה נתניהו הודיע על פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט, מה שפתח אות להתפרצות הפגנות ספונטניות והמוניות ברחבי הארץ.
המראיין ספי עובדיה שאל את הנשיא לשעבר: "תרשה לי אדוני להחזיר אותך לליל ה-26 למרץ. ראש הממשלה מפטר את שר הביטחון, מאות אלפים באופן ספונטני יוצאים לרחובות. מה עובר עלייך ברגע הזה, כאזרח?". ריבלין השיב: "להגיד לך את האמת? 'למה אני לא יוצא לרחובות' – זה מה ששאלתי את עצמי".
"לא יכולתי לצאת לרחוב, כי הייתי פעם נשיא המדינה וזה לא נהוג. לא עשיתי את זה מפאת כבוד נשיא המדינה. אבל אני, הייתי במהלך עניינים רגיל כאזרח שנולד למדינת ישראל ועם מדינת ישראל והיה בין האנשים, אשר לחמו על קיומה של מדינת ישראל יחד עם כל חבריי מימין ומשמאל", אמר ריבלין והוסיף: "זה היה ערב של חרדה גדולה על המתנהל בכל המערכת".
 
עובדיה שאל את ריבלין שאלה נוספת בנושא: "ובסוף, כשהדבר הזה לא קרה, הוא לא קרה למה? בזכות אותם האנשים שיצאו לרחוב לדעתך? או מסיבות אחרות?". הנשיא לשעבר לא נכנס לסיבות שמאחורי ביטול מהלך הפיטורים של גלנט, אך חשף את השיחה שניהל איתו באותו ערב דרמטי של הודעת נתניהו.
 

כך אמר ריבלין: "אני אגלה לך רק דבר אחד. התקשרתי לביתו של שר הביטחון וביקשתי רק לומר לו 'כל הכבוד לאנשים אמיצים, העומדים על דעתם, גם כאשר עתידם האישי עומד על כף המאזניים'. הוא עשה מהלך אמיץ והוא בהחלט נתן לראש הממשלה להבין שחשוב מאוד תפקידו של שר הביטחון ושחוב מאוד שראש הממשלה ושר הביטחון לא תמיד יחיו באחדות די מוחלטת על כל נושא ונושא, אבל ישתפו פעולה לעילא ולעילא מבחינת הידוק הקשרים והיחסים בין השניים".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    רובי ריבלין
    מצליח 05/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנשיא ה10 הגרוע ביותר שהיה עד כה למדינת ישראל . שיקר בזמן הקורונה לעם ישראל שחגג עם משפחתו בבית הנשיא.כשהיה אסור! כשהיה נוח לו אמר שאין אפשרות לקבל משפט צודק בישראל. שיחרר את אולמרט מבית הסוהר . מכר את הבית שלו ,כשידע שיקבל דירה מהמדינה בשובי של עשרות אלפי שקלים שתתוחזק ע"י המדינה בנוסף לשכר גבוה בלי בושה . תתבייש רובי ריבלין .
    סגור
  • 4.
    רובי ריבלין עשה מהלך פחדני..כאשר אינו =מתייחס
    רני 05/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ל "כנופיות שלטון החוק "..שהוטרסות אתצ מערכות המשפט..והחיים בישראל !! לכן רובי צבוע..תחמן..שמקבל פנסיה תקציבית..והוצאות מחיה..נהגים ולשכה ומזכירות על חשבון כספי הציבור בסכום של מיליונים !!
    סגור
  • 3.
    רבלין
    בנימין 05/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רבלין אתה שמאלני ו זבל גדול! רק כסף זה מה שמעניין אותך
    סגור
  • 2.
    זיבלין
    יואב 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חלאת אדם עלוב... שב בשקט בבית שאנחנו משלמים עליו 18,000 ש"ח בחודש, כי לא נאה לך לשלם מכספך הפרטי. לך לכל הרוחות זיבלין.
    סגור
  • 1.
    איש שפל
    אורח 05/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה נכון שריבלין מכר את דירתו רגע לפני שסיים את כהונתו כנשיא כדי להיות בקטגוריה של ״חסר דיור״ ולקבל מהמדינה שכר דירה של כ-18,000 שקלים לחודש לכל ימי חייו? כך פורסם כמעט בכל העיתונים. עכשיו תגידו לי אם מאיש כזה צריך לקבל שיחות מוסר.
    סגור