טלוויזיה

כאן 11 מתחדשת ומשיקה רצועת דוקו מסקרנת

תאגיד השידור הציבורי מפרסם את רצועת הדוקו החדשה שלו לשנה הקרובה שתתחיל לפעול החל מסוף החודש. אילו סרטים יהיו שם?  
מערכת ice |  1
כאן 11 בסעודיה (צילום shutterstock, freepik)
רצועת הדוקו של כאן 11 חוזרת ובמהלך החודשים הקרובים, החל מסוף חודש ספטמבר, ישודרו סרטים דוקומנטריים באורך מלא.
ואלו חלק מהסרטים החדשים שנוכל לראות בכל מוצאי שבת: הסרט שיפתח את שידורי הרצועה יהיה סרטה של הניה ברודבקר, "שלושתינו", שזכה לאחרונה בפרסים בפסטיבל הקולנוע בירושלים. זאת ועוד, סרטו של יפים גרבוי, "שקרים שספרתי לעצמי", זוכה פרס הבימוי ופרס העריכה בפסטיבל דוקאביב 2023, גם ישודר במסגרת הרצועה.
הסרט "שלושתנו" כולל בו מסע דוקומנטרי המשרטט קונפליקט בין הורים לילד אוטיסט לבין החברה החרדית בבני ברק, המתקשה לקבל את השונה. הבמאית ובעלה, זוג חרדי צעיר, מאמינים שארי, ילדם האוטיסט בן ה-6, יכול וזכאי להשתלב בחברה רגילה. כאשר תלמודי התורה החרדיים סוגרים בפניהם את הדלת והחברה החרדית "בועטת" את ארי החוצה, הם עוברים תהליך של התפכחות ויוצאים בכאב גדול לחפש מקום אחר בו יקבלו אותו.
 
הסרט "שקרים שסיפרתי לעצמי", זוכה פרסי הבימוי והעריכה של פסטיבל דוקו אביב לשנת 2023 מגולל את סיפורו של יוצר הסרט יפים אשר מתעד את משפחתו מאז היה נער. בעזרת המצלמה יפים חוקר את היחסים המורכבים בינו לבין הוריו. 
גיבור הסרט "משהו פיקנטי" הוא משה בדש, האיש שהיה מראשוני תעשיית האוכל המוכן והסלטים התעשייתיים. בדש הקים את רשת "פיקנטי" ובאמצעותה הוא מוכר לישראלים אוכל במחירים נגישים תוך כיד שהוא מנהל מלחמה בטייקונים, באליטות ובמס הכנסה. 
בערוב ימיו מחליט סוכן מוסד לטוס לארה"ב ולפגוש את בתו של קולונל מצרי, שדמות בכירה במודיעין המצרי. המפגש הטעון והמורכב בין השניים מתועד בסרט " נוני עיוני" אשר משתתף בתחרות הישראלית בפסטיבל הקרוב שיערך בקרוב בחיפה. 
הסרט "לאן נעלם ג'ורג' חליל" יוצא לחקור את סיפורו של ג'ורג' חליל, אזרח לבנון ששיתף פעולה עם ישראל במהלך סוף שנות ה-80 ומאז נעלמו עקבותיו. שופך אור על הסיפור המרתק של ג'ורג' ומנסה לענות על השאלה מה עלה בגורלו?. כמו כן, הסרט כמו רבים מהסרטים שהתאגיד ישדר ברצועת הדוקו משתתף בתחרות הישראלית בפסטיבל הקולנוע בחיפה. 
איש לא ידע את שמו האמיתי, אלא רק את כינויו: "מר שושני", גיבור הסרט "חידת שושני". שושני הוא נווד נצחי, מטורף וגאון, שלימד את גדולי העולם. הבמאי מיכאל גרינשפן יוצא בסרט למסע בלשי-פילוסופי בעקבות אחת הדמויות המסתוריות ביותר במאה העשרים. סרטו של גרינשפן משתתף גם הוא בתחרות הישראלית בפסטיבל הקולנוע הקרוב בחיפה.
הבמאי אבידע ליבני מנסה בסרטו "שריף שנטי: תיק רצח", לגלות מי רצח, בחדר המדרגות בשדרות רוטשילד בת"א, את סוחר הקרקעות המוסלמי שריף שנטי. בעזרת תכנית רדיו של קול ישראל משנות ה-70 וכניסה ראשונה לשטח סגור בו נרצחו עשרות אנשים, החקירה מאירה מחדש את סיפורם של החשודים העיקריים, בני משפחת שניר ואת מלחמתם לשמור על הקרקע בבעלותם, מאבק הנמשך עד עצם היום הזה. נוסף על כך, הסרט השתתף בתחרות הישראלית בפסטיבל הקולנוע בירושלים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חרדים עם אוטיזם
    מתמודדים בגאון 09/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוזר בתלמוד תורה רזילי בבני ברק הוא היה מתקבל בזרועות פתוחות, כמו כן בתלמוד תורה אילת השחר ובתלמוד תורה אור הבעש"ט שע"י מוסדות שתילים הוא היה מתקבל, אז מה הרעיון לכתוב שקר גס כל כך, בנוסף האם זה הוגן לשקר על הצוות ולא לדווח על אבחנה שידועה לכם (כמובן אם הוא אובחן עד גיל 6 אז באמת הוא ברמה שצורכת תחזוקה קבועה)
    סגור