הטיפ היומי - היטל השבחה

הטיפ היומי - היטל השבחה

שבוע היטל השבחה: חבות בהיטל השבחה - פרק 1

בשוק נדל"ן הבוער, הופכת הסוגייה המורכבת הנוגעת לתשלום היטל ההשבחה לפרמטר מכריע בכל עסקת מקרקעין. אלו מקרים מחויבים בהיטל השבחה, מהו הרציונל העומד מאחורי מועד התשלום ואיזה מנגנוני ערעור קיימים בפני הנישומים? עו"ד יפעת בן אריה שטיינברג, מנהלת מחלקת תכנון ובנייה במשרד עורכי דין צבי שוב, מפזרת את הערפל


היטל השבחה - כפי שמבינים היטב הגורמים הפועלים בשוק הנדל"ן הרותח בישראל – הוא אלמנט משמעותי בכל משוואה הנוגעת לעסקאות מקרקעין. באופן טבעי, החבות בהיטל השבחה וגובהו מייצרים לא מעט מחלוקות בין הנישומים והרשויות המקומיות - ועלולים לא פעם לעשות את ההבדל בין השלמת עסקה לביטולה. מתי נדרש לשלם היטל, באיזה מועד, מהם ערוצי הערעור האפשריים והאם די בשמאי מקרקעין על מנת לסייע לבעל נכס כדי להיחלץ מתשלום מופרז?
"קיימים שני סוגי ערעורים, כאשר השאלה היא האם המחלוקת היא על גובה השומה או על עצם החבות", מסבירה עו"ד יפעת בן אריה שטיינברג, מנהלת מחלקת תכנון ובנייה וליטיגציה בצבי שוב – משרד עורכי דין. "חשוב לדעת לבחור באפיק המתאים בכדי למקסם את התהליך".
אל הוואקום הזה בדיוק נכנסים עורכי הדין, המספקים את המעטפת המשפטית הנדרשת להליך הערעור ומשלימים את עבודתו של שמאי המקרקעין. "עו"ד צריך להיות בתמונה לצד השמאי בעת קבלת השומה, היות ויכולות לעלות סוגיות שלא נוגעות רק לגובה החיוב. היטל השבחה הוא מכוח חוק ויש עקרונות משפטיים שצריך להתייחס אליהם", מדגישה עו"ד בן אריה שטיינברג.  
צפו בפרק הראשון בשבוע היטל השבחה של אתר ice.
לפרקים נוספים במסגרת הטיפ היומי - שבוע היטל השבחה, לחצו כאן
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה