כנס התחדשות עירונית תל אביב  - מסכמים שנה

"סם חייה של תל אביב": על התחדשות עירונית בעיר המבוקשת בישראל

על רקע התחזיות לגידול האוכלוסייה בתל אביב במאות אלפי תושבים, ממלאים מיזמי תמ"א 38 ופינוי-בינוי תפקיד מרכזי בדרך להגדלת היצע הדיור. "עשינו סדר לשחקנים בתחום", אומר רועי אלקבץ, מחזיק תיק ההתחדשות העירונית. "יש יותר נכונות מצד העירייה", מסכים היזם יהודה הרציג, אך מדגיש כי "עדיין קשה להוציא היתרים"

שירות ice |  4
בתל אביב מתגוררים כיום כ-465 אלף תושבים, כשעל פי התחזיות עד שנת 2040 צפויה אוכלוסייתה לזנק לכ-700 אלף  תושבים. במצב עניינים שכזה, החשיבות שבקידום מיזמי התחדשות עירונית בעיר המבוקשת בישראל מקבלת משנה תוקף, במיוחד כאשר מביאים בחשבון שכבר היום היצע המגורים רחוק מלענות על הדרישה.
"יש הבנה שהתחדשות עירונית היא פרויקט לאומי", אומר תא"ל במיל' רועי אלקבץ, חבר מועצת עיריית תל אביב ומחזיק תיק ההתחדשות העירונית. "הנתונים מראים שאנחנו צריכים לגדול בעשרות אלפי יחידות דיור כדי לספק את הצורך. התחדשות עירונית היא סם חייה של העיר ולא נוכל לחיות בלעדיה".
לתחושות שמתאר אלקבץ שותף גם היזם יהודה הרציג, המנכ"ל והבעלים של חברת הרציג נדל"ן, הבונה בין השאר בתל אביב. "יש בהחלט יותר נכונות מצד העירייה", הוא מדגיש, "אבל עדיין קשה להוציא היתרי בנייה ולגשת לתכנון".
איך מסכמים השניים את השנה החולפת בתחום ההתחדשות העירונית בתל אביב, ומה עוד נדרש כדי להגדיל את היקף הפרויקטים בתחומה? צפו בכתבה
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הבניה המסיבית תהפוך את העיר לגיהנום
    אסתר 09/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם כך תל אביב אחת הערים הצפופות ביותר. כל בניה נוספת תגדיל את הצפיפות עוד יותר. צפיפות מביאה איתה עוד פקקים ועוד אנשים עצבניים. הפיתרון הוא בבניה מחוץ לעי ובפריפריות ולא בצימצום שטחים פתוחים ופארקים, כפי שעושה העיריה. מה שנעשה אחר כך אין להשיב, וצריך להסתכל קדימה ולתכנן עיר שתהיה נעימה לתושביה
    סגור
  • 3.
    מבצע בחסות העירייה
    יניר 09/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העירייה צריכה להכריז על 15 שנות יזמות ומתן הטבות למי שמסיים בנייה תוך 15 שנה . הגעה למפתח , בעידוד העירייה . אחרת נחייה בשיפוצים עוד 70-80 שנה …. מסלול ירוק לתכנון פידוח ובנייה ותוך 15 שנה העיר חדשה .
    סגור
  • 2.
    עיריית תל אביב חייבת
    טלי 09/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לקדם את הנושא מתוך מחוייבות לאומית. אנחנו תקועים בתהליכי רישוי ברובע 3 כבר למעלה משנתיים!
    סגור
  • 1.
    מקווה שישכילו לחדש את מזרח העיר (ל"ת)
    אהרון לוינסון 09/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור