שיווק ופרסום

אוכלים את הרשת: חשיפה חסרת תקדים ל-foodography של באומן ליקבי כרמל

מ-buzzfeed ועד mashable, פרויקט צילום האוכל של באומן ליקבי כרמל שבמסגרתו פותחו צלחות מיוחדות לצילום אוכל בסלולרי זכה לחשיפה ויראלית בסופ"ש
משה בנימין |  14
foodography (צילום יח"צ)
ההכנות לפסטיבל קאן לפרסום מחייבות את משרדי הפרסום המתמודדים להפיק קייס סטאדי סקסי כדי לגרום לשופטי התחרות להזיל ריר מהתרגשות מול המסך ולנקד את העבודה בהתאם. כשמדובר בפרויקט שהאוכל במרכזו, כמו זה של באומן בר ריבנאי עבור יקבי כרמל, זה הופך אפילו למהותי יותר. מהלך ה-foodography של משרד הפרסום, שבמסגרתו פותחו צלחות מיוחדות שנועדו בראש ובראשונה לצלם את האוכל ורק אחר כך משמשות לשאר הדברים השוליים כמו לאכול - זכה כמעט בין לילה לחשיפה ויראלית בינלאומית.
זה קרה במהלך סוף השבוע והתחיל באתר הפופולרי buzzfeed שמסקר טרנדים ויראליים ולמעשה קובע מה הכי חם בעולם עכשיו ומשם התפשט לאתרים רבים מסביב לעולם כגון קוסמופוליטן, נשיונל ג'יאוגרפיק, משאבל, פוקס, יאהו , טלגרף, ערוץ דיסקאברי, fast company, בשבועון הצרפתי lexpressבאתר האוכל המוביל בארה״ב eater ובבלוג השיווק והטרנדים היוקרתי PSFKבנוסף מציינים במשרד הפרסום כי המהלך סוקר גם באוסטרליה, רוסיה, קטאר, ברזיל ואפילו איראן. 
 
לפרויקט שהחל בשנה שעברה גייס משרד הפרסום 3 שותפים מרכזיים: אמנית הקרמיקה עדי ניסני שתכננה, עיצבה, פיתחה ויצרה צלחות מיוחדות שמאפשרות לסועדים לצלם את האוכל באמצעות הסמארטפונים; הצלם דן פרץ המתמחה בצילומי אוכל, שהעביר ללקוחות סדנת צילום במכשיר הטלפון הנייד והשף מאיר אדוני שנתן למהלך את הבמה שלו בדמות מסעדת כתית.
בין הצלחות המיוחדות שעוצבו ניתן למצוא את צלחת הלימבו שמגיעה עם גב גבוה בצורה של האות "נ". הצלחת מאפשרת למצלמים להניח את המארטפון בהתקן שנמצא בחזית הצלחת וכן לצלם ללא "רעשי רקע" - בלי דמויות לא רצויות בפריים ועוד. צלחת נוספת היא צלחת ה-360 שמונחת על בסיס מסתובב ומאפשרת לסועד לסובב אותה עד למציאת הפריים המושלם או יצירת וידאו של המנה המסתובבת. 
בנוסף, הוזמנו הגולשים להעלות את התמונות שצולמו לעמוד האינסטגרם של המהלך תחת ההאשטאג #FDGR




פסטיבל קאן ייערך בשבוע האחרון של חודש יוני - תאריך מסורתי שבו הפסטיבל נערך מדי שנה. מהלך ה-foodography של באומן בר ריבנאי (מאחוריו עומד מנהל הקריאייטיב ערן ניר) ויקבי כרמל יוגש השנה לקטגוריות הדיזיין וה-PR. 

תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    מרוב אדוני לא רואים את כרמל
    שלומית 05/2015/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך נפלו גיבורים
    סגור
  • 8.
    ומה התוצאות?
    דודי 05/2015/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאפו על זה אבל אחרי כל החשיפה הזו סך הכול 755 תיוגים אז מה עשו זה?
    סגור
  • אתה חוטא לענף וללקוחות שלך
    באומן יורם 05/2015/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה חוטא לענף וללקוחות שלך שככה אתה מגיב, מבלי שבדקת בעצמך, מבלי שאתה יודע איך מותגי אלכוהול מתמודדים היום תחת חוקי הדארק מרקט...חושף את ערוותך ובורותך. אין לך מושג מה האתגרים של המותג הזה? איפה הוא חלש ואיפה הוא חזק? מי קהל היעד אליו כיוונו...האם באמת כרמל צריכים עזרה בקהל הרחב הקונה בסופר? האם אתה יודע את תקציב הקמפיין? האם אתה באמת בדקת את החשיפה של הקמפיין? האם באמת דיברת עם מבקרי יין, כתבי יין, סומלייה במסעדות, ומה דעתם על המותג על מוצריו השונים בסדרות הגבוהות, הסדרות הנמוכות? צא ולמד. ובתכלס, לא מבין מאיזה אינטרס אתה מגיב כך...
    סגור
  • 7.
    מהלך PR הורס לבאומן אבל...
    נו באמת 05/2015/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי זוכר או שמע על היקב. הקידום של מהמלך היה באמצעות כתבה וחצי באווטבריין ו קידום סרטון שרואים בו לשניה וחצי את היקב. המלך הוא עירום, וקוראים לו יקבי כרמל. שמשהו יעשה פה סקר מודעות ... הרי מחוץ לתעשייה אין אף אחד שמכיר את המהלך . אז חדל מעוף ושוב שאפו לבאומן על החדשנות.
    סגור
  • 6.
    משרד אחד בארץ שחושב אחרת . המלעיזים לא יודעים איך לאכול את זה (ל"ת)
    יזהר 05/2015/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    זה גרוע!!
    אמיר 05/2015/10
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סתם. זה אחלה אבל אני רוצה לקבל תגובה כועסת מלובטון.
    סגור
  • 4.
    שאפו באומן
    הדס 05/2015/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט נפלא
    סגור
  • 3.
    תאכלו את הלב
    כרמלי 05/2015/10
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ואני סבור שרק טוב יצא מהפרויקט הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות טעימים בסופו של דבר.
    סגור
  • 2.
    נו באמת... הכי בנאלי... (ל"ת)
    נסחפתם 05/2015/10
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 1.
    חאלס
    זוהבי 05/2015/10
    הגב לתגובה זו
    5 8
    בגלל מהלכים כאלה לקוחות שונאים את משרדי הפרסום וזה בסוף דופק את כולנו. הרי מי בכלל שמע על המהלך הזה בארץ? מי נתקל בו למעט בICE? מי למען השם זוכר מהמהלך הזה יקבי כרמל ו/או משהו טוב על היין? איך זה פאקינג קשור!?!? (ואל תגידו לי שאוכל הולך עם יין כי זה קישור חלש באופן מביך) והכי גרוע שהשקיעו מלא אנרגיות וכסף במקום לתעל את זה למקום טוב עבור הלקוח. (אומנית קרמיקה?!?!?)
    סגור
  • חבר אתה פאסה
    קלוד 05/2015/10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לך תעשה באנר יא עצלן!!
    סגור
  • אז נענה לך
    יוסי 05/2015/10
    הגב לתגובה זו
    10 1
    למרות שאין לך אומץ לכתוב בשמך. הפרוייקט קיבל עמוד במדור האוכל המוביל בישראל של ישראל אהרוני בשבעה ימים. הופיע במדורי האוכל של מאקו, וואלה, נענע 10, וטיים אאוט ,בבלוגים המובילים לפודיס בינהם של אפרת אנזל. כתבה בלילה כלכלי .ובנוסף לשיתופים על ידי ישראל אהרוני מושיק רוט ועוד. אם אתה לא מבין את הקשר בין יין לבין חווית אוכל עילי ואת החיבור של אלה לטרנד צילומי האוכל אז כנראה שלא אצליח להסביר לך. עובדה שכל האתרים בארץ ובחו״ל הבינו את זה. אז מי שמביך פה זה כנראה אתה. ודרך אגב שלוש ארוחות לקהל הרחב במחיר 599 ש״ח לסועד נמכרו כולן.
    סגור
  • אמת אחת
    הפרלמנט 05/2015/10
    הגב לתגובה זו
    5 1
    העלות של הפרויקט לא משתווה לכמות היח"צ החלשה לה הוא זכה. אף אחד לא באמת שמע על הפרויקט בטח ובטח לא שמע על יקבי כרמל או על מה שהם מנסים לומר. מה הם מנסים לומר דרך אגב? מה המסר של המותג? מוכן להמר שבמחקרים התוצאות יהיו עגומות.
    סגור
  • הקנאה.. (ל"ת)
    שב תנוח 05/2015/10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור