שיווק ופרסום

לראשונה: הבורסה פונה לחברות פרטיות, ותפיץ מערכת לניהול הון

המהלך נועד לעודד חברות  בעתיד למסחר בבורסה, מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות: "טוב מאוחר מאשר אף פעם"
גיא ארז | 
הבורסה לניירות ערך מרחיבה את תחומי פעילותה ופותחת לראשונה את שעריה לחברות פרטיות. לצורך כך, חתמה הבורסה על הסכם זיכיון להפצה ושימוש במערכת Cap.TAble, שהינה מערכת לניהול הון המיועדת לחברות פרטיות. המערכת תוצג לראשונה מחר בכנס "From seed to IPO" באחוזת בית
המערכת מהווה נדבך ראשון בבניית מערכת יחסים ארוכת טווח וליווי צמיחתן של חברות פרטיות. על פי הבורסה, מדובר בצעד ראשון ביישום התוכנית אסטרטגית הכוללת עידוד חברות קטנות ובינוניות להירשם למסחר בארץ.
המערכת הינה פרי פיתוח ישראלי של חברת Pretty Simple Solutions, שנוסדה ב-2009 על ידי ערן פלמון וחגי שוורץ, ומאפשרת לחברות שאינן ציבוריות לנהל את ההון שלהן כולל מניות, אופציות, שטרות הניתנים להמרה וכתבי אופציות. מדובר בפלטפורמה שמיועדת בעיקר לחברות הייטק וחברות בצמיחה. רכישת המערכת מהבורסה תהיה באמצעות תשלום דמי שימוש חודשיים והבורסה תספק שירותי תמיכה (helpdesk) למשתמשים.
נציין כי בורסת הנאסד"ק כבר משווקת את המערכת לחברות אמריקאיות פרטיות במסגרת Nasdaq Private Market ומציעה להן לצד השימוש במערכת גם פלטפורמה למסחר ביניהן.
יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה, מסר כי "בהמשך לתכנית האסטרטגית שהצגנו בתחילת השנה, אנו עושים צעד ראשון בפנייתנו לחברות פרטיות. הזיכיון לשימוש במערכת Cap.TAble הינו חלק ממהלך כולל שאנו מבצעים להרחבת ארגז הכלים המוצע לחברות. אנו פותחים שערינו גם לחברות הפרטיות, ומאמינים שבעזרת הכלים הנכונים הן תוכלנה לחזק את פעילותן, לצמוח ואף לבחון אפשרויות לרישום בעתיד למסחר בתל אביב. בכוונתנו להמשיך ולהעמיק את הקשר עם החברות הפרטיות ובכך ליישר קו עם המקובל בבורסות הגדולות והמובילות בעולם". 
אילן פלטו, מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות מסר: "אנחנו מברכים את רשות ני"ע על היוזמה לעידוד הנפקות ראשוניות. היוזמה אמנם מגיעה באיחור של שנים, אך מוטב מאוחר מאשר אף פעם. האיגוד יפעל להרחבת ההקלות לכלל החברות הציבוריות ואנו קוראים לכל הרגולטורים לחדול מהמתקפות הבלתי פוסקות על החברות הציבוריות ולהצטרף ליוזמה, ולפעול תוך הערכת עלות-תועלת ברגולציה. לאור המצב החמור והתייבשות הבורסה, יש לפעול למתן הקלות אמיתיות ברגולציה, במטרה להחזיר את הבורסה הישראלית לדרך המלך". 
תגיות בורסה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה