שיווק ופרסום

לאחר 4.5 שנים: אדם אבנון פורש מניהול y&r, גיא בר ימשיך כמנכ"ל יחיד

השריד האחרון מתקופת שלמור אבנון עמיחי פורש מהמשרד. גיא בר ימונה למנכ"ל יחיד ולצידו יובל וינגסט כמשנה למנכ"ל. אבנון: "השנים האחרונות היו מהמאתגרות שידעתי ואני פורש בתחושת סיפוק עצומה"
משה בנימין |  10
אדם אבנון (צילום יח"צ)
הקלישאה אומרת שמחזור החיים של משרד הפרסום משול לרכבת הרים. במקרה של y&r ישראל זאת לא תהיה הגזמה להגדיר זאת כך מהרגע ש-3  המייסדים הודיעו על פרישתם והעברת המושכות בין לילה לדור הבא. זו גם היתה הנקודה שבה אדם אבנון הפך מפרסומאי שהוגדר כ"הבן של" שלומי אבנון למי שאמור לנווט את הטיטניק של ענף הפרסום אחרי שכבר התנגשה בקרחון. כעת, 4.5 שנים לאחר אותו יום הסטורי שהפך את y&r ממשרד בטופ 5 למשרד מהעשירייה השנייה, אדם אבנון פורש מהמשרד לאחר שהצליח לייצב אותו.
אבנון הודיע לאחרונה על רצונו לפרוש מתפקיד מנכ"ל Y&R ישראל, ופרישתו תכנס לתוקפה החל מחודש יולי הקרוב. גיא בר, שאיתו חלק אבנון את ניהול המשרד, ימשיך כמנכ"ל יחיד בשותפות עם יובל וינגסט המשנה למנכ"ל. אבנון, השותף במספר מיזמים טכנולוגיים, הביע את רצונו להתמקד כעת בקידומם.
בינואר 2014 אז פרסמה יפעת בקרת פרסום את דירוג 20 המשרדים המובילים בישראל לפי ביצועי השנה החולפת - שנת 2013, נתגלה לעיני כולם מצבו הקשה של y&r ישראל. המשרד רשם את הירידה הגדולה ביותר בענף כשאיבד 46% מהיקפי פעילותו וירד מפעילות פרסום של 103.2 ל-55.4 מיליון שקלים. ב-20 בינואר 2015, כשבתווך המשרד מאבד חלק גדול מלקוחותיו, מגייס חדשים במקום ומנסה לקום מההריסות נרשם כבר מפנה לטובה כשהמשרד סיכם את שנת 2014 עם עלייה של 8% בפעילות. לצד ההספדים שנכתבו על המשרד על ידי מתחריו בענף, הוכיחו אבנון ובר שיש בכוחם את האנרגיות והרעב הנדרשים למשוך את העגלה קדימה.  
התמיכה הכספית והרוח הגבית שקיבל המשרד מ-y&r העולמית הוא ללא ספק אחד הגורמים המשמעותיים שעזרו למשרד להחזיק את הראש מעל המים. בעיקר מדובר בשקט נפשי ותעשייתי שאפשר לאבנון ובר להמשיך את עבודתם במין מעטפת מגוננת - לא עניין של מה בכך ולא דבר שכל משרד אחר היה מקבל. אי אפשר שלא לציין את הקשר החם של מי שעומד בראש רשת y&r העולמית - דיוויד סייבל למשפחת אבנון, האב והבן. סייבל, יהודי אוהד ישראל אף הודה בראיונות עבר שהרשת לא התכוננה היטב למשבר בשלמור אבנון עמיחי, סוג של הודאה שהסירה מדור ההמשך את האשמה בקריסת המשרד ומנגד הפכה את הסיטואציה לאתגר עבור הרשת העולמית, עניין שולי בהתחשב במחזור הכספי של הסניף הישראלי. 
דירוג יפעת ב-2016, זה שסקר את ביצועי משרדי הפרסום המובילים ב-2015 הראה כי המשרד ממשיך במומנטום החיובי כשהוא רושם גידול נוסף של 10% במחזור הפעילות לכדי 66 מיליון שקלים. אמנם מדובר במרחק רב מימי תור הזהב של המשרד שהוקם על ידי רמי שלמור, שלומי אבנון וגדעון עמיחי, אך נקודת אור עבור הרשת שחפצה בהמשך קיומו של המשרד.  
בשנתיים האחרונות רושם המשרד גידול עקבי בהיקף הפעילות והצליח לצרף אליו לקוחות חדשים בהם: סודהסטרים, Avis, MSD, בנק מרכנתיל, בי-קיור לייזר, פלסאון, מדגל וקבוצת הג'רוזלם פוסט. בנוסף, המשרד הגדיל משמעותית את נתח הפעילות שלו בקבוצת שטראוס, תוך קבלת מותגים חדשים בהם חטיבת המאפה.
בשנה האחרונה, ועל רקע הסטגנציה המורגשת בשוק הפרסום הישראלי, ולמעשה קיטון במונחים ריאליים, y&r כמו משרדים נוספים בעשירייה השנייה בחן אופציות למיזוג פעילות עם משרדים אחרים בסדר גודל דומה. חלופה שכזו מהחודשים האחרונים, שעלתה על השולחן דיברה על מיזוג עם משרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין. מנגד, היה גם נסיון אחר לשיתוף פעולה שלא עלה יפה - עם משרד הפרסום של דני אליקים. החיבור בין שני הגופים הפך לסכסוך משפטי לאחר חילוקי דעות מקצועיים והאשמות הדדיות בדבר נזקים כספיים שהסב כל צד למשנהו.
כאמור, מחליפו של אבנון, או יותר נכון מי שממשיך את דרכו לבד יהיה גיא בר, המשמש כעת כמנכ"ל משותף לצידו של אבנון. בר, שועל קרבות ותיק בענף הפרסום ומי שסלל את דרכו מעלה דרך תחנות הקריאייטיב בבאומן בר ריבנאי וגיתם BBDO חזר לענף כשהצטרף ל-y&r לאחר הפסקה של כשנה וחצי. לאחר נסיון שלא צלח עם בני ברונסקי בגזרת הקריאייטיב ב-y&r הגיע בר שקיבל על עצמו 2 כובעים: הקריאייטיב וניהול משותף לצד אבנון. כעת, לאחר ששימש כמשנה למנכ"ל תחת מיכל המאירי בגיתם ומנכ"ל משותף לצד אבנון, בר ללא ספק 'משופשף' מספיק כדי לנהל את האופרציה לבדו. יצוין כי מספר חודשים לאחר הגעתו סיים את דרכו במשרד גיא וינברגר שהיה בזמנו מנהל האסטרטגיה של המשרד.  
בימים אלו החל במשרד הליך חפיפה מסודר, במסגרתו בר, בשיתוף המשנה למנכ"ל יובל וינגסט, נוטלים את ההובלה מול חברת האם y&r. וינגסט שהגיע על המשבצת של וינברגר,  שימש כמנהל וסמנכ"ל לקוחות בגיתם, וכן היה מבכירי חברת ניהול המשברים והייעוץ התקשורתי ‏BBDO IM‏ מקבוצת גיתם. 
אדם אבנון מסר: "אני מסיים פרק משמעותי בחיי ונפרד לא רק ממקום עבודה אלא מבית ומשפחה. השנים האחרונות היו מהמאתגרות שידעתי ואני פורש בתחושת סיפוק עצומה ובידיעה שאני מותיר מאחורי משרד יציב ומסודר וצוות מוכשר וחזק. אני בטוח שהמשרד, בהובלתם של גיא, יובל ושאר האנשים המדהימים שלנו, ימשיך לצמוח ולהצעיד את הלקוחות קדימה לעבר הישגים מרשימים".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    שיהיה להם בהצלחה- תותחים ומוכשרים (ל"ת)
    בר ווינגסט הם העתיד 03/2016/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    שוב נעקץ
    סורל המשקיע 03/2016/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו בהחלט אמנות להציג הפסדים נצברים של 20 מיליון ב 4.5 שנים כ"הצלחה". זה ממש לא מובן מאליו שמשפחת אבנון הצליחה לעקוץ את מר סורל בפעם השנייה . האמת להוריד את הכובע!
    סגור
  • 6.
    הצליח לייצב את המשרד?!?!?!
    נו באמת 03/2016/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אדם אבנון לא היה רואה עם משקפת תפקיד של מנכ״ל משרד פרסום אם הוא לא היה הבן של... להגיד עליו שהוא הצליח לייצב את המשרד זה כמו להגיד על נהג מכונית שהידרדר לתהום שהוא הצליח לייצב את המכונית אחרי שהיא פגעה בתחתית. טכנית זה נכון... Y&R של היום הוא כלום ושום דבר לעומת אותו משרד מפואר שהיה לפני 6-7 שנים.
    סגור
  • 5.
    בטוח שהמשרד ימשיך לצמוח ולגדול בזכותו (ל"ת)
    בהצלחה לגיא בר התותח 03/2016/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    השותפים הקימו חברה מופלאה והילדים הרסו את הכל--->
    דנה 03/2016/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מדהים כמה שהיום "דור ההמשך" פחות מוכשר. כל דבר מנותב לאקזיט אחרת לא מעניין להם.
    סגור
  • השותפים לא השכילו להעביר את המושכות והלקוחות קראו על זה בעיתון (ל"ת)
    יובל 03/2016/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ברח לפני הנפילה
    שלומי 03/2016/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר לצייר את המצב בצבעים הכי וורודים (ואני חשבתי שרק אצל ענת ביין אבנון זוכה לכזה ליקוק) , אבל האמת היא שהמשרד הזה לא רלוונטי יותר ואבנון הוא האחראי הראשי ולכן העדיף לברוח לפני שהנפילה תהיה רשמית רשומה על שמו.
    סגור
  • קיבל משרד קורס והוא האחראי הראשי (לא פחות) לכך?! (ל"ת)
    עופר 03/2016/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    היה צריך לזוז מזמן
    תודה לאל 03/2016/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היה צריך לקרות לפני שנים
    סגור
  • 1.
    בהצלחה! (ל"ת)
    אביב 03/2016/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור