שיווק ופרסום

הטובים בעולם: הקמפיינים שזכו בגראנד פרי בקאן - חלק ב'

לאחר ירידת המתח הטבעית עם סיום שבוע קאן ליונס, בכל זאת משהו נשאר שיכול למלא את החלל בהשראה קריאייטיבית פורצת דרך ומחשבה. צפיית חובה עבור כל פרסומאי, מנהל שיווק ובכלל
משה בנימין | 
קאן ליונס. גראנד פרי (צילום יח"צ cannes lions)
פסטיבל קאן הסתיים במפגן הזיקוקים המסורתי, הריביירה התרוקנה מאדם ואלפי המבקרים שבו לשגרת יומם, עם או בלי אריות באמתחתם. ירידת המתח של השבוע שאחרי, התפכחות מהנגאובר של בירות, שמפניות ומסיבות מותירה את המבקרים וכל מי שעקב מסביב לעולם בתחושת ריקנות טבעית ומובנת, ובכל זאת משהו נשאר - משהו שיכול למלא את החלל בהשראה קריאייטיבית פורצת דרך ומחשבה - מהלכי הגראנד פרי שזכו בפרסים הנחשבים ביותר עבור קריאייטבי יוצא דופן. 

פסטיבל קאן ליונס לפרסום כולל 25 קטגוריות המפולחות לעשרות רבות של תתי קטגוריות. כמובן שהאינטרס המסחרי של מארגני הפסטיבל מדבר כשהם מחדשים, מעדכנים, משדרגים וממציאים קטגוריות חדשות אחת לכמה שנים כדי להשאיר את הפסטיבל רענן ולדאוג שהיקף ההגשות לא יירד וימשיך להניע את גלגלי המכונה המשומנת. מנגד, האירוע מצליח למשוך אליו מדי שנה את בכירי תעשיית הפרסום העולמית, לצד אח"מים בעלי שם כדוגמת מייסדי גוגל, נשיאי ארה"ב לשעבר, מוסיקאים, מעצבי על ועוד.
חלק א' של מהלכי הגאנד פרי

כדי לשמר במשהו את המהות האמיתית של פסטיבל קאן - מינגלינג של מהלכי קריאייטיב ומינגלינג של אנשים בצידו - אנחנו מציגים כאן את הדובדבן שעל הקצפת - הטופ העולמי של מהלכי הפרסום שזכו בגראנד פרי במגוון קטגוריות. לגזור, לשמור ולהעתיק (לקחת השראה).
קטגוריית ה-Film craft
under armoure:
מייקל פלפס, השחיין המעוטר ביותר בכל הזמנים מככב בקמפיין ששם במרכז את עומס האימונים, ההתמדה והשחיקה שמביאה לתהילה במקום את רגעי האושר שכולם זוכרים. "זה מה שאתם עושים בחושך" או בתרגום חופשי זה מה שקורה מאחורי הקלעים, באימונים. מספרים שפלפס היה על סף דמעות כשהוא ראה את הסרטון לראשונה. 

 

קטגוריית ה-Integrated
House of cards: בחירות באמריקה, אירוע שתוצאותיו משפיעות על העולם כולו ובהתאם, העולם כולו עוצר את נשימתו בגללו ועוקב אחריו באדיקות. במהלך המתבקש ביותר אי פעם, פרנק אנדרווד, הנשיא האמריקאי בכיכובו של קווין ספייסי בסדרה המצליחה 'בית הקלפים' גנב את ההצגה באחד האירועים הטלוויזיונים הנצפים ביותר - העימות המצולם בין כל המתמודדים על הכסא. לקראת ההשקה של העונה החדשה ב-2015, אנדרווד זכה לקמפיין כל אמריקני ממלכתי והוליוודי שהמשיך והסתעף אחרי הפרסומת לטלוויזיה לכל התחנות המסורתיות בקמפיין בחירות. 

 

קטגוריית הרדיו
KFC: 
בלי תמונה, בלי פוסטר, בלי טלוויזיה. מי היה מאמין שהקמפיין המצחיק ביותר ואחד הטובים בכלל בפסטיבל קאן, יגיע דווקא מקטגוריית הרדיו. קמפיין של KFC תחת השם "ארוחה לכל גבר" מחזיר לגברים שונים ומשונים את הבטחון האבוד.   
 
 
 
קטגוריית הטיטניום
REI:
כמו בורגר קינג, גם הקמפיין של חברת המחנאות היה אחד המדוברים ביותר השנה ואחד מאלו שרבים ניבאו שיככב בקאן, ואכן. החברה שמעידה על עצמה כי היא "קיימת כדי לשכנע אנשים להיות בחוץ" השתלטה על סמל הצריכה האמריקאי הידוע בשמו ה-Black Friday והצליחה לגרום למיליונים להסתכל עליו אחרת ולנצל אותו אחרת באמצעות גדלות רוח חברתית. במקום לתגבר את סניפיה בעובדים הרשת החליטה לסגור ב"יום שישי השחור" את כל סניפיה ולהעניק לעובדים יום חופש על חשבונה. הסיפור סוקר בהרחבה והחשיפה לרשת המריאה לגבהים חסרי תקדים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה