שיווק ופרסום

הבנק המרכזי באירופה מתכוון לשנות את הרגולציה ביבשת

אלמוג עזר | 
האם נמצא הפתרון (ולו חלקי) לתנודתיות בענף הפיננסים שאפיינה את יבשת אירופה בשנה האחרונה? הבנק המרכזי של אירופה מתכנן לאחד ולהסדיר את הרגולציה על הבנקים הקטנים ב-19 המדינות שנמצאות באיחוד האירופי. במסגרת הרגולציה החדשה, הבנק המרכזי יאלץ את הבנקים הקטנים לפעול תחת דרישות של הלימת הון וכללים אחרים שהיו נהוגים עד כה על בנקים גדולים יותר ביבשת. 
הבנק המרכזי באירופה בראשותו של מריו דראגי הפך השנה להיות המפקח הגדול על הבנקים. כחלק מהדרישות החדשות שלו הוא יבקש לאחד בתנאים העסקיים בין הבנקים במדינות השונות. הוראות הבנק המרכזי יציבו דרך אחת אחידה בנוגע לחישוב ההון של הבנק, או כיצד יש לטפל בתשלומים דחויים של חברות לאור שוני בחוקי המס. 
הבנק המרכזי אחראי על רגולציה של 129 מהבנקים הגדולים ביבשת. אלו מחזיקים 82% מסך הנכסים של הבנקים ביבשת. שאר הבנקים הקטנים יותר, מפוקחים על ידי הרשויות הלאומיות בתיאום עם הבנק המרכזי של אירופה.
הודעת הבנק המרכזי של אירופה נעשית ברקע לעליות בסקטור המדובר. מדד הסטוקס 600 שמודד את תנועת מניות הבנקים באירופה עולה היום בשיעור של 1.6%. 
בחדשות אחרות בתחום, הבנק השיווצרי קרדיט סוויס פרסם היום את הדו"ח לרבעון השלישי והציג רווח מפתיע של 42 מיליון דולר (לעומת רווח ברבעון המקביל אשתקד של 800 מיליון דולר). ההכנסות ירדו ב-10% לכדי כ-5.5 מיליארד דולר. צפי השוק עמד על הפסד הקרוב ל-180 מיליון דולר והכנסות של 5.25 מיליארד דולר. מניית הבנק ירדה היום בשיעור של 5% לאור הצפי של השוק לכך שלבנק נותרה עוד דרך ארוכה עד שיחזור לרווחיות היסטורית. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה