שיווק ופרסום

אחוזי ההצבעה בצפון קרוליינה רומזים כי קלינטון תתקשה לנצח

אלמוג עזר |  3
שעות ספורות לפני ספירת הקולות בבחירות לנשיא ארה"ב והתמונה עדיין רחוקה מלהיות ברורה. במתווה שבין המדינות המתנדנדות, צפון קרוליינה מקבלת משנה חשיבות. זאת לאור העובדה שבמידה והמפלגה הדמוקרטית ברשות הילרי קלינטון תצליח לזכות במירב הקולות במדינה, יריבה דונלד טראמפ, יצטרך לנצח בכל שאר המדינות המתנדנדות. כלומר המדינות שלא מאופיינות בבחירה מסורתית באותה המפלגה לאורך השנים. 
טראמפ עצמו ניצח בשלושת סקרים מתוך הארבעה האחרונים שנערכו במדינת צ. קרוליינה. נציין כי צ. קרולנייה הייתה מאופיינת כרפובליקנית, עד הנצחון של ברק אובמה בבחירות בשנת 2008. כך או כך, פרשני הבחירות ב-CNN שמנתחים את תוצאות הבחירות המוקדמות שנערכו עד כה, מצביעים על כך שקלינטון לא מצליחה לשחזר את הצלחתו של אובמה בבחירות הקודמות במדינה. 
עד כה ההצבעות המוקדמות במדינה יוצרות תמונה ורודה עבור קלינטון, בה היא בנתה כבר הפרש שיתמוך בה להמשך הבחירות היום. זאת כאשר הדמוקרטים מובילים ב-1.3 מיליון הצבעות, לעומת 990 אלף הצבעות של רפובליקאנים. אם כי נותרו עדיין 810 אלף מצביעים עצמאיים. 
בקמפיין אובמה, הבוחרים העצמאיים היו לטובתו, אך על פי סקרים קודמים, העצמאיים בבחירות הנוכחיות לטובת טראמפ. אליהם יש להוסיף את הבוחרים הלבנים שהגדילו את אחוז ההצבעה שלהם במדינה בשיעור של 22%. חוזקה העיקרי של קלינטון במדינה מגיע מהקהילה האפרו אמריקנית. אם כי זו נראה שנוהרת פחות אל הקלפי ועד כה קצב ההצבעה היה נמוך ב-5% אל מול הבחירות ברשות אובמה. 
נציין כי בשעה האחרונה, אתר ריל קליר פוליטיק פרסם סקר אמת שכולל הצבת קלפיות ליד הקלפיות האמיתיות במדינה ואלו מצביעים על כך שרוב האמריקניים ירצו "מנהיג חזק". בחיבור שני הנתונים הללו, מתקבלת העדפה לטובת טראמפ במדינה הכל כך חשובה. 
הצעירים נוטשים - המבוגרים מתגייסים: בהשוואה עם התוצאות המוקדמות של צפון קרוליינה נראה כי הצעירים נטשו את המפלגה. שליש המצביעים הדמוקרטים שבחרו באובמה בשנת 2012 בגילאים 22 עד 29 עדיין לא פקדו את הקלפי. למרבית ההפתעה, מצביעים דמוקרטים שגילם מעל ל-50 הגדילו את אחוז ההצבעה שלהם ב-90%. 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לא להאמין יותר בחיים לסקרים. (ל"ת)
    חיים 11/2016/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הסקרים לא שווים כלום.מוכח (ל"ת)
    קובי 11/2016/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    איזה מפגר מאמין לעיתון ישראלי (ל"ת)
    Cc 11/2016/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור