שיווק ופרסום

4 שנים לאחר שהוקם: מחזור מקאן ואלי זינק מ-5 ל-45 מיליון

הגידול בהיקפי המשרד הוא פועל יוצא של התמורה באופיו - מסוכנות ניו מדיה המתמחה בסושיאל למשרד שמעניק שירות מלא, בכל אמצעי המדיה. בין 2013 ל-2014, גדלה פעילות המשרד ב-228%, בשנים שלאחר מכן נרשם גידול של 79% ו-39% בהתאמה
משה בנימין |  8
מקאן ואלי (צילום עמוד הפייסבוק של מקאן ואלי)
4 שנים לאחר שהוקם, משרד הפרסום מקאן ואלי שהוקם בתחילה כזרוע הניו מדיה של מקאן תל אביב מציין גידול משמעותי במחזור הפעילות השנתית שלו - מ-5 מיליון בשנה לכ-45 מיליון. כך על פי נתוני המשרד שמנוהל במשותף על ידי הדר גור אריה ומיכל רומי
הגידול בהיקפי המשרד הוא פועל יוצא של התמורה באופיו - מסוכנות ניו מדיה המתמחה בסושיאל למשרד שמעניק לחלק מלקוחותיו שירות מלא, בכל אמצעי המדיה. על לקוחות אלו נמנים מותגים כגון טיטולים, דורות מוצרי תיבול, שעוני עדי, הולמס פלייס ועוד. במקביל, המשרד הפך כמעט מיום הקמתו לשחקן מרכזי בתחום הסושיאל תודות לנקודת הפתיחה המחברת אותו ללקוחות מקאן תל אביב כגון טיב טעם, וולוו, המשביר לצרכן, ניו פארם ועוד. בגזרת לקוחות המדיה, המשרד מדווח כי הוא מעניק שירות לכ-80 לקוחות, בהיקף חודשי של כ-2 מיליון שקלים.  
בין 2013, שנת הקמתו, ל-2014, גדלה פעילות המשרד ב-228%, בשנים שלאחר מכן נרשם גידול של 79% ו-39% בהתאמה. במקביל, היקף כח האדם של המשרד צמח וכיום הוא עומד על כ-50 עובדים, שמתוכם, 20 משפחות עובדים שהעתיקו את מגוריהם למצפה רמון. על פי נתוני המשרד, המחלקה המובילה בתקני כח האדם היא מחלקת ה-SEM של המשרד שתחתיה רשומים לא פחות מ-15 עובדים, אחריה מדורגות מחלקות ניהול הלקוח ומנהלי העמודים עם 7 עובדים בכל אחת.
מכשירים ונפרדים
למרות הגידול בהיקפי הפעילות וכוח האדם, אחת הבעיות שעימן מתמודד הואלי היא עדיין הקושי בגיוס עובדים בעלי ניסיון מחד, והתמודדות עם הנטישה לטובת חזרה למרכז של חלקם. ענף הפרסום ככלל, מתמודד עם מצוקת גיוס אדם איכותי ועל אחת כמה וכמה כשמדובר במשרד שממוקם במצפה רמון ומעבר אליו מחייב לעיתים רילוקיישן עם המשפחה, בן הזוג והילדים, מציאת דירה, גנים לילדים פרנסה לבן זוג וכן הלאה. בניסיון לעקוף את המכשול, מקאן ואלי החל בתכנית הכשרת עובדים לצעירים בוגרי לימודים אקדמיים שעושים את צעדיהם הראשונים בתעשיית הפרסום, כשהוא נעזר ב"תחנת האם" בתל אביב.
במסגרת זו הוכשרו במהלך 4 השנים האחרונות כ-120 עובדים למקצועות הדיגיטל כשאת הכשרת המדיה חלקם עושים במקאן תל אביב ומשם ממשיכים להמשך ההכשרה במצפה רמון. על רקע זה, המשרד נאלץ להתמודד עם תופעת לוואי נוספת של עקומת למידה בת מספר חודשים, תוך כדי עבודה, עד ל"בשלות מלאה" של המגויסים החדשים חסרי הניסיון. אך לא זו הבעיה, שכן המשרד מסתמך בעיקר על שלד עובדים בעלי ניסיון, אלא דווקא הפיתוי של חלק מאותם עובדים חדשים לתרגם את הניסיון שצברו בוואלי למעבר למרכז, וחוזר חלילה.
רק לאחרונה, למעלה מ-3 שנים לאחר הקמתו, גור אריה ורומי יכלו לסמן לעצמם וי על אחת המטרות שהמשרד הציב לעצמו - לגייס פרסונת קריאייטיב בעלת שם. זו הגיעה בדמותו של שני גרשי, לשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של גיתם BBDOגרשי שהצטרף למשרד במרץ 2016 נחשב לאיש קריאייטיב בכיר, מנוסה ובעל רקורד עשיר בטיפול בלקוחות מובילים במשק ומהלכים עטורי פרסים. מינוי נוסף שנרשם בשנת 2016 הוא של שרון רחמים, לשעבר סמנכ"לית לקוחות בקבוצת הי-נט רם שנכנסה לתפקיד סמנכ"לית הלקוחות של המשרד, לראשונה מאז שהוקם. 

מימין: מיכל רומי, הדר גור אריה וחנה רדו

מעל הכל, המנוע המרכזי של מקאן ואלי הן הנשים שעומדות מאחוריו: הדר גור אריה שקיבלה על עצמה את השליחות האמיצה, העתיקה את מגוריה למצפה וקשרה בה את חייה וחיי משפחתה ומיכל רומי, מצפאית במקור, המו"לית של עיתון "כביש 40" שלמרות שחיה שנים רבות מחוץ לעיר, מעולם לא נפרדה ממנה לחלוטין ונותרה מחוברת להוויה הדרומית. מסלול חייה של רומי נכרך בזה של חנה רדו וכך נולד הרעיון להקמת הוואלי במצפה רמון כשרדו, מבכירות מקבלי ההחלטות במקאן תל אביב דוחפת את הפרויקט בכל כוחה, אם ממניעים מסחריים ואם ממניעים חברתיים אידיאולוגיים.
הדר גור אריה מסרה לאייס: "אין לי ספק שמה שאנחנו עושות הוא לא פחות מפלא. יש לנו תשוקה אמיתית להמשיך ולהרחיב את פעילות המשרד ואת כמות המשרות שאנחנו מייצרים במצפה והמשפחות שעוברות לכאן ומצטרפות לקהילה. אם מחפשים מודלים אחרים לעובדים ולעבודה אין ספק שהוואלי הוא האלטרנטיבה לכך".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    חנה אלופה, לב רחב, בעלת חזון ואסטרטגיה
    בני 01/2017/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דש
    סגור
  • 7.
    כסף כסף כסף כסף כסף
    כסף כסף 12/2016/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וכסף. ערכים? לא חשוב. העיקר כסף כסף כסף. מקאן אריקסון במיטבם
    סגור
  • 6.
    כמה רוע וצרות עין בתגובות כאן..תסתכלו על הצד החיובי
    מצפאי 12/2016/29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מקאן היא חברה עסקית וזכותה וחובתה להצליח כלכלית ואם זה אומר לפתוח סניפים בצפון ובדרום הרחוק ועל הדרך לשלם פחות מס - זו זכותם !! הצד החיובי הוא שהם הביאו עבודה ברוכה לאזור שאין בו הרבה אפשרויות , ומעגלי העבודה השניים בדמות נותני שירותים , גנים , תשלומי ארנונה במועד ועוד עושים רק טוב למצפה רמון, כמו גם אוכלוסיה איכותית שבאה עם מוטיבציה ורצון להשפיע על הקהילה.
    סגור
  • 5.
    זה בוודאי לא בזכות המנכליות
    ירון 12/2016/28
    הגב לתגובה זו
    6 1
    זה בזכות העובדה שהעבודה התל אביבית הועברה לדרום בשל הטבות מס. זה לא שהן הביאו לקוחות חדשים והפריחו את לקוחות הדרום. בוא נרגיע
    סגור
  • 4.
    איפה יש וואלי בארץ? (ל"ת)
    מנחם 12/2016/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    ישראבלוף
    משיח לובה 12/2016/27
    הגב לתגובה זו
    7 2
    הבולשיט הכי גדול שהולידה תעשיית הפרסום חצי מהעובדים עובדים בת"א בבנין מקאן תלאביב חצי מהעבודה הבאמת רצינית נעשית ע"י עובדי מקאן תלאביב הלקוחות - הם פתרון קסום לניגודי אינטרסים בין לקוחות קיימים ומכרזים...ללקוחות מסוימים זה נח, לקוחות אחרים חיים בסרט, וללקוחות אחרים פשוט אין מושג. ישראבלוף.
    סגור
  • 2.
    מוקי
    מעניין 12/2016/27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כל המקאן וואלי הזה - זה מקלט מס אחד גדול!
    סגור
  • 1.
    במילים אחרות
    שרית 12/2016/27
    הגב לתגובה זו
    9 1
    במילים אחרות מיזם הדיגיטל לא עבד אז שילוח הקים עוד חברת פירסום נוספת כך שהוא יוכל לעבוד עם מתחרים ללקוחות שכבר מטופלים במקאן ובעלויות נמוכות של הדרום. איש עסקים למופת
    סגור