שיווק ופרסום

שרון רפאל וערן ניר מצטרפים לגיתם כסמנכ"לי קריאייטיב

השניים, אנשי קריאייטיב מנוסים ומוערכים, יעבדו תחת דני יעקובוביץ' שיקודם לתפקיד מנהל הקריאייטיב הראשי במשרד
משה בנימין |  18
משרדי גיתם BBDO ברמת החייל (צילום יח"צ)
זה לקח יותר זמן מהמתוכנן, אך משרד הפרסום גיתם BBDO בדרך להשלים את מתיחת הפנים בגזרת הקריאייטיב עם 2 מינויים חדשים ומעניינים. לאייס נודע כי שרון רפאל וערן ניר, אנשי קריאייטיב מנוסים ומוערכים בענף, מצטרפים יחד למשרד וימונו לסמנכ"לי קריאייטיב תחת דני יעקובוביץ', שיקודם לעמדת מנהל הקריאייטיב הראשי של המשרד.
יש מי שיקרא למהלך "עידן באומן בר ריבנאי 2.0" שכן רפאל וניר רשמו את שנותיהם היפות ביותר בענף תחת באומן בר ריבנאי. רפאל פרש מהמשרד לפני כשנה ובהחלטה שלא עלתה לו יפה עבר ל-y&r בו שימש כסמנכ"ל קריאייטיב עד להתפטרות המנכ"ל גיא בר ומשנהו יובל ויינגסט, במה שהוביל להתפרקות המשרד. מן הסתם חזרתו של ויינגסט לגיתם הייתה גם זו שסללה את דרכו של רפאל למשרד. במקרה של ניר מדובר בעניין טרי יותר - הוא פרש וסיים את דרכו בבאומן לאחר שעידן רגב ירש את מקומו של ג'ונתן לאנג כמנהל הקריאייטיב הראשי.


מימין: ערן ניר ושרון רפאל
בשנה האחרונה גיתם נמצא בתקופה תזזיתית מאוד שבאה לידי ביטוי כמעט בכל המחלקות. בדרג הניהולי הבכיר, המנכ"ל השותף במשרד עמית לבני החליט לפרוש ולהותיר את ניהול המשרד בידיו של עידו הרטוב. לבני והמשרד היו הוגנים מספיק שלא לכסות את העזיבה במילים מכובסות, אלא בהודעה רשמית שבה מסרו בלקוניות כי בין לבני והרטוב ישנם "פערים בלתי ניתנים לגישור". לבני הוסיף וציין כי מבחינתו הוא מיצה את חייו בענף הפרסום. 
עוד קודם לכן, באוגוסט 2016 פרסמנו כאן באייס על גל עזיבות במחלקת הקריאייטיב של גיתם, עם פרישתם של 5 עובדים במהלך 4 חודשים. גורמים במשרד אמרו לאייס בזמנו כי "יש תחושה שהמשרד אימץ לעצמו אג'נדה של אנחנו 100% לקוח והם אפילו אומרים את זה בריש גלי - וזה בא על חשבון מחלקת הקריאייטיב". עם זאת, המשרד התחיל כבר אז במלאכת הרה-ארגון עם גיוסם של דניאל זקס, נגה קרה, עידו מימון ומעיין טירנגל - שחזר אף הוא מבאומן בר ריבנאי למשרד בו עבד בעבר, כיועץ חיצוני. 
לפני כן, בנובמבר 2015, בראיון לאייס שבו סיכם שנה שלמה ללא שני גרשי, שותפו הקודם לתפקיד סמנכ"ל הקריאייטיב, אמר דני יעקובוביץ' כי "גיתם תמיד היה מקום שנעים לעבוד בו, שנים. אני חושב שהוא נתפס כלא מספיק מאיים בתעשייה שהפכה לשדה קרב....אנחנו עם רגל על הגז בטורים גבוהים כל הזמן. אין כאן תקופות שקטות, אנחנו בהמראה, זה פול גז של המנועים, שומעים את המאמץ כל הזמן. אם מישהו לא מרגיש את זה, הוא כנראה לא מבין איפה הוא נמצא ואולי הוא לא יהיה פה עוד מעט. מי שלא רתום ב-200 אחוז לגיתם של היום לא ישרוד את המערכת".
יעקובוביץ' שהבין כבר אז שהמשרד חייב לעשות שינויים ולצאת מאזור הנוחות למקום חדש אמר עוד: "אני חושב שהיינו פשוט נחמדים מדי בכל קטגוריה, אנושית ובעבודות. אני הייתי פה גם, הייתי חלק מזה, בדיוק כמו שאני חלק מזה עכשיו. אני מניח שאם היו מחליפים גם אותי מישהו היה אומר כל מה שהיה היה לא טוב ועכשיו הכל טוב. זה סוויץ' שארגון מקבל ופתאום מוציא מעצמו יותר. אין ספק שהמצב של הענף לפני 10 שנים היה אחר ממצבו כיום וכנראה נדרשו אדפטציות כדי לחזור למעלה".


יעקובוביץ'. "היינו נחמדים מדי"
לאחר פרישתה של מיכל המאירי מגיתם, המנכ"לית שהיתה מהדומיננטיות בעשור האחרון בענף הפרסום, המשרד שידר תחושה של כיוון לא מוגדר. תרמה לכך העובדה ששתי פונקציות מרכזיות אוישו בתפקידים כפולים - הן בגזרת המנכ"לים - הרטוב ולבני והן בגזרת הקריאייטיב גרשי ויעקובוביץ'. מה שנבחר כמודל להעברת מושכות רכה לאחר פרישת המאירי וגיא בר היה בעוכריו מאוחר יותר לאחר שהמשרד איבד משהו מהחדות שלו תחת האילוץ של הניהול הכפול והעובדה שלא הייתה בו יד אחת מכוונת וברורה. כעת נדמה שהרטוב ויעקובוביץ' תחתיו מנווטים את אחד המשרדים הגדולים והוותיקים בישראל למסלול חדש עם יעד ברור - חזרה למרכז העניינים - וקודם כל באמצעות קריאייטיב, המשמש כמרכז העצבים של כל משרד פרסום.
דני יעקובוביץ אישר את הפרטים לאייס, ואמר: "העובדה שהצלחנו לגייס את שניים מאנשי הקריאייטיב המוערכים בענף הפרסום בישראל, מעידה על הכוונות שלנו. לערן ושרון יש תשוקה אדירה לעשייה פורצת דרך, וניסיון עשיר במהלכי קריאייטיב משולבי דיגיטל וטכנולוגיה. אין ספק שאיתם ועם שאר הצוות הקיים במשרד אנחנו מוכנים לאתגרים הגדולים שמציב העידן החדש בפרסום. אני רוצה להודות ליגאל עזרא ונגה קרה על שנים רבות של עבודה מרתקת, יצירתית ומאתגרת לצד שניהם. יגאל מלווה אותי למעלה מעשור באינסוף אתגרים קריאטיביים וניהוליים והיה לי שותף וחבר. שנינו יוצאים לדרך חדשה ואני מאחל לו ולנגה את כל מה שאני מאחל לעצמי".
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    עידו - רד למטה ותבין את המציאות
    גיא 04/2017/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איך יכול להיות שבמשך שנה אחת הצליח מנהל הקריאייטיב הראשי שלך לאבד את כל מנהלי ואנשי הקריאייטיב הבולטים שלו, לא לעשות שום דבר משמעותי בקריאייטיב חוץ מלסוע לחו״ל, ומה שהבנת מזה זה שצריך לקדם אותו?
    סגור
  • 11.
    פייק ניוז ופייק טוקבקים ואלו העובדות
    נו 04/2017/06
    הגב לתגובה זו
    3 4
    העובדות הן שמאז שפרסמן עזב את באומן באומן ירדו ומקאן עלו. באומן יכולים להתייהר את עצמם לדעת אבל לא יעזור להם. מקאן הוא כרגע המשרד המוביל והקריאטיבי בישראל למה? נדב נדב ושוב נדב ולא כל שם שדוחפים מבאומן יביא את הישועה למשרד כזה או אחר כמו גיתם.
    סגור
  • נדב הוא מכונת יח"צ עצמית שמסתירה בינוניות (ל"ת)
    יוסי 04/2017/06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • טל, מה מגניב במקאן בשנה האחרונה? זה שהוא מקריין את ילו? (ל"ת)
    מרי פופינס 04/2017/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • ניתוח רדוד כל כך
    יוסי 04/2017/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בכיין. מי שעיניו בראשו או לפחות ישב בבאומן בשנים האחרונות יודע בדיוק את רמת הנגיעה של מר פרסמן בעבודות פורצות הדרך של באומן בר ריבנאי - מבלי להמעיט בכישרונו, בידע ובניסיון העצום שלו...כל מה שקשור לחדשנות, דיגיטל ופריצות דרך מעבר לסרט במסך הקטן, ממנו והלאה בחכמתו ידע לא להפריע. שיהיה בהצלחה לאקס באומנים מהיכרות אישית איתם יהיה מעניין.
    סגור
  • טען עוד
  • פרסמן יש רק אחד
    באומן לשעבר 04/2017/06
    הגב לתגובה זו
    0 2
    פרסמן הוא גאון! הלוואי והוא היה הקריאטיב שלי היום. בסוף כולם יודעים לעשות דברים נחמדים והוא יודע להביא את הפיצוח האמיתי את הדברים שידברו עליהם שנים. מדובר בכישרון יוצא דופן
    סגור
  • 10.
    מקנא
    עודד 04/2017/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עבדתי עם שניהם, שכבתי עם שניהם. הם מדהימים. מקנא בגיתם
    סגור
  • 9.
    הם חייבים לעשות שם שינוי
    הגיע הזמן 04/2017/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גיתם אחלה משרד, אנשים טובים, אבל אחלה זה לא מספיק. ברמה הקריאטיבית הם מדשדשים כבר שנים ומחלקת ניהול הלקוח לא ממש תורמת. נוח להם מדיי, וכשנוח מדיי אין צמיחה. נקווה שהשינוי הנוכחי יוביל לשינוי אמיתי:)
    סגור
  • 8.
    איך הופכים כותרת שלילית על גיתם לחיובית? (ל"ת)
    אומנות 04/2017/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 7.
    גיתם לא מבינים מה נופל עליהם
    קומה 9 04/2017/05
    הגב לתגובה זו
    5 1
    2 גמדים מבריקים, פצצות של אנרגיה וכישרון שסוחפים איתם עם המון המון אנרגיה כיף ורעש - כיף לכם ועצוב לנו
    סגור
  • 6.
    לא הבנתי, יגאל עוזב??? (ל"ת)
    עוד מעריצה 04/2017/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • יאפ יאפ
    יודע 04/2017/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    גם לו הראו את הדרך החוצה מה שמדהים בחלק הראשון מספרים על המינוי של נגה קרה ובחלק השני דני מאחל לה בהצלחה בהמשך דרכה (פוטרה ולא החזיקה שנה)
    סגור
  • 5.
    היגאל עשה את שלו היגאל יכול ללכת
    מגיע לך יותר מדני 04/2017/05
    הגב לתגובה זו
    9 1
    לו גיתם המשרד של האבא שלי הייתי שמה את יגאל לנהל אותו בעיניים עצומות וטסה לשנה להודו. אדם אהוב שסחף אחריו עובדים והיה השכפ"ץ של דני. חבל חבל
    סגור
  • 4.
    מהלך יפה מאוד (ל"ת)
    ניייס! 04/2017/04
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 3.
    דני גאון
    יודע 04/2017/04
    הגב לתגובה זו
    7 2
    כל הכבוד לדני שהצליח למצוא דרך לעשות אפילו פחות מהכלום שהוא עושה היום. גאון אמיתי
    סגור
  • 2.
    יגאל תעשה לי ילד :) (ל"ת)
    חן 04/2017/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    זוג תותחים
    מפרגנת 04/2017/04
    הגב לתגובה זו
    4 1
    תיכשלו אמן, אוהבת אתכם בדם
    סגור
  • תתעוררי ותזבי את החור שלך-כולם מודאגים יפה אחת (ל"ת)
    שטותניקית אחותי 04/2017/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור