שיווק ופרסום

בלאגן: תקלת הפרסום של 'כאן' לא תיפתר עד השבוע הבא

המשמעות של שבוע ההשקה ללא פרסום היא הפסד של כ-1.5 מיליון שקלים. בטרגט מסרו למשרדי הפרסום כי נכון לעכשיו לא יתקבלו הזמנות חדשות. הפרסומאים כועסים עוד על הנחיות חדשות של התאגיד לפיהן יידרש ביסוס עובדתי לפרסומות כמו בטלוויזיה
משה בנימין |  6
'שלושה שיודעים' - תכנית הבוקר של 'כאן' עם דודו ארז בעריכת נתיב רובינזון (צילום רפי דלויה)
יום שני לשידורי תאגיד השידור הישראלי החדש כאן והבלאגן ברדיו חוגג. התקלה הטכנית שמנעה שיבוץ פרסומות בתחנות הרדיו נמשכת והפרסומאים מאבדים את סבלנותם.
לאייס נודע כי אנשי המכירות של טרגט ספיריט זכיינית הפרסום של התאגיד הודיעו למשרדי הפרסום כי נכון לעכשיו לא ניתן לקבל הזמנות חדשות לפרסומות ברדיו ורק מי שכבר משובץ יעלה לאוויר לכשתיפתר התקלה, וגם יזכה לשיבוצי בונוס כפיצוי. במקביל, מקורות של אייס מוסרים כי בטרגט הודיעו למשרדי הפרסום כי התקלה לא צפויה להיפטר עד לתחילת השבוע הבא - המשמעות היא הפסד כספי משוער של כרבע מיליון שקל ליום, דהיינו הפסד של כ-1.5 מיליון שקלים בשבוע ההשקה. 
התגובות משוק הפרסום והמדיה לנעשה בתאגיד אינן מרחמות על הנפשות הפועלות. בכיר מתחום המדיה אומר היום לאייס, כי "טרגט חברה טובה אבל נכון לעכשיו הם ממש קיקיוניים. שיבוץ פרסומות ברדיו לא אמור להיות תורה מסיני. מה שקורה לא אמור לקרות, זה לא אמור להיות כך וזה מביש בעיניי".
ברקע לבעיות הטכניות, לאייס נודע עוד כי חלק מעובדי טרגט מרגישים בעצמם אי שביעות רצון מהמצב וחלקם אף התפטרו או מעוניים להגיש את התפטרותם מהחברה. יצוין כי רבים מעובדי טרגט הינם למעשה פליטי שפ"מ - החברה שניהלה את הפרסום ברשות השידור ב-2 העשורים האחרונים.

לא רק תקלה בפרסום - גם הקשחת התנאים לשידור פרסומות

בנוסף לתקלה הטכנית, עניין נוסף שמרתיח את הפרסומאים ביממה האחרונה הוא החלטה שהתקבלה בתאגיד, לפיה מעתה והלאה לפרסומות שעולות לרדיו יידרש ביסוס עובדתי כמו בטלוויזיה. פרסומאי בכיר אומר לאייס שלא לייחוס: "התאגיד מנסה לסגל לעצמו סטנדרטים ברף של טלוויזיה שם החוקים נוקשים יותר". לדבריו, "הם רק מחזירים אותנו לאחור, אסור להגיד את זה ואת זה ועל כל דבר צריך להביא ביסוס. אפילו משפט כמו "הכי חד טושיבה" לא היה עובר שם כי היו מבקשים ממך להוכיח שאתה חד יותר ממסך אחר".
הרף הגבוה שמנסה התאגיד להציב בתוכן הפרסומות הוא פועל יוצא של מינויה של דורית דואני למנהלת בקרת אישור פרסומות בתאגיד. דואני מגיעה לתאגיד מהטלוויזיה, מהרשות השנייה שם שימשה בתפקיד דומה. לדברי הפרסומאי "ההבדל בין רדיו לטלוויזיה יכול להתבטא במשפט כמו 'אנחנו הטובים בעולם' שהיה עובר ברדיו בעבר ובטלוויזיה לא שם דורשים להגיד 'מהטובים בעולם'. מעתה והלאה גם ברדיו מיישרים קו עם הסטנדרט הזה".
לטענתו של הפרסומאי "במקום להקל עלינו אומרים לנו שאלו חוקי התאגיד ותתמודדו. הם לא מבינים שהם מאבדים כאן את הספונטניות של הרדיו, את היכולת להעלות תשדיר מעכשיו לעכשיו. האישורים לוקחים זמן, זה יכול להיות תהליך של שבוע לפעמים עם אישורי לקוח ואישורי הרגולציה ובחזרה למשרד הפרסום. מה שיקרה בסוף זה שבמקום כל זה מפרסמים ומשרדי פרסום פשוט יילכו לרדיו האזורי".
השערה זו אינה רחוקה מן האמת וכבר מתרחשת בפועל. בדיקה של אייס בקרב משרדי הפרסום מגלה כי רבים מהם מעבירים קמפיינים לשפ"א המנהלת את הפרסום של תחנות הרדיו האזוריות ונכון לעכשיו היא המרוויחה הגדולה מהסיטואציה שנוצרה בתאגיד.  
בתאגיד השידור החליטו להגיב בדיוק באותו הנוסח שבו השתמשו אתמול: "עלינו עם שידורים בהרצה, תוך קליטת 450 עובדים בשלושה ימים ואחרי חבלי לידה קשים. 8 תחנות רדיו ושני ערוצי טלוויזיה עלו לאוויר ואנו גאים בכל העובדים על ההצלחה. החודשים הקרובים של שידורי ההרצה יהיו מורכבים, נשתפר תוך כדי תנועה ונביא לישראל שידור ציבור איכותי מגוון ויעיל".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    אז הפרסומאי ה"בכיר" רוצה לשקר ולא נותנים לו? :( (ל"ת)
    ארז 05/2017/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אני כבר מוציא את הטישיו לנגב את הדמעות
    הליצן הבוכה 05/2017/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    או שעדיף לנגב עם השרוול?
    סגור
  • 4.
    לא נותנים למפרסמים לשקר
    חיים 05/2017/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    באמת לא בסדר. מה עם הספונטניות של השקר?
    סגור
  • 3.
    אז מה האלטרנטיבה? לשקר לציבור?
    פומיקי 05/2017/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מן הראוי לבדוק את תוכן הפרסומות לפני עלייה לאויר, או שאני טועה? קצת אחריות... לא?
    סגור
  • 2.
    ביסוס עובדתי חיוני - אל תכנעו לפרסומאים (ל"ת)
    יש 05/2017/16
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 1.
    באמת, ביסוס עובדתי להבטחות פרסומיות. איזו חוצפה. (ל"ת)
    מנהל שיווק מצקצק 05/2017/16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור