שיווק ופרסום

אפי: אדלר בראש עם 12 זכיות, גרנד ופלטינום, מקאן עם 12 וגיתם עם פלטינום זהב

תחרות האפי 2018. מקאן תל אביב זכה אף הוא ב-12 פרסים, עם 4 זהב אך ללא פלטינום או גראנד. מנצ' ממשיך בהצלחה העקבית עם זכייה בארד בקטגוריית הפלטינום
משה בנימין |  8
אדלר חומסקי זוכים בגראנד אפי (צילום משה בנימין)
36 פרסים חולקו היום בטקס האפי 2018 ו-24 מהם, המהווים 2/3 מהתחרות הלכו ל-2 משרדים בלבד: אדלר חומסקי ומקאן תל אביב שכל אחד מהם גרף 12 זכיות. הזכיות של אדלר חומסקי כוללות זכיות משותפות עם גיתם בפלטינום ובנוסף עם גריי קונטנט ומדיה-קום – 2 החברות שמרכיבות עם משרד הפרסום את קבוצת אדלר חומסקי, ואחת עם משרד יחסי הציבור שטרן אריאלי. בקבוצת מקאן מנגד, אחת הזכיות מתוך ה-12 היא של מקאן וואלי.
לתוצאות שנת 2017 - לחצו כאן
לתוצאות שנת 2016 - לחצו כאן
לתוצאות שנת 2015 - לחצו כאן
כאמור, החלוקה בין קבוצות מקאן ואדלר הסתכמה בשוויון כמותי של 12 זכיות. עם זאת, אלר חומסקי לוקח איתו הביתה גם את הפרס השווה של ערב – הגראנד אפי – על המהלך הטוב ביותר של השנה – קמפיין "החשדנים" של הלוטו "אולי זה מישהו שאתה מכיר?". 3 הזכיות הנוספות של אדלר בזהב הן עבור בזק בינלאומי בקטגוריית חברות ומוצרים דיגיטליים; פרוקטר אנד גמבל בקטגוריית טואלטיקה ופארם והלוטו ("חשדנים") בקטגוריית שירותים נופש ופנאי. המשרד זכה עוד ב-4 פרסי כסף שאחד מהם הוא בקטגוריית הפלטינום עבור המהלך לשופרסל אונליין יחד עם גיתם BBDO.
מקאן תל אביב זכה בזהב עבור המהלכים לתנובה בקטגוריית מוצרי מזון ומשקאות, יוניליוור בקטגוריית פעילות חברתית וציבורית ו-IKEA בקטגוריית קמעונאות. זכיה נוספת בזהב הגיעה באמצעות מקאן ואלי עבור אסם בקטגוריית Media Innovation. מקאן זכה עוד בפרסי כסף עבור קימברלי קלארק בקטגוריית פעילות חברתית וציבורית, yes (פאודה) בקטגוריית תקשורת ומדיה, פפר בקטגוריית Media Innovation.


מקאן לאחר זכייה נוספת בזהב
השנה הוגשו לתחרות 85 עבודות – ירידה ניכרת לעומת 105 בשנה שעברה. בתום שלב השיפוט הראשון 50 מהן עברו הלאה לשלב הגמר (58.8%) ו-36 מהן זכו בפרס – סטטיסטיקה מפרגנת למדי שעומדת על יותר מ-70% הצלחה. 13 עבודות זכו בזהב, 10 זכו בכסף ו-13 זכו בארד.
אירוע מרגש נרשם במהלך הערב עם הענקת פרס מפעל חיים לשניים ממייסדי באומן בר ריבנאי - מיקי בר ושוני ריבנאי. ניכר שהשניים, שהמשרד אותו ייסדו עדיין נחשב לאחד המצליחים והמובילים בתעשייה, היו נרגשים. שניהם נשאו דברים, העלו זיכרונות מתחילת דרכו של המשרד והודו גם ליורם באומן, השותף המייסד שעודנו פעיל ולמשה גאון שהיה שותפם הרביעי.


דור המייסדים. מיקי בר, שוני ריבנאי, יורם באומן ומשה גאון על הבמה בטקס האפי

גיתם עם 2 זכיות ששוות המון, מנצ' ממשיך בהצלחה העקבית
משרד הפרסום גיתם BBDO זכה "רק" ב-2 פרסים אבל שניהם בקטגוריית האפי פלטינום הנחשבת שבוחנת מהלכי פרסום לאורך שנים. אחד מהם ומהמוצדקים שהיו, הוא פרס זהב בקטגורייה עבור השקת סלקום TV (קמפיין "משיח" המצליח) והחדירה המוצלחת של שירותי הטלוויזיה אונליין לבתי האב בישראל שעומדת כיום על 184 אלף בתי אב. המשרד זכה גם בכסף בקטגוריה, יחד עם אדלר חומסקי, עבור שופרסל אונליין.


משיח מביא זהב לגיתם. אפי פלטינום לסלקום TV
הפתעה נוספת ומרעננת הגיעה מכיוון מנצ' שרושם שנה רביעית ברציפות במעמד הזכיות בתחרות האפי. לאחר שזכה בעבר עבור המהלך למותג הרכב סקודה, מנצ' ממשיך בהצלחה העקבית והערב זכה באפי פלטינום – ארד – עבור אותו המהלך לסקודה שהוגש תחת השם "עשינו דרך ב-3 שנים – איך הפכנו את סקודה ממוצר מצוין למותג נחשק". בנוסף זכה המשרד בפרס הארד בקטגוריית מוצרי מזון ומשקאות עבר מהלך לקפה נח'לה.
הזוכה הרביעי בקטגוריית האפי פלטינום הוא גליקמן שמיר סמסונוב פובליסיס, שזכה בפרס הארד עבור המהלך ל-Fly Card כרטיס האשראי של אל על למועדון הנוסע המתמיד. המשרד זכה עוד בפרס הזהב עבור מהלך ההשקה לפרטנר TV בקטגוריית תקשורת ומדיה. 
ראובני פרידן סיים את הערב עם 4 פרסים. המשרד זכה בזהב עבור המהלך למותג האופנה קסטרו עם סטטיק ובן אל, בקטגוריית יופי אפנה וטיפוח. בנוסף זכה גם בזהב עבור "מהלך המחאה" לבנק מזרחי טפחות בקטגוריית פיננסים וכן זכה כסף עבור "מפלצות המשכנתא" גם הוא למזרחי טפחות. הזכייה הרביעית היא בארד עבור חברת UMI בקטגוריית רכב ותחבורה. 
מבין סוכנויות הדיגיטל, Great Digital שהיה ההפתעה המרעננת של השנה שעברה, זכה הפעם בארד בקטגוריית קמעונאות עבור המהלך לרשת AM:PM. בקטגוריית המגזרים זכה משרד הפרסום הדתי-חרדי מימד בזהב עבור המהלך לחברת מילקו - החברה המרכזית. חברת ההפקות מיוחס קריאייטיב פרודקשן זכתה בכסף במגזרים עבור המהלך לחברת בזק בינלאומי. 
28 מפרסמים שונים ב-17 קטגוריות זכו בפרסים בתחרות השנה, וביניהם בולטים מותגי טלקום ותקשורת כגון סלקום, yes בזק, בזק בינלאומי ופרטנר. בעולמות הצריכה בלטו תאגידי ענק כגון P&G, יוניליוור, קימברלי קלארק ובפיננסים היו אלו מזרחי טפחות, לאומי קארד, פפר ובנק הפועלים.
רשימת הזוכים המלאה בתחרות האפי 2018

תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אותכם לאילן
    מלשינון 07/2018/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מהקקטוס ברחתם. באפי אדלר השאירו לכם אבק. אז מה בדיוק אתם עושים שם? אה. מוכרים מדיה. לפחות זה.
    סגור
  • 4.
    אוי אפי
    מליס 07/2018/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אוי אפי. בדקתם את הנתונים? האם המהלכים שזכו באמת אפקטיבים? האם ההצהרות שניתנו על התוצאות הקמפיינים באמת נכונות? מי שמחפש את הסיבה מדוע התחרות הזו לא רלוונטית לכלום שיחפש בחלק מהזוכים מה באמת מצבם בשוק. איגוד השיווק הוא גוף יחצני פוליטי ללא שום ערך אמיתי לתעשיית השייוק
    סגור
  • 3.
    באומן לא השתתפו בתחרות? (ל"ת)
    מיקי 07/2018/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בלי יהושע באומן וכו?
    דני 07/2018/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה מן אפי זה? מה שוות הזכיות אם רוב הגדולים לא השתתפו ,איזה ערך יש לזכיות כאן אם ברור שזה היה משתנה אם המשרדים הגדולים היו גם משתתפים קצת בדיחה....
    סגור
  • 1.
    מתי תבינו אתם רק שחקני משנה?
    מפרסם 07/2018/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    משרדי פרסום יקרים, מתי תבינו שגם אם אתם עולים לבמה וגם אם אח״כ אתם מפרסמים מודעות גדולות בעיתונים, אתם בסך הכל שחקני משנה, טרמפיסטים שמתפארים בהישגים לא להם. מהלכים שיווקיים מוצלחים תלויים פחות ופחות במשרד הפרסום ויותר ויותר בגורמים השונים במחלקות השיווק, פיתוח המוצר והחדשנות בחברות עצמן.
    סגור
  • חחחחחחחחחח
    פחחחחחחחחח 07/2018/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ועוד קצת חחחחחחח
    סגור
  • מה מצחיק? (ל"ת)
    פחחח? 07/2018/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • התגובה של 1 (ל"ת)
    התגובה של 1 07/2018/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור