שיווק ופרסום

39% מהלקוחות: רוצים שמשרד הפרסום ישתתף בתחרות בינ"ל

הסקר התקופתי של אייס ואיגוד השיווק בדק עוד האם הפנו במהלך השנה האחרונה תקציב פרסום לפודקאסט? היקף שימוש בהטמעת קוד פיקסל באתרי תוכן ישראליים ועוד
משה בנימין |  1
קאן ליונס. יוני 2018 (צילום פסטיבל קאן)
אייס ואיגוד השיווק הישראלי יצאו עם סקר תקופתי נוסף בקרב המפרסמים בישראל, עליו ענו 71 אנשי שיווק בדרגי ניהול בכיר. 
הסקר הנוכחי בדק את עמדתם והעדפותיהם של המפרסמים במגוון נושאים, כגון האם הפנו במהלך השנה האחרונה תקציב פרסום לתוכנית פודקאסט? עמדתם לגבי השתתפות של משרדי הפרסום שלהם בתחרויות קריאייטיב בינלאומיות; היקף השימוש בהטמעת קוד פיקסל באתרי תוכן ישראליים למען "צביעת" גולשים ישראליים וההשקעה במדיה לקראת חג הפסח שבפתח. 


14% בלבד מהלקוחות בישראל הפנו תקציב פרסום לתכנית פודקאסט. תחום האודיו הדיגיטלי שמחייה מחדש את הרדיו עם תכניות און דימנד במגוון נושאים הוא הצלחה משגשגת בשוק האמריקאי. מחקר שהתפרסם לאחרונה באתר Marketing charts מגלה כי ההאזנה לרדיו הדיגיטלי ממשיכה לצמוח ובגזרת הפודקאסטים, התמונה אינה שונה ובהתאם לעלייה בהאזנה לרדיו הדיגיטלי כך גם כאן, כאשר 51% מהאמריקאים כבר האזינו לפודקאסט לפחות פעם אחת.  
בישראל, למרות עלייה משמעותית במספר תכניות הפודקאסט בשנה האחרונה, המפרסמים הישראליים נמצאים עדיין בשלב ההיסוס עם אחוז חדירה נמוך שעומד על פחות מחמישית. מנגד יש מי שמתייחס ל-14% הללו כנתון שמעיד על הצלחה. "עד לפני שנה, רוב הלקוחות כלל לא ידעו להגדיר מה זה פודקאסט" אומר דרור גנות, מנכ"ל ADIO המשווקת פרסום ב-Spotify, ברדיו דיגיטלי ובפודקאסטים.
לדברי גנות: "גם בעולם, הפלטפורמה נמצאת בתחילת דרכה, כמו רדיו דיגיטלי בכלל". גנות מסביר שאת פעילות הפרסום בפודקאסט ניתן לחלק ל-3 חלופות: חסויות על פודקאסט קיים; פרק ממותג שבמסגרתו מופקים פרקים עבור חברה מסוימת במסגרת פודקאסט בנושא מסוים, כגון, 2 פרקים לחברת התרופות Merck בתכנית "עושים רפואה" והפקה של עונה שלמה עבור מותג מסחרי כלשהו. 
גנות מוסיף עוד שבשוק הישראלי ניתן למצוא, כבר בימים אלו, לקוחות מובילים כגון שטראוס, סמסונג וגופים ממשלתיים כגון משרד הכלכלה, המשרד לשוויון חברתי ומשרד מבקר המדינה שמפרסמים באמצעות פודקאסטים. "פודקאסט הוא קהילה, הוא מכשיר טוב שמייצר קהילה סביב נושא ונכנסת לעומק, לא ברמת מסרים תקשורתיים בלבד". להערכת גנות, במידה וייערך סקר דומה בשנה הבאה, היקף הפעילות יכפיל את עצמו ויעמוד על 30%.   
 
73% מהמפרסמים הישראליים הטמיעו קוד פיקסל באתרי תוכן ישראליים לטובת "צביעת גולשים". למרות הפופולריות של הרשתות החברתיות והזמן הרב שהגולשים הישראליים מבלים בפייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם ועוד, נראה שהדיוק שאליו ניתן להגיע באמצעות סימון גולשים שקוראים תוכן באתרים ישראליים, מספק את הסחורה. למרות שהטמעה כזו נחשבת ליקרה יותר פר גולש לעומת פייסבוק, היתרון הוא באפקטיביות.
באמצעות האתרים ניתן ל"צבוע" קהל מדויק, לאסוף כתובות IP של גולשים שהקליקו על תוכן כזה או אחר, לפיו המפרסם יודע האם מדובר בקהל שאליו הוא מכוון, ולאחר מכן להנגיש לגולשים אלו פרסום מטורגט ברשתות חברתיות בלי לחשוש לתקציב ש"הולך לאיבוד" בדרך, כשרוכשים קהל לפי מאפיינים דמוגרפיים ותחומי עניין כלליים. את אותה הדאטה ניתן להפנות לטובת פעילות מדיה בארטימדיה, טאבולה, אאוטבריין, גוגל ופייסבוק. 
חודשיים לפני פסטיבל קאן ליונס שנחשב לגדול ביותר, למפורסם ביותר (גם אם לא הקשה ביותר) וליקר ביותר מבין תחרויות הפרסום הבינלאומיות, נראה שהלקוחות בישראל לא רק שאינם מתנגדים להשתתפות משרד הפרסום שלהם באירוע, אלא רבים מהם אף מעודדים התמודדות שכזאת ומסכימים עם האמירה "מאמינים בערך מדידת הקריאייטיב". 
נתונים אלו שנחשבים למעודדים עבור אנשי הקריאייטיב שמאמינים בהשתתפות בתחרויות למען חידוד ערך המצוינות, מפתיעים על רקע העובדה שדווקא תחרות הפרסום  של הענף בישראל - קקטוס הזהב - לא נערכת מסיבות של מחלוקות מקצועיות ואי שביעות רצון כללית בין משרדי הפרסום.


2 השאלות האחרונות הוקדשו להשקעה במדיה לקראת חג הפסח. מתשובות המפרסמים עולה שההיערכות לחג נעשית על מי מנוחות, על גבול האדישות, למרות שמדובר באחד החגים המרכזיים בלוח השנה היהודי. 75% מהלקוחות - נתון חד משמעי שאינו מוטל בספק - מדווחים שלא יגבירו את פעילות הפרסום לקראת פסח השנה. מבין אלו שבכל זאת הגבירו פעילות לקראת החג, כ-62% מדווחים על כך שההשקעה הכוללת תהא קטנה מזו של השנה שעברה. 
שאלה נוספת במסגרת הסקר ביקשה לדעת מהי עלות המתנה שקיבלו העובדים לחג. על פי תשובות שהתקבלו מכ-50 אנשי שיווק בכירים, עולה כי עלות המתנה הממוצעת לחג עומדת על 625 שקלים כאשר העלות הנמוכה ביותר עמדה על 180 שקלים לעומת הגבוהה ביותר שעמדה על 1400 שקלים. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    PUT YOUR MONEY WERE YOUR MOUTH IS (ל"ת)
    שמוליק 04/2019/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור