שיווק ופרסום

עלייה של 21% בהגשות לאפי: 45% מהעבודות - של מקאן

לגדולים בלבד? ב-2018 הגשות מקאן עמדו על 27 מתוך 85 והיוו 31% מההגשות. לעומת השנה שעברה, מקאן הגדילה את היקף ההגשות בנתון חסר תקדים של 70%
משה בנימין |  1
תחרות האפי (צילום איגוד השיווק הישראלי)
קבוצת הפרסום מקאן משתלטת על תחרות האפקטיביות בפרסום - האפי. עם סיום הליך הגשת העבודות לתחרות עולה כי השנה הוגשו 103 מהלכי פרסום שמתוכן הגשות קבוצת מקאן עומדות על 46 וכך תופסות 45% מסך ההגשות כולן. בשנה שעברה, לשם ההשוואה, הגשות מקאן עמדו על 27 מתוך 85 והיוו בסך הכל 31% מההגשות. לעומת השנה שעברה, מקאן הגדילה את היקף ההגשות בנתון חסר תקדים של 70%. 
יש לציין, כי קבוצת מקאן שכוללת את מקאן ואלי ומקאן תל אביב על משבצת משרדי הפרסום (בנוסף ליוניברסל מדיה וגופים נוספים) היא הגדולה בישראל. עם זאת, הדומיננטיות שלה בתחרות האפי, לפחות ברמת ההגשות חורגת מגודלה בשוק הישראלי, שכן היא אינה מהווה 45% מסך פעילות הפרסום בישראל. בשנה שעברה הסכימה מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי, תלמה בירו, עם האמירה שאחת הבעיות המרכזיות של האפי היא היעדרותם של המשרדים הקטנים והשתלטות הגדולים. השנה, לא רק שבעיה זו לא נפתרה אלא אף החריפה.  
בתחרות השנה יתמודדו 64 חברות, באמצעות 13 משרדי פרסום. בין המשרדים שעבורם זו תהיה ההתמודדות הראשונה באפי נמנים NO,NO,NO,NO,NO Yes עם הגשות לאוניברסיטת ת"א, כלמוביל, טמפו, לופה, הפניקס והקרן למיזמים לאומיים ובורודה קפלן עם המהלך לבית ההשקעות הלמן אלדובי. 
בין המפרסמים הבולטים ביותר שיתמודדו השנה נמנים תנובה, בנק הפועלים, איקאה, אסם, יוניליוור, בנק לאומי, קימברלי קלארק, בזק בינלאומי, טמפו, YES ועוד. בקטגוריית האפי פלטינום בה מוענק הפרס הנחשק ביותר עבור עבודה שיווקית-פרסומית לאורך זמן (בין 3 ל-5 שנים) יתחרו 3 עבודות של NO,NO,NO,NO,NO YES עבור טמפו, כלמוביל ולופה; 2 עבודות של אדלר חומסקי עבור בזק בינלאומי ובנק הפועלים; 4 עבודות של מקאן עבור יקב טפרברג, תנובה, איקאה ו-VOLVO ועבודה אחת של ראובני פרידן עבור בנק מזרחי טפחות. 
הקטגוריות הבולטות השנה הן: מוצרי מזון עם  11 עבודות, טואלטיקה ופארם ופיננסים עם 8 עבודות כל אחת ופעילות חברתית וציבורית מגזר עסקי, שירותים נופש ופנאי  ותקשורת ומדיה עם 7 עבודות כל אחת. לקטגוריות: משקאות; פעילות חברתית וציבורית עמותות; מגזרים; מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומוצרי לבית; חברות ומוצרים דיגיטליים וקמעונאות הוגשו 5 עבודות כל אחת.
כמידי שנה, את הליך השיפוט יוביל סגל המונה כ-70 שופטים, בתוכם מנהלי שיווק, פרסומאים, ואנשי אקדמיה. ההליך יכלול שני שלבים בהם קריאת חומר כתוב המציג את הרעיון והמהלכים האסטרטגיים שנעשו במסגרת הפעילות השיווקית, וצפייה באלמנטים קריאייטיביים שליוו את המהלך, כאשר גם השנה ישפטו העבודות בשלב השני בפורמט של שיפוט פרונטלי שהושק לפני שנתיים.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תעשיית החרטוט (ל"ת)
    חרטטן 05/2019/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור