שיווק ופרסום

האפי של אדלר חומסקי: 15 פרסים ופלטינום וגראנד לביט ודלתא

מקאן תל אביב סיים עם מספר הזכיות הגדול ביותר שהגיע ל-21. אדלר חומסקי סיים עם 15 פרסים שבתוכם שני התארים הנחשבים ביותר. ברוקנר יער לוי מצטרף לחגיגה עם זהב
משה בנימין |  4
אדלר חומסקי (צילום משה בנימין)
עם זכייה ב-2 הקטגוריות הנחשבות ביותר של תחרות האפי - פלטינום וגראנד (לצד זכיות נוספות), משרד הפרסום אדלר חומסקי הוא ללא ספק המנצח הבלתי מעורער של תחרות אפי 2019. ההישג המרשים של אדלר מגיע דווקא בשנה שבה מקאן תל אביב, יריבו הגדול באפי בשנים האחרונות, תפס 40% מרשימת העבודות שהעפילו לגמר התחרות. בסיכום הכללי אדלר חומסקי זכה ב-15 פרסים שביניהם 5 פרסי זהב (בנוסף לפלטינום ולגראנד), 3 כסף והשאר ארד.

לתוצאות שנת 2018 - לחצו כאן
לתוצאות שנת 2017 - לחצו כאן
לתוצאות שנת 2016 - לחצו כאן

מתוך 103 עבודות שהוגשו השנה לתחרות האפי, 68 מהלכים, המהווים 66% מסך ההגשות העפילו לשלב הגמר. נתון זה מהווה עלייה של 13% במספר העבודות המעפילות לגמר ביחס לכמות ההגשות, לעומת 2018,  שבה מתוך 85 הגשות, 50 הגשות המהוות 58.5% העפילו לגמר. מבין 68 העבודות שהעפילו לגמר 52 זכו בפרסים: 18 זהב, 15 כסף, 19 ארד וגרנד אפי.  


הצוות של אדלר חומסקי
השותפים של אדלר חומסקי לזכייה הם בנק הפועלים ומותג ההלבשה התחתונה דלתא. בנק הפועלים קטף את פרס הזהב באפי פלטינום, שמוענק על הישג שיווקי לאורך שנים, עם המהלך "עדיין משתמשים במזומן? כך הפכה ביט לאופציה המועדפת להעברת כספים בקרב מיליון וחצי ישראלים". בפרס הגראנד אפי זכתה דלתא על המהלך השיווקי המוצלח של השנה החולפת, עם קמפיין "חולצת סוף מסלול זה לא פיג'מה - איך החזרנו את הכבוד לשינה של הישראלים ומכרנו 60% יותר פיג'מות?".
בנוסף לפרס הפלטינום זכה בנק הפועלים בשני פרסים נוספים: פרס הזהב בקטגוריית חברות ומוצרים דיגיטליים ובפרס הארד בקטגוריית פיננסים. דלתא אף היא זכתה בפרס נוסף, זהב בקטגוריית "יופי אופנה וטיפוח".
בראייה רחבה יותר, יש לציין כי הזכייה של bit באפי פלטינום מייצגת ומקבעת את מהפכת השירותים הדיגיטליים בקטגוריית הפיננסים. bit הפכה לאחד היישומים הדיגיטליים הנפוצים בישראל, ובכלל, הזכייה שלה כמוצר דיגיטלי בקטגוריית הפלטינום הוא הסיפור הגדול של עולם השיווק ומשלימים אותו זכיות כגון אפליקציית yellow ומהלכי ה-Big Data של האגיס ומכבי שירותי בריאות.

פלטינום: הכסף למקאן ו-3 משרדים חולקים את הארד

בפרס הכסף בקטגוריית הפלטינום זכה מקאן תל אביב עם המהלך ליקב טפרברג שהוגש תחת הכותרת: "לוקח 149 שנה לבנות מסורת של יין ו-4 שנים לבנות את המותג הצומח בקטגוריה". בסך הכל זכתה קבוצת מקאן ב-21 פרסים: 6 כסף, 9 ארד ו-6 זהב.
את פרס הארד בקטגוריית הפלטינום חלקו 3 משרדים ומפרסמים: מותג הדפסת התמונות לופה יחד עם משרד הפרסום No,No,No,No,No,Yes בבעלותו של גדעון עמיחי, זכו עם המהלך "עושים משהו טוב עם התמונות שלכם באפליקציה, שנה אחרי שנה". בזק בינלאומי ומשרד הפרסום אדלר חומסקי זכו עם המהלך  Welcome to The Cyber ותנובה עם משרד הפרסום מקאן תל אביב זכו עם המהלך "מפתיע כמה שזו מהפכה! יצרנית החלב מס' 1 הופכת דווקא את שוק תחליפי החלב למנוע הצמיחה הגדול ביותר של הענף".
הדומיננטיות של מקאן תל אביב באה לידי ביטוי עם זכיות מרובות בזהב בקטגוריות נוספות. בטואלטיקה ופארם זכו קימברלי קלארק ומקאן עבור המהלך "לילי מוכיח שאפשר לדבר על טאבו, ומשנה את השיח בקטגוריה: מרכות לניקיון"; במוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומוצרים לבית זכו איקאה ומקאן עבור המהלך "איך איקאה הפכה מיטה חולה - למסיבת פיג'מות, וקפצה ב-26% במכירות מזרנים"; בנדל"ן ותשתיות זכו קבוצת פז ומקאן עם המהלך " האפליקציה שפרצה את גבולות הנוחות בעידן הדיגיטלי".
בפיננסים זכו מקאן ובנק לאומי עם המהלך " לאומי משיקים לראשונה בישראל פלטפורמה דיגיטלית שמחברת בין הורים לילדים, ומגיעים לשימוש של 14% מהקהל הפוטנציאלי במוצר"; בשירותים נופש ופנאי זכו יחד מקאן ו-Teenk עם המהלך לדומינוס פיצה "לוקחים את זה אישית: עם 15 שקלים בלבד, דומינוס פיצה בונה קו עסקי חדש וצומחת בשיעור דו ספרתי"; בחדשנות במדיה זכו מקאן ויקב טפרברג עם מהלך "הרגולציה עשתה לנו סרט".  
אדלר חומסקי צירף לרשימת הזכיות עוד פרסי זהב בקטגוריות נוספות: בפעילות חברתית וציבורית – עמותות - עם בית השנטי עבור המהלך: "דמיינו את הילד שלכם כילד רחוב - איך גרמנו לעשירון העליון לפתוח את הכיס והגענו לשיא של תרומות עבור בית השנטי?"; בפעילות חברתית וציבורית – מגזר עסקי עם פרוקטר אנד גמבל עבור המהלך "צמה של עוצמה"; בתקשורת ומדיה עם בזק עבור המהלך: "איך גרמנו למדינה שלמה לשיר על נתב, ניפצנו שיאי ביקושים ומכר והבאנו את המותג בזק לשיאים חדשים, מול אתגרי שוק ותדמית חסרי תקדים".
אמיר גיא, שותף במשרד אדלר חומסקי ויו"ר איגוד הפרסום, אמר בטקס: "האלמנט המשותף היחיד לכל הקמפיינים הזוכים באפ״י הוא קריאטיב. אין תחליף לחשיבה יצירתית ורעיונות גדולים. דאטה , טכנולוגיה ואונליין הם כולם מרכיבים חשובים בשיווק, אבל הם בסה״כ קאנבאס שדורש אנשים יצירתיים שיוכלו לצייר עליו רעיונות גדולים. רק רעיונות גדולים מצמיחים עסקים".


אמיר גיא

ההפתעות המרעננות: ברוקנר יער לוי, מנצ' ו-No,No,No,No,No,Yes
No,No,No,No,No,Yes של גדעון עמיחי הוא מהבודדים שאינו נמנה על משרדי הענק ובכל זאת סיים את הערב עם שלל נאה של 3 פרסים, ביחס המרה מוצלח לאחר שהגיש 7 עבודות שמתוכן 4 היו פיינליסטיות ו-2 מהן בפלטינום. בנוסף לזכייה בארד בקטגוריית הפלטינום, המשרד שהחל לפעול בישראל רק לפני כ-4 שנים זכה בכסף וארד עבור הפניקס וכלמוביל, בהתאמה וכל זאת בשנה ראשונה שבה הוא מתמודד בתחרות. 
יהושע TBWA זכה ב-3 פרסים, 2 זהב וכסף עבור מכבי שירותי בריאות ו-ACE (זהב) ונביעות טבע הגליל (כסף). גיתם BBDO זכה גם הוא ב-3 פרסים, 2 כסף וארד עבור עלם עמותה לנוער ו-BE (כסף) וטרמינל X (ארד).


אנשי יהושע TBWA

2 ההפתעות המרעננות הנוספות השנה הם ברוקנר יער לוי שמזה זמן רב לא היה חלק מחגיגת האפי והשנה זכה בזהב עבור מהלך "טונה עץ הזית" בקטגוריית מוצרי מזון ומשרד הפרסום מנצ' שממשיך לגרוף פרסים שנה חמישית ברציפות, הפעם עם זכייה בזהב עבור שריג אלקטריק, בקטגוריית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית עם מהלך "רק נינג'ה אמיתי יכול לכבוש נתח שוק של 67%".

אנשי ברוקנר יער לוי
ראובני פרידן זכה בזהב וכסף עבור המהלכים לויסוצקי ו-HOT בקטגוריות משקאות ותקשורת ומדיה, בהתאמה. מימד זכה בזהב וארד, שניהם בקטגוריית המגזרים עבור יוניליוור ישראל ומחלבות טרה, בהתאמה. גליקמן שמיר סמסונוב זכה בכסף עבור מהלך "כשעושים טוב יוצאים WOW" לקוקה קולה בקטגוריית פעילות חברתית וציבורית – מגזר עסקי ו-LEAD אוגילבי זכו בארד עבור מהלך "על בנקאות דיגיטלית אין שום סיבה לשלם יותר" לבנק יהב.
בתחרות הפנימית שבין המפרסמים, זה היה הערב של אריק פינטו מנכ"ל בנק הפועלים ואסף אזולאי מנהל מטה השיווק עם 3 זכיות שבתוכן 2 זהב ואפי פלטינום שבלטו מעל כולם. יקב טפרברג סיים גם הוא שנה מוצלחת עם 3 זכיות שביניהן גם כסף באפי פלטינום, ותנובה, גם היא עם 3 זכיות (2 ארד וכסף). מבין משרדי הפרסום המובילים בישראל בולטים השנה בהעדרם (וחלקם אף לא הגישו עבודות) באומן בר ריבנאי ולאו ברנט מקבוצת פובליסיס; סוכנות הדיגיטל GREAT שהייתה הפתעת השנה ב-2017, ענבר מרחב G,  אברהם, שמעוני פינקלשטיין פרלמוטר, זרמון גרופ ועוד. 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    90% אוננות עצמית
    שי 07/2019/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ברוב המקרים מדובר במהלכים שיווקיים שהחלק של משרד הפרסום בהם אפסי עד לא קיים. ברוב המקרים המאמץ הגדול ביותר מצד משרדי הפרסום הוא לכתוב את הקייס של האפי.
    סגור
  • 3.
    איפה אפי
    גיא 07/2019/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עבודות שמגובות בנתונים שהקשר בינן לבין המציאות מקרי בהחלט.
    סגור
  • 2.
    מלקקים לעצמם
    ער 07/2019/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תשאלו ברחוב מי שמע על המהלך של דלתא. אולי אחד מאלף. ככה זה כמעט לגבי כל המהלכים.
    סגור
  • 1.
    תחרות שהפכה להיות פחות רלוונטית מהקקטוס
    המנכל 07/2019/09
    הגב לתגובה זו
    12 1
    ברנז׳ה מצומצמת של פרסומאים ומפרסמים מלקקים את עצמם לדעת ולאף אחד באמת לא אכפת. רוב התעשייה בכלל לא משתתפת בתחרות אז הקמפיינים שלהם לא נחשבים? הרי תכלס, ההגשות שעולות המון כסף, גם בשעות פלנרים, מיודעות למפרסמים ולאגו שלהם, שיהיה פסלום בכניסה למשרד, שיראו שאנחנו שווים משהו. בסוף זה בולשיט אחד גדול
    סגור