שיווק ופרסום

מכרז האוני' הפתוחה: אדלר, לעומק, ענבר וזרמון בשלב הבא

לאייס נודע כי אחד ממשרדי הפרסום שהתמודדו במכרז ולא עבר לשלב הבא הגיש מכתב תלונה להנהלת האוניברסיטה. התקציב נאמד בכ-5 מיליון שקלים
משה בנימין | 
האוניברסיטה הפתוחה (צילום גדעון מרקוביץ)
המכרז על תקציב הפרסום של האוניברסיטה הפתוחה מרכז סביבו עניין בשוק. לאייס נודע כי לפחות 10 משרדים ניגשו להתמודדות במכרז ו-5 עברו לשלב הבא. 4 מהם, על פי מידע שהגיע לידי אייס הם ענבר מרחב G, זרמון גרופ, לעומק התודעה ואדלר חומסקי שמטפל בתקציב בשנים האחרונות. 
תקציב הפרסום של האוניברסיטה יצא למכרז לפני כחודשיים, לאחר שב-4 השנים האחרונות טופל על ידי אדלר חומסקי, המשרד ש"ירש" אותו מידי פוגל אוגילבי שנסגר, במסגרת הסדר חוב בין הצדדים, שבתוכו נכלל גם תקציב האוניברסיטה. היקפו הכספי של התקציב נאמד בכ-5 מיליון שקלים, ובמסמכי המכרז מציינת האוניברסיטה, כי בשנתיים האחרונות הוקצו עבור שירותי השיווק והפרסום כ-9 מיליון שקלים, שמתוכם נוהלו תחת ידיו של משרד הפרסום 4.5-5 מיליון שקלים בשנה.
לאייס נודע עוד כי אל הנהלת האוניברסיטה הפתוחה הועבר לאחרונה מכתב תלונה כנגד ועדת המכרזים, מצד אחד ממשרדי הפרסום שניגשו למכרז אך לא העפיל לשלב הבא. על פניו נראה שמדובר בתלונה על פסילה "טכנית" שנובעת מאי עמידה בתנאי הסף, שכן ועדת המכרזים העניקה למתמודדים ציונים לפי מדדי איכות ומחיר שעליהם קשה לערער.  
משקלי הציונים שניתנו להצעות המתמודדות נקבעו לפי חלוקה של 40% למחיר ו-60% לאיכות. בשלב א' נקבע ציון איכות לכל המציעים ועד 5 מציעים בעלי הציונים הגבוהים ביותר בשלב א' של האיכות עוברים, על פי כללי המכרז, לשלב ב' של האיכות. המציעים שיעברו לשלב ב' של האיכות, יתבקשו להגיש לאוניברסיטה מצגת קריאייטיב לפי בריף. 
בין תנאי הסף להתמודדות דרשה האוניברסיטה ותק של 3 שנים לפחות בשירותי שיווק ופרסום למגזר הכללי, הערבי והחרדי. האוניברסיטה תשקול לאשר במקרה זה ותק של מציע באמצעות קבלן משנה, לרבות חברה קשורה. כמו כן, להכיר בניסיון האישי של אדם שהוא בעליו של המשרד המתמודד ומנהלו הפעיל, כניסיון קביל. 
עוד דרשה האוניברסיטה ניסיון מוכח ב-3 השנים האחרונות שקדמו לפרסום המכרז במתן
שירותי שיווק ופרסום ללקוח אחד לפחות בהיקף של לפחות 5 מיליון שקלים, ומחזור כספי שלא יפחת מסך של 10 מיליון שקל, לכל שנה במשך 3 השנים האחרונות שקדמו למכרז. 
בשונה ממקרים אחרים, שבהם ההתקשרות עם הזוכה היא לשנה עם אופציות הארכה, במכרז זה, ההתקשרות תתחיל בחוזה ל-3 שנים עם אופציות הארכה עד ל-6 שנים מקסימום. כמו כן מציינת האוניברסיטה כי תיעזר בשירותיו של משרד הייעוץ התקשורתי בן-חורין אלכסנדרוביץ' כיועץ לוועדת המכרזים בבדיקת ההצעות.
מהאוניברסיטה הפתוחה נמסר בתגובה: "אנו נמצאים בהליכי מכרז, מכאן האוניברסיטה מנועה מלהתייחס למידע שמפורסם בכתבה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה