שיווק ופרסום

הפילוג מקצין ופייסבוק מרוויחה: 10 מיליון ש' רק בחודש האחרון

ללא הבליץ של שני ושלישי, פייסבוק הכניסה מפרסום פוליטי 10.3 מיליון שקל ב-30 הימים האחרונים בלבד. הברית הישראלית לבדה פרסמה בהיקף של כ-2.2 מיליון שקלים בתקופה זו
משה בנימין | 
אביגדור ליברמן, בנימין נתניהו ובני גנץ (צילום יח"צ, שרון רביבו)
דו"ח חלקי של ספריית המודעות של פייסבוק, שלא כולל את היומיים האחרונים, ה-16 וה-17 בספטמבר, וכולל את 30 הימים האחרונים עד ה-15 בספטמבר, מראה שהרשת החברתית הכניסה מפרסום פוליטי כ-10.3 מיליון שקלים מ-12,816 מודעות. 
בפייסבוק, כמו בפייסבוק, כלי השקיפות הפוליטית שמראה לגולשים את ההוצאה הכספית לפרסום של כל מודעה פוליטית, ואת העומד מאחוריה, בין אם מדובר במפלגה או באדם פרטי, אינו שקוף דיו כדי להציג את התמונה במלואה. הזירה החברתית הפכה למקום שבו אפשר וכדאי להפגיז במסרים, לטרגט קהלים, לאסוף מידע, אם באופן חוקי או פחות, וככל שהתוצאה צמודה יותר כך גם הקיטוב, השיסוע וחוסר היציבות והרצון לשכנע עוד מצביע, עד השקל האחרון.  
הדו"ח, נכון לעכשיו, אינו כולל את היומיים האחרונים שקדמו לבחירות, ראשון ושני שבהם רוכזו מאמצים רבים ומיליוני שקלים כדי לשכנע את הבוחרים. כמו כן, הדו"ח אינו מאפשר בדיקה פרטנית לפי תאריכים אלא מאפשר בדיקה מוגדרת מראש של המערכת לפי השבוע האחרון (9 עד ה-15), 30 הימים האחרונים ו-90 הימים האחרונים, אך זה האחרון אינו מתאפשר שכן פייסבוק מציינת כי טווח זמנים זה אינו נמדד מכיוון שהמערכת טרם הושקה: "נתונים מצטברים עבור טווח תאריכים זה אינם זמינים עדיין. איננו יכולים לחשב עדיין נתוני הוצאות מצטברים ל-90 ימים. לא עבר זמן רב מאז השקת ספריית המודעות בישראל".

המובילים: כחול לבן, הברית הישראלית והליכוד 

על פי הדו"ח של פייסבוק, המבוסס על 30 הימים האחרונים עד ל-15 בספטמבר, 3 המפרסמים הגדולים ביותר בסדר יורד הם העמוד של בני גנץ - מפלגת כחול לבן עם 1.68 מיליון שקל ו-462 מודעות, אחריו העמוד של נתניהו - מפלגת הליכוד עם 1.06 מיליון שקל עם 785 מודעות ובמקום ה-3 שוב מפלגת כחול לבן, הפעם דרך העמוד של יאיר לפיד עם 995 אלף שקל ו-98 מודעות. בהמשך הרשימה, עדיין ברשימת 10 המפרסמים הגדולים ביותר מופיעים גם עמודי המפלגות עם כ-270 אלף שקל לכל אחת, הליכוד וכחול לבן.
עמודי לוויין נוספים המקושרים ל-2 המפלגות הגדולות הם אלו של גבי אשכנזי עם 180 אלף שקלים ובוגי יעלון עם 210 אלף שקלים. בשורה התחתונה, בתוספת עמודים אלו ועמודים של חברי כנסת אחרים מטעם המפלגה, רשימת כחול לבן הוציאה על פרסום בפייסבוק כ-2.9 מיליון שקל ב-30 הימים האחרונים עד ה-15 בספטמבר ואילו הליכוד פרסם בהיקף של 1.4 מיליון שקל בתקופה זו. 
עם זאת, מי שכמעט וכובשת את הפסגה עם הוצאה של למעלה מ-2 מיליון שקלים בחודש האחרון בלבד, היא הברית הישראלית. גוף שפועל תחת עמימות ומצהיר על עצמו כ"ממומן על ידי תרומות של אלפי ישראלים המצטרפים ותומכים בנושאים החשובים להם בחברה הישראלית וכן, עלי ידי תרומות מיהודים וישראלים מהתפוצות ובאמצעות ארגון Tides". כל מודעות הברית הישראלית מקדמות אג'נדה ברורה של החלפת השלטון באמצעות עמודי הפייסבוק "חופש לישראל", "די ליוקר המחיה" ו"עלה לנו עד כאן" שפועלים בנושאים כגון "הסוף לכפייה הדתית" ועוד. סך הכל בשורה התחתונה, עומד הפרסום של הברית הישראלית ב-30 הימים האחרונים על 2.22 מיליון שקלים. 
המחנה הדמוקרטי השקיע כ-290 אלף שקלים ב-30 הימים האחרונים על פרסום בפייסבוק, עם 487 מודעות. אהוד ברק פרסם במקביל ב-212 אלף שקלים ודרך העמוד של ניצן הורוביץ יצאו עוד כ-200 אלף שקלים. סך הכל הוציאה המפלגה על שלל עמודי חבריה כ-830 אלף שקלים. 
מפלגת העבודה פרסמה בהיקף של כ-417 אלף שקל בחודש האחרון. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן פרסמה בכ-225 אלף שקלים, ש"ס בהיקף של כ-220 אלף שקלים, ואילו בימינה היו צנועים יותר עם פרסום בהיקף של כ-140 אלף שקלים, כמו גם הרשימה המשותפת בהיקף דומה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה