שיווק ופרסום

טיול למרוקו - אטרקציות מרכזיות

כתיבת מומחים | 
טיול למרוקו הוא חוויה ייחודית, מלאת ריחות וטעמים עם אווירה מיוחדת שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר בעולם. המדינה נחלקת לארבעה אזורים: שרשרת הרי האטלס, חופי הים התיכון בצפון, שפלת חוף האוקיינוס האטלנטי ומדבר סהרה בחלקה הדרומי של המדינה. גם הערים המרכזיות במרוקו מעניינות לביקור – רבאט הבירה, עיר הנמל קזבלנקה הידועה גם בזכות המסעדות שבה, פז על שווקיה, תנגי'ר עם השילוב התרבותי המגוון ומרקש הססגונית שבה אפשר לפגוש בריאדים (בתי הארחה) והחמאם שחוזרים לגדולתם, ובפעילות גאה שוקקת. י שאטרקציות מרכזיות עליהן לא כדאי לותר בטיול למרוקו, בין אם מדובר בטיול שורשים, טיול רומנטי או טיול להכרת המדינה ייחודית הזו.
מסגד חסן השני בקזבלנקה
אחד האתרים המרשימים במרוקו הוא מסגד חסן השני בקזבלנקה. המסגד המפואר משלב ארקטיקה מסורתית, פאר והדר שאין שני להם וטכנולוגיה מודרנית והוא השלישי בגודלו בכל המסגדים. כדאי לא להסתפק לראות את המסגד מבחוץ ולהצטרף לאחד הסיורים המודרכים במסגד עצמו. באזור המסגד ניתן גם לבקר בשווקי האוכל המקומיים או לטייל לאורך הטיילת ומקומות הבילוי. הבילוי בקזבלנקה הוא בלבוש רשמי, כדאי לותר על הג'ינס והסנדלים.
הבזאר הגדול במרקש
מרקש ידועה בשוק הגדול שבה וכן בזכות מספר אתרים נוספים אותם לא כדאי לפספס בטיול למרוקו. עיר תוססת ועמוסה, שמציעה ממיטב המלאכות המקומיות בשווקיה. עמידה על המקח היא אמנות כאן – לא משנה אם אתם מחפשים שטיח, מוצרי עור וכדרות, קש או כל דבר אחר. השוק מחולק לאזורים: שוק הבדים, הבשמים, חרשי הנחושת והבורסקאים. בכל אזור ניתן להתרשם לא רק מהתוצרים אלא גם מיישום המלאכות העתיקות עד היום. לפנות ערב, בכיכר גמא אל פנא נפתחים דוכני אוכל, רוכלים ולשם מגיעים מספרי הסיפורים, מכשפים, מופעי קופים ונחשים וכדאי להסתובב ולספוג את האווירה. מילת הזהרה – הימנעו משתיית מיץ תפוזים או מחינה במקום, שלעתים מהולים בחומרים אחרים.
אם אתם כבר במרקש אל תפספסו אל ארמון הבאהיה או ביקור בבית הכנסת במלאח – המרכז ליד ארמון המלך בו היו אי אז מרוכזים יהודי מרוקו ובמדרסת אבו יוסף.
שפשאוואן – העיר הכחולה
עירה ציורית בלב הרי הריף בצפון המדינה. הסמטאות המתפתלות צבועות בכחול עז והלבוש המסורתי במקום הוא מסורתי. אם תרצו, כדאי להשקיע בעלייה למסגד הספרדי ההרוס לקראת שקיעה ולצפות בצבעים המרהיבים של השמש השוקעת. השפעת הארכיטקטורה האנדלוסית ברורה כאן, לצד המסגדים והמינרטים המתומנים.
פז – רוחניות לצד חומריות
פז היא אחת הערים המעניינות במרוקו. כדאי לשכור מדריך מקומי לסיור במדינה (העיר העתיקה). ליד שערי ארמון המלך המוזהבים ניתן למצוא את המלאח היהודי עם בית כנסת ובית קברות שגם הוא שווה ביקור. אחד המבנים המפורסמים במקום הוא מדרסת אבו עינניה המפוארת וכמובן שווקי האומנים במקום. בעלי מלאכה ומפעלים לצביעת עורות, יוצרי אריחי קרמיקה, אורגי שטיחים, שוק תבלינים גדול וריחני, כדרים, נגרים ועוד.
מדבר סהרה
רצוי להימנע ממדבר סהרה בקיץ, אז הטמפרטורות יכולות להגיע בו גם ל 48 מעלות אבל בכל יתר עונות השנה חבל לפספס את דיונות החול המרשימות והאירוח המדברי של הברברים. אין כניסה לרכבים מן המניין למדבר. מהעיירה ארפוד או מרזוגה ניתן לארגן יציאה אל המדבר על גבי גמלים או בג'יפים. אחרי רכיבה מגיעים למאהל מסורתי או לדיונה הגדולה. אפשר לבלות יום שלם בחולות, לצפות בשקיעה ובזריחה ולחזור אל העיר ללינה. לחוויה מרשימה עוד יותר ניתן לארגן לינה במדבר, במאהל מסודר – ישנם כאלו המכילים מיטות ומקלחות חמות, לעת ערב מבלים עם הברברים המקומיים ליד המדורה ונהנים מאירוח ייחודי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה