שיווק ופרסום

מהם השיקולים שכדאי לקחת בחשבון לפני שבוחרים פלטפורמת מסחר

כתיבת מומחים | 
מדינת ישראל נמצאת מזה לא מעט שנים במצב שבו האינפלציה נמוכה ואפשר לומר שהיא לא קיימת בפועל. במהלך השנים האחרונות עלה מדד המחירים לצרכן באחוזים מזעריים, ונע בדרך כלל סביב 1% לשנה. בהתאמה, גם ריבית בנק ישראל היתה ונותרה נמוכה.
עבור אזרחים רבים שיש להם פיקדונות שקליים בבנק או שיש להם תוכניות חיסכון לטווח הקצר, משמעות הדבר היא שהתשואה על הכספים שלהם היא אפסית. מנגד, פתיחת תיק השקעות בבנק כרוכה בעמלות גבוהות, הן עבור עצם ההחזקה של תיק ההשקעות והן עבור כל פעולה המתבצעת בו, קרי קנייה או מכירה של ניירות ערך. העמלות האלה הופכות את ההשקעה בניירות ערך לבלתי כדאית ודורשות מהמשקיע לייצר רווחים משמעותיים, שחלק מהם יהפוך לעמלה שהבנק גובה. כיצד ניתן לשפר בכל זאת את התשואה על הכסף? מהי הדרך הטובה ביותר להגדיל את התשואה על הכסף תוך הפחתה משמעותית של העמלות? בשורות הבאות הדבר קצת על השקעה בניירות ערך והדרכים להפוך אותה לאטרקטיבית.
דרכים להגדלת התשואה על הכסף
כאמור לעיל, פיקדונות שקליים בבנק הפכו לבלתי רווחיים ככל שהאינפלציה ירדה ואיתה הריבית במשק. אם האינפלציה, קרי העלייה במדד המחירים לצרכן בישראל תישאר נמוכה, ריבית בנק ישראל תישאר על כנה או תמשיך לרדת. בעקבות כך, הריביות על הפיקדונות עלולות אפילו להיות שליליות. כך עלול להיווצר מצב אבסורדי שבו הפקדת כספים בבנק לא רק שלא תישא רווחים, היא אפילו תגרום להפסדים. ואכן, יש מקומות בעולם שבהם המצב הוא בדיוק כזה. אפיק השקעה חלופי הוא השקעה בנדל"ן. מצד אחד, התשואות בתחום הן אכן גבוהות. תחום הנדל"ן בישראל היה מאז ומעולם תחום אטרקטיבי ונושא רווחים. זאת, גם אם היו מדי פעם בפעם תקופות שבהם היה קיפאון או ירידות מחירים. מצד שני, סכומי ההשקעה המינימאליים הנדרשים לשם כך הם גבוהים. במקרים אחרים, הסיכונים שבהשקעה הזאת הם גבוהים והופכים את ההשקעה לבעייתית.
השקעה במניות ומט"ח באופן עצמאי והגדלת התשואה והרווחים
מכל האמור לעיל, המסקנה הבלתי נמנעת היא שהדבר הנכון ביותר לעשות הוא לנסות ולמצוא אפיק השקעה חלופי או לכל הפחות דרך חדשה למיצוי התועלת שבהשקעה במניות וניירות ערך. ואכן, זה בדיוק מה שמציעה הפלטפורמה MetaTrader4. מערכת מסחר MT4, מהמובילות בעולם היא פלטפורמת מסחר חדשנית וקלה לתפעול.
הפלטפורמה הזאת מאפשרת לכל אדם המעוניין בכך למצות את המיטב מהשקעה בניירות ערך לסוגיהם כמו גם באגרות חוב, מט"ח ומכשירים פיננסיים אחרים. לפלטפורמת המסחר הזאת יש כמה מאפיינים בולטים: המאפיין הראשון הוא הקלות הרבה שבה ניתן להצטרף לפלטפורמת המסחר. ההצטרפות עצמה לוקחת זמן קצר מאד ואיננה מסובכת כלל ועיקר היא כוללת בעיקר הקלדה של פרטים שונים בשדות המיועדים לכך, מה שכל אדם ממוצע יכול לבצע בקלות. בהמשך, נדרש המצטרף לצרף מסמכים שונים ולבצע הפקדת כספים לחשבון שלו בפלטפורמה. מאותו הרגע, הוא יכול לפעול ללא הפרעה בכל אפיקי המסחר בבורסה.
המאפיין השני של פלטפורמת MetaTrader4 הוא העמלות הנמוכות שהמשתמש משלם עבור הפעולות השונות שהוא מבצע באמצעותה. העמלות הללו הן בוודאי נמוכות יותר מהעמלות שגובים הבנקים הן בגין ניהול תיק ההשקעות עצמו והן בגין כל אחת מהפעולות המבוצעות בתיק עצמו. העמלות הללו נוגסות נתח משמעותי ברווחים ולעיתים מזומנות הופכות את המסחר במניות באמצעות הבנק לבלתי כדאי בעליל מסחר יומי באמצעות חשבונות המנוהלים בבנקים הוא בלתי כדאי, אלא אם הרווחים הצפויים ממנו הם משמעותיים. זאת הסיבה לכך שעד לא מכבר, מספר הסוחרים היומיים היה זעום. כל זאת, כיוון שהפער בין מחיר הרכישה של נייר ערך כל שהוא לבין מחיר המכירה שלו צריך להיות כזה שיכסה  את עמלת הרכישה והמכירה מצד אחד ויניב רווח כל שהוא לסוחר מצד שני.
פלטפורמת MetaTrader4 מאפשרת לסוחר באמצעותה לפעול במגוון רחב של אפיקים תוך הקטנה משמעותית של העמלות ביחס למה שמקובל בבנקים.
מאפיין לא פחות חשוב של MetaTrader4 הוא הקלות הרבה שבה ניתן לבצע פעולות שונות באמצעותה. מדובר במערכת קלה להבנה וקלה לתפעול גם לאנשים שאין להם ידע נרחב בהפעלת מערכות מהסוג הזה. רוצים לדעת עוד על MetaTrader4? צרו קשר כעת והמקצוענים שלנו יחזרו אליכם בהקדם להמשך התהליך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה