שיווק ופרסום

יזמים, לא תאמינו אלו טעויות ייעוץ עסקי לפתיחת עסק יכול לחסוך לכם

מרבית העסקים נסגרים בשנה הראשונה לפתיחתם, ולא תאמינו בשל איזה טעויות! בעלי עסקים, בואו ללמוד ממה כדאי להימנע במאמר שכתבה שרי זאבי המתמחה בייעוץ עסקי לעסקים.
שרי זאבי | 
לא תאמינו מהן 5 הטעויות הנפוצות שבעלי עסקים חדשים עושים כל הזמן
תכונה אחת שמבדילה באופן מובהק בין יזמים מנוסים ליזמים מתחילים היא היוזמה והרצון לקחת סיכונים מחושבים. בין אם מדובר בעסק ביתי לתיקון מחשבים ובין אם מדובר בעסק גלובלי, ישנן טעויות כלכליות נפוצות שחייבים להימנע מהן בכל מחיר. ייעוץ עסקי לפתיחת עסק יכול לתת לכם, יזמי העסקים המתחילים והמנוסים, מענה לטעויות הללו בטרם עת, ומעבר לכך, לאפשר לכם לצלוח במידה רבה את השלב המרגש והמפחיד הזה כאחד.
בתור בעלת חברת Sheery לייעוץ עסקי וכבעלת ניסיון של כ-20 שנה בתחומי הניהול והייעוץ העסקי, אני מודעת לכך שאנשים שהם יזמים בנפשם נוטים לחצות את הגבולות ולתור אחר ההזדמנויות הבאות למציאת הרעיונות הגדולים הבאים - הרעיונות שיצליחו לעזור להם בעסקים הפרטיים שלהם, ובד בבד לתעשייה השלמה שסביבם, התעשייה שהם כל כך אוהבים. יזמים בנפשם מצוינים בפתירת בעיות, אוהבים לבחון את הגבולות המוכרים להם ולהיכנס למים עמוקים וזרים. מה לעשות, ככה זה כשאתה יזם, בראש שלך כל סיכון שווה להזדמנות לגדולות!
אך לפעמים עם כל הרצון הטוב, סיכונים מובילים לטעויות. לפעמים טעויות מינוריות וניתנות לפתירה על הדרך, אבל לעיתים אפילו כאלו שיכולות לגרום לעסק שלהם להיסגר. במיוחד טעויות שקשורות בהתנהלות פיננסית לקויה. זו הסיבה שרוב הסטארטאפים כושלים כבר בשנה הראשונה להיווסדם.
אז כדי שזה לא ייקרה גם לכם, הנה ריכוז של 5 הטעויות הפיננסיות הנפוצות ביותר שבעלי עסקים חדשים נוטים לעשות בפתיחת העסק שלהם, וכדאי שתדעו להימנע מהן כבר מעכשיו:
  1. כל החשבונות ביחד – לא מפרידים חשבון עסקי מהחשבון האישי
בין אם אתם פרילנסרים או יזמים יחידניים, אין אפשרות שתרשו לעצמכם לחתוך פינות – אתם חייבים להפריד את חשבון הבנק האישי שלכם מהעסקי. אחרת, תשלמו את המחיר במוקדם או במאוחר.
הקדישו את הזמן ליצירת חשבונות נפרדים (כרטיסי אשראי, צ'קים וכל מה שכרוך בזה) לפני שתאספו את הרווחים מלקוחותיכם. אם תעשו את זה נכון, זה יהפוך את עבודת ראיית החשבון לעסק שלכם לכל כך הרבה יותר פשוטה וקלה.
מעבר לעובדה שחשבון נפרד לעסק ייתן לכם תמונה ברורה יותר בנוגע למצב הכלכלי של העסק, חשבון נפרד יגן עליכם מפני פגיעה בדירוג האשראי שלכם בגלל תקלות שיכולות לקרות בהמשך.
 
  1. מבצעים קניות גדולות במיוחד בחייכם האישיים
אפילו אם עשיתם כראוי, והפרדתם בין החשבון האישי שלכם לעסקי, לפעמים קורים הרבה מצבים בהם נהיה צורך שמחייב אתכם להוציא מכיסכם האישי כדי לממן הוצאות לא צפויות שהעסק מצריך.
בשנה הראשונה של העסק יש המון מהמורות, אירועים והזדמנויות לא צפויות שהולכות להפתיע אתכם באמצע הדרך, ולפעמים לחלק מהאירועים יש תג מחיר לא קטן עליהם.
אז אם מיהרתם לקנות רכב, בית או שעשיתם הוצאה גדולה אחרת בחייכם הפרטיים, זה אומר שיכול להיות שכשמשהו מפתיע (ולעיתים לא נעים) הולך לקרות בעסק, יכול מאוד להיות שתישארו ללא משכורת בחודש הבא. היו גמישים וזהירים עם ההוצאות האישיות והעסקיות שלכם בזמן השנה הראשונה לעסק.
  1. שימוש באשראי על בסיס "החזר עתידי"
בגלל שכרטיסי אשראי הם כל כך פשוטים ונוחים לתפעול, הרבה בעלי עסקים חדשים נוטים לא לראות איך הם לא מצליחים לכסות את ההוצאות שלהם בסוף החודש, ובסופו של יום נותרים עם מינוס בבנק שעליו עוד משלמים ריבית.
מומחים רבים טוענים ששימוש לא אחראי בכרטיסי אשראי זו הטעות הפיננסית הגרועה ביותר שיזמים עושים. אז אם אתם מחפשים נוחות ולא מעוניינים להסתובב עם כסף מזומן בכיסים, אולי כדאי שתשקלו שימוש דווקא בכרטיס חיוב מיידי (Debit) במקום האשראי.
  1. "לי זה לא יקרה" – לא חושבים על תקופות קשות
מקרים מצערים קורים, אלה החיים. כפי שתיארתי בסעיף הקודם, שימוש באשראי בצורה לא אחראית נוטה להתנקם בנו כפליים ולייצר לנו בעיות גדולות יותר ממה שהתחלנו איתן. לכן, אני ומומחי ייעוץ עסקי נוספים ממליצים להשאיר בחשבון הבנק שלכם סכום של לפחות שלושה חודשים של הוצאות, למקרי חירום מפתיעים - עסקיים או אישיים.
 
  1. לא מגדירים מסגרת תקציב ברורה לעסק
כן, אתם יכולים לנהל את העסק שלכם ללא תוכנית ברורה לעתיד, אבל לא תצליחו לעשות זאת לאורך זמן ללא תוכנית תקציב מינימלית שתתן לכם מסגרת כלשהיא להתחשב בה. מסגרת תקציב מסודרת תאפשר לכם להבין כמה אתם יכולים ולא יכולים להוציא בכל חודש, ולתת לכם סדר גודל של כל האספקטים שיש להתחשב בהם.
בתור היזמים והמנהלים של העסק שלכם, העבודה שלכם היא לכוון את העסק החדש שלכם לעבר רווחיות, ואתם יכולים לעשות זאת אך ורק אם תכננתם בקפידה את התקציב לאופרציות, השיווק ולשאר הוצאות. תקציב ברור יהפוך את הדרך שלכם לצמיחה לברורה.
והכי חשוב - היו המומחים של הכסף שלכם. הרי הרבה יותר קל להפסיד כסף מאשר להרוויח אותו.
רגע לפני, פגישת הכנה עם מומחי ייעוץ עסקי לפתיחת עסק יכולה לפתור לכם הרבה משוואות שלא הייתם מאמינים שמכשילות בעלי עסקים חדשים, ממש כמו כל הטעויות שרשומות כאן למעלה.
ייעוץ עסקי שיווקי בידי מומחים ייתן לכם גב והכוונה כיצד להימנע מטעויות שיווקיות בתחילת הדרך העסקית שלכם, ימנע מכם את המפלה הכואבת של כישלון עסקי, ומעבר לכך – יאפשר לכם להיות עם היד על הדופק כל הזמן ויכווין אתכם לצמיחה העסקית הבאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה