שיווק ופרסום

זה לא כל כך נעים לראות קניון סגור: קסטרו וזארה סוגרות סניפים

קבוצת קסטרו הוציאה את 6,000 העובדים שלה לחופשה. עם זאת, הרשת הודיעה כי תמשיך לפעול באונליין. קבוצת קניוני עזריאלי הודיעה לשוכרי החנויות שלה על דחיית תשלום שכר הדירה, אך אלו זועמים וטוענים כי זה לא מספיק וכי גם הרשת צריכה להשתתף בנזקים שנגרמו להם כתוצאה מהמשבר
רביב שכטר |  1
קניון פתח תקווה (צילום דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי)
ההוראות החדשות של משרד הבריאות, שמובילות את המשק לכיוון של שיתוק כבר נותנות את אותותיהן בקרב מעסיקים גדולים בשווקים שגם כך היו חצי משותקים בשבוע האחרון.
את ההודעה הדרמטית מכולן שחררה בסופ"ש חברת קסטרו שבישרה על סגירת כל הסניפים והוצאתם לחופשה של כל 6,000 העובדים שלה.
מלבד חנויות קסטרו מפעילה חברת האופנה גם את חברת משקפי השמש קרולינה למקה, וכן את איב רושה, הודיס, טופטן והודיס. מהחברה נמסר עוד כי שירותי האונליין שלה ימשיכו לפעול כרגיל.
בהודעה זהה יצאה גם חברת זארה, אם כי כאן לא ידוע מה יעלה בגורלם של מאות עובדי החברה.
ראשי רשתות האופנה הגדולות כולל פוקסגולף ,רנואר, פקטורי 54 ואחרות נפגשו ביום חמישי עם מנכ"ל משרד הכלכלה שי מרניסקי וניסו למצוא פתרון למצב הקשה. בין היתר הם הציעו לבטל את תשלום מס ההכנסה על עובדיהם, שכן לטענתם זה עדיף למדינה מאשר ייאלצו לפטר אלפי עובדים מה שיגרור את המדינה לשלם להם דמי אבטלה.
גם הקניונים, שספגו מכה קשה עוד בשבוע שעבר עם תחילת ההגבלות, מתחילים לפעול. למשל, קבוצת ביג המפעילה לא מעט מרכזים ברחבי הארץ, בעיקר בפריפרייה, הודיעה על סגירה מלאה של מספר סניפים: בבית שמש, ירכא, בת ים וטבריה. 
שאר קניוני הרשת, מקריית שמונה בצפון ועד אילת בדרום, שבחלקם יש סניפים רשתות שיווק הגדולות וגם סניפים של סופר פארם ו-BE, יישארו פתוחים. עם זאת, המסעדות ובתי הקפה שבמרכזי הקניות הללו ייסגרו על פי הוראות משרד הבריאות.
גם המשביר לצרכן שבשליטת רמי שביט, הוציאה הודעה לבורסה כי היא סוגרת את סניפיה. 
ברשת קניוני עזריאלי הסיפור שונה לגמרי. כרגע הרשת נשארת פתוחה, אך התנועה בה דלילה. החברה אמנם הודיעה כי תקפיא את תשלום שכר הדירה של שוכרי החנויות, אך אלו זועמים וטוענים כי זהו צעד מזערי והגדירו אותו כ"לעג לרש".
לטענת מספר שוכרים אין סיבה שכל הנזק הכלכלי שנוצר עקב משבר הקורונה ייפול רק עליהם ושגם הקניונים צריכים במצב כזה להכניס יד לכיס ולספוג חלק מהנזק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה לסגור לגמריי?
    אני 03/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את החנויות שפזורות במיתחמים פתוחים אפשר לפתוח ולצמצם את הנזק
    סגור