שיווק ופרסום

דרמה בשוק הפרסום: ארטימדיה תפסיק את פעילותה בדיגיטל בישראל

הרשת הפרסומית נכנעה לקשת ולאתרי התוכן הגדולים שחזרו למכור פרסום באופן ישיר, ותפסיק את פעילותה בארץ לאחר חמש וחצי שנים. ארטימדיה ימשיכו לפתח את הפרסום החכם דרך הטלוויזיה
יהודה לוינגר |  6
גל תורג'מן (צילום יחצ, freepik, pixabay)
לאחר 5 וחצי שנים פעילות בשוק הישראלי, ארטימדיה מודיעה היום (ראשון) כי תפסיק את פעילותה בתחום הפרסום בווידאו ובדיגיטל באתרי האינטרנט בארץ. הסיבה: אתרי האינטרנט חוזרים למכירה ישירה ועצמאית בלא צורך בחברה חיצונית.
המשבר של ארטימדיה התחיל לאחר הודעת קשת לפני חודש על הפסקת ההתקשרות עם הרשת הפרסומית. קשת ניצלה את נקודת היציאה מהחוזה כדי לעבור למכירת פרסום באופן ישיר, וזאת לאחר הצלחת השקת האתר החדש N12 והרחבת הפרסום דרך האתר. בנוסף בקשת ישתמשו בטכנולוגיה מתקדמת כדי למכור את הפרסום שלהם בדרך עצמאית.
במכתב ששלח מנכ"ל ארטימדיה היוצא, גל תורג'מן, לעובדים וללקוחות הוא מבקר את החלטת קשת כמו גם אתרי תוכן נוספים לעבור למכירה ישירה וכי הדבר מנוגד להשקפה העסקית של החברה ומהווה צעד לאחור עבור המפרסמים ואתרי התוכן כאחד, כלשונו. תורג'מן הוסיף כי בעקבות כוונתם של אתרי תוכן נוספים לחזור לאופן מכירה ישיר "החלטנו שאין לנו עניין להמשיך בפעילות מול אתרי התוכן במתכונת הנוכחית".
במכתב סיפר תורג'מן על החזון של ארטימדיה לאפשר לאיגוד של כלל אתרי התוכן המקומיים כדי להוות תחרות אל מול הפרסום של גוגל ופייסבוק. לאחר החלטות אתרי התוכן לחזור למכירה ישירה ולוותר על ארטימדיה, הוסיף תורג'מן כי בכוונת הרשת הפרסומית להמשיך לפעול בישראל בפעילות פיתוח ופרסום דרך מסכי טלוויזיה חכמים ופלטפורמות שונות בתוכן טלוויזיוני: "במוקדם או במאוחר, גם הפרסום המקומי בטלוויזיה יצטרך לאמץ סטנדרטים של שקיפות  לצד יכולות רכש רשתי ופרוגרמטי", סיכם תורג'מן.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ביי ביי עופר....
    יוחי 11/2020/30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    האמת יצאה לאור.... הגיע הזמן
    סגור
  • קנאי
    בן 12/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עופר זה כוכב נדיר. רק בתחילת הדרך. כמשקיע אני לא דואג
    סגור
  • 2.
    יאללה כתבה אחרונה עליהם
    יוסי 11/2020/29
    הגב לתגובה זו
    3 2
    קשה להאמין ששרדו מעל 5 שנים. התחילו טוב אבל הפכו לחברה הכי לא מקצועית שהייתה פה. מסכנים העובדים.
    סגור
  • 1.
    סתם 0 שרפו שנים של כסף וזמן
    חארטי-מדיה 11/2020/29
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סתם חברה מיותרת עם אנשים מיותרים שרפו הרבה מאוד כסף והבינו שאין מה לעשות מול הגדולים האלה . דיווחים כוזבים ללקוחות ולקוחות הבינו שיש פוטנציל יותר גדול בחברות גדולות . גל 0 של בן אדם
    סגור
  • תגובה מטופשת
    אחת שיודעת 12/2020/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה להכפיש? נראה שאתה לא מבין חצי דבר בכלכלה ובעיקר בחברות ישראליות התורמות לכלכלה הישראלית. עצוב מאוד שארטימדיה מסיימת את פעילותה ומאוד מעניין יהיה לראות איך המפרסמים והאתרים יישרדו בלעדיה . כספים רבים ישפכו לחינם והכסף יעבור לידי הענקיות שאינן משלמות פה מסים . חבל מאוד
    סגור
  • למה אתה מדבר שטיות
    בן 12/2020/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יצרו רווח של מאות מליונים שנשארו בארץ. תלמד כלכלה פשוטה לפני שאתה קופץ להגיב
    סגור