רכב

הדר מוכתר: "בישראל מקדשים את ה'גבר החזק' על פני אישה חכמה ואינטליגנטית"

יו"ר מפלגת "צעירים בוערים", שהתמודדה בבחירות האחרונות לכנסת וחלחלה לתודעה הציבורית כדמות נשית צעירה ופורצת דרך בפוליטיקה הישראלית אומרת בריאיון ל-ice: "במדינת ישראל, אין מספיק התייחסות לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, צריך ואפשר לעשות הרבה הרבה יותר" 
דוד זולדן | 
הדר מוכתר (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
יו"ר מפלגת "צעירים בוערים", שהפכה לדמות נערצת על הדור הצעיר ושהתמודדה בבחירות האחרונות לכנסת וחלחלה לתודעה הציבורית כדמות נשית רעננה ומפלסת דרך בפוליטיקה הארצית אומרת בריאיון ל-ice לרגל יום האישה: "השינוי יכול להתחיל בנשים, בריענון השורות, ובעיקר בניקוי האורוות של ההנהגה המושחתת שלנו משני הצדדים".
הייצוג הנשי בכנסת הנוכחית נמוך ביחס לשנים קודמות. האם זו תופעה שיש לקבל בשוויון נפש ולהמתין ליום שבו הנתונים יחמיאו או שיש לפעול כדי לשנות את המשוואה וכיצד לשיטתך ניתן לעשות זאת?  
"אני חושבת שיש ייצוג מאוד נמוך לנשים בכנסת ישראל. כך היה מאז ומעולם. אני מאמינה שנשים צריכות להיכנס לתחום הפוליטי, ולמרות שהוא תחום קשה ומורכב, נשים יכולות לנתב את הכישרונות שלהם ולהצליח בו. לצערי במדינת ישראל, המון אזרחים עדיין מקדשים את ה״גבר החזק״ על פני אישה חכמה ואינטליגנטית. הרי ב-20 השנה האחרונות, כשמשני צדי המפה הפוליטית ישנו רוב גברי דומיננטי, ההישגים שלנו בתור מדינה קלושים למדי. לצערי, ככל שהזמן עובר, ובהנהגת המדינה נשארים אותם גברים, העתיד שלנו בישראל נשרף לנו מול העניים. צריך שינוי. השינוי יכול להתחיל בנשים, בריענון השורות, ובעיקר בניקוי האורוות של ההנהגה המושחתת שלנו משני הצדדים".
 
יום האישה 2024 ועדיין נשים נוהגות נתקלות מדי יום בביטויים מזלזלים: "מי נתן לך רישיון?", "רוצה שאחנה בשבילך?" באילו הערות דומות נתקלת בעבר והאם תוכלי לשתף באירוע שוביניסטי שצרוב בזיכרונך?
"האמת שהרבה פעמים שמעתי את הביטוי - ״מי נתן לך רישיון״ אבל זה באמת בגלל שאני נוהגת גרועה. מעבר לכך, אני חייבת לציין שיש שיפור משמעותי ביחס כלפי נשים בעולם. אם לפני מאה שנה לא הייתה לנו זכות הצבעה, היום, אפשר לראות ראשות ממשלה, ואפילו אחת שהייתה בישראל".
באיזה תרחיש מעמד האישה לא היה סובל איפה ואיפה או במילים אחרות: כיצד היינו נראים בעולם מתוקן?
"לעניות דעתי, אי אפשר להזכיר את יום האישה מבלי להזכיר את הנושא הכאוב של הטרדות מיניות. היום אחת מתוך חמש נשים עוברת אונס, ואחת מתוך שלוש עוברת הטרדה מינית. המספרים הללו מזעזעים, ולצערי, הסטטיסטיקה רק גדלה עם השנים. שווה לנצל כאן את הבמה ולהגיד לכל בנות ישראל, גם בשנת 2024, תעמדו על שלכן. לצערי במדינת ישראל, אין מספיק התייחסות לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, צריך ואפשר לעשות הרבה הרבה יותר". 
 
האם המלחמה חידדה את הצורך של נשים בצומת קבלת ההחלטות? (קבינט ללא אישה, פיקוד צבאי בכיר על טהרת הגברים כולל במשטרה ובממסדים משפיעים)
"לטעמי, אחרי שלטון גברי של מאות שנים, שלטון רווי במלחמות, עמוס בדיקטטורים גברים, ומעשי אלימות, שווה לתת גם לנשים הזדמנות להנהיג את המדינה. אולי המצב יהיה בדיוק אותו דבר, ואולי נגלה שילוב נשים בכלל, ומגזרים שונים בפרט, יכול רק לתרום לנו בתור חברה, ובתור מדינה".
מה יש לך לאחל ביום האישה 2024 לנשות ישראל?
"אני מאחלת לנשות ישראל שנצביע להנהגה טובה יותר, הנהגה שרואה אותנו, הנהגה שפועלת עבור העתיד שלנו, וכן- אם היא תונהג על ידי אישה, זה בונוס ענק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה