רכב

טסלה בסבב פיטורים ענק: כ-14 אלף עובדים יסיימו את עבודתם

טסלה, חברת המכוניות החשמליות בבעלותו של אילון מאסק, יוצאת בסבב פיטורים חריג מאוד בגודלה של 10% מכלל עובדי החברה בעולם. מכתב ששלח מאסק לעובדים דלף, ובו נכתב כי "ביצענו בדיקה מקיפה של הארגון והגענו להחלטה הקשה שיש לצמצם את מספר העובדים"
מערכת ice | 
טסלה ממשיכה לקרוס (צילום shutterstock, יוטיוב/ World Government Summit)
טסלה, חברת המכוניות החשמליות בבעלותו של אחד האנשים העשירים ביותר בעולם, אילון מאסק, יוצאת בסס פיטורים ענק, במסגרתו היא תפטר 10% מכוח האדם שלה - כ-14 אלף עובדים בכל רחבי העולם, מספר ימים בלבד אחרי שהשיקה במפתיע דגם מכוניות חדש.
לאתר Electrek הודלפה היום (שני) הודעה שהוציא אילון מאסק לעובדים, בה נכתב בין היתר כי "הצמיחה המהירה הובילה גם לכפילויות בתפקידים ובמשרות בחלק מהתחומים. כחלק מההכנות שלנו לשלב הבא של הצמיחה, חשוב ביותר לבחון כל אספקט בחברה למען הורדת עלויות והגברת הפרודוקטיביות".
 
עוד הוסיף מאסק במסגרת המכתב שדלף כעת כי "במסגרת המאמצים הללו ביצענו בדיקה מקיפה של הארגון והגענו להחלטה הקשה שיש לצמצם את מספר העובדים ביותר מ-10% ברחבי העולם". מדובר בסס פיטורים חריג במיוחד, מתוך 140 אלף עובדי החברה יישארו כעת כ-126 אלף עובדים.
כזכור, לאחרונה פרסמה טסלה את הדוחות לרבעון ה-4 של 2023, אחריה המנייה שלה צנחה ב-4% . על פי הדוחות שפרסמה, ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-25.2 מיליארד דולר, עלייה של 3% בלבד בהשוואה לשנה הקודמת למרות העלייה הגדולה יותר במשלוחים, וסימן להשפעה של מחיר מכירה ממוצע נמוך יותר בעקבות הורדות המחירים החוזרות ונשנות שלה. גם ההכנסות הגיעו מתחת לתחזיות של 25.6 מיליארד דולר. המניות ירדו ב-5% במסחר לאחר שעות העבודה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה