רכב

טסלה הגישה תביעת ענק נגד נהג בישראל: ישלם מאות אלפי שקלים?

טסלה תובעת נהג בישראל אחרי שלטענתה הוא אסף את הרכב החשמלי שרכש מבלי לשלם עליו, ודורשת ממנו 257,160 שקל. הלקוח מנגד טוען כי הוא שילם בביטקוין, וכי העובדה שהחברה נתנה לו לאסוף את הרכב מוכיחה שהוא אכן שילם עליו. מנגד, טוענת החברה שהרכב שוחרר מהנמל באשדוד בעקבות טעות אנוש. מה יקבע בית המשפט בפסק הדין התקדימי?
מערכת ice |  1
טסלה בישראל (צילום pixabay, unsplash)
טסלה, חברת המכוניות החשמליות בבעלותו של אחד האנשים העשירים ביותר בעולם, אילון מאסק, הגישה לאחרונה תביעה לבית משפט השלום באשדוד נגד נהג בישראל על סך של 257,160 שקל, זאת אחרי שלטענתה אותו נהג ישראלי לקח ממנה רכב, אך מעולם לא שילם עבורו.
על פי דיווח ב"כלכליסט", הכל התחיל שנה שעברה, אז אותו לקוח אסף את המכונית החשמלית מהחברה, ולטענתה הוא לא שילם עלייה. אז איך זה בדיוק קרה? החברה טוענת כי אותו לקוח ניצל פרצה במנגנון התשלום של החברה. 
 
אותו לקוח רכב טסלה שחורה דרך האתר של החברה, וכדי לפתוח את ההזמנה הוא שילם 500 שקל כמקדמה, ואת שאר הסכום אמור היה להעביר בסמוך למועד המסירה בנמל אשדוד. אחרי ארבעה חודשים שלחה טסלה לאותו לקוח בקשה לרישום הרכב במשרד הרישוי, וזה בוצע על שמה של בת זוגו. זמן קצר לאחר מכן נשלחה אליו חשבונית עם סכום הרכישה, אך לטענת טסלה, הוא לא שילם את יתרת הסכום ולקח את הרכב החשמלי החדש שלו ממרכז המסירה של החברה.
טסלה טוענת כי היה מדובר בטעות אנוש, במסגרתה היא העבירה ללקוח את הרכב מבלי שישלם. עוד טענה כי פנתה אליו במגוון דרכים מספר פעמים לאחר מכן, אך ללא מענה מצדו. אותו לקוח טען כי הוא שילם על הרכב באמצעות מטבע ביטקוין, ועוד טען כי כלל לא קיבל פנייה מהחברה. עוד טען כי באזור האישי שלו באתר החברה לא הופיע שום אזכור לאותו חוב. לטענתו, הוא שילם כאמור בביטקוין, אך החברה אינה מכירה במטבע כזה.
עוד טען אותו לקוח בפני בית המשפט כי מדובר בישות עולמית, והוא כלל לא ידעה שיש לה שלוחה בישראל. למעשה, אותו לקוח טען כי הוא שילם לטסלה העולמית בביטקוין וקיבל ממנה אישור לקחת את הרכב, בעוד טסלה כאמור טוענת כי לא בוצע אף תשלום והמסירה התבצעה בעקבות שגיאה. הדיונים בעניין טרם החלו, אך הולך להיות משפט מסקרן ופורץ דרך בישראל בכל הנוגע למטבעות וירטואליים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ואני שילמתי בשקלים..ישנים..זה ממש מזכיר את השיר של אריק
    רני 04/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אינשטיין ז"ל "אדוני השופט אינני אשם"... : ראיתי מרפסת בלי אור..טיפסתי אליה דרך צינור..רציתי רק לבדוק את מצב המנורה ולפתי מי הופיעה המשטרה"...
    סגור