זיו אבירם: המילירדר מ"מובילאי" שמבקש לשנות את המציאות

הוא חתום על הצלחת מובילאיי, ועוד לפני כן הוביל שלוש חברות שונות מהפסדים לרווחיות. היום הוא מתמקד בענייני קנאביס ובמקביל תורם לשיפור מציאות החיים באמצעות קרן הפילנתרופיה המשפחתית. מי אתה זיו אבירם?

מערכת ice |  1
זיו אבירם (צילום תומר טרלן בן אבי, View point)
זיו אבירם, יליד 1959, הוא איש עסקים ומיליארדר ישראלי. כיום מכהן זיו כנשיא קבוצת אורקם טכנולוגיות, ובעבר הוא שימש נשיא ומנכ"ל מובילאיי. הונו של אבירם, נכון לראשית 2022 (על פי המגזין פורבס), עומד על כ-1.5 מיליארד דולרים.
ביוגרפיה עסקית
אבירם שירת בצה"ל כקצין חי"ר ובאמצע שנות ה-80 סיים לימודי הנדסת תעשייה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. בהמשך כיהן זיו כמנכ"ל רשת כתר ספרים, כמנכ"ל רשת הנעליים וכמנכ"ל פארק הנופש אטרקציה  כשאת הגופים הללו הוביל מהפסדים לרווחיות.
בשנת 1999, עם פרופ׳ אמנון שעשוע, ייסד זיו את מובילאיי טכנולוגיות – חברה ירושלמית פורצת דרך בתחום מערכות הסיוע לנהג (ADAS), והנפיקו אותה ב-2014 בבורסה בניו יורק לפי שווי של 5.3 מיליארד דולרים. אבירם שימש כנשיא וכמנכ"ל החברה,  עד שנרכשה בידי אינטל בשנת 2017 בסכום המוערך ב-15.3 מיליארד דולרים.
אבירם ושעשוע היו שותפים ב-2010 להקמת חברה נוספת,: אורקם, המפתחת מותרי עזר מבוססי ראייה ממוחשבת אשר מטרתם לסייע בין היתר לכבדי ראייה ועיוורים. אבירם היה נשיא ומנכ״ל אורקם לאורך 11 שנה, וכיום הוא יו"ר פעיל משותף של החברה.
לאחר מכירת מובילאי ולצד פעילותו באורוקום, עוסק אבירם גם בייעוץ ובהשקעה בעשרות חברות טכנולוגיה. בנוסף, נכנס אבירם לתחום הנדל"ן, כשהפך שותף לקבוצת תדהר בפרויקט הכולל הקמת מגדל יוקרה למלונאות ומגורים בשדרות רוטשילד בתל אביב.
מיזם נוסף לו שותף אבירם נוגע להקמת מדיקיין, יחד עם יוסי בן עמרם וחגי גרינשפון, ומדובר בחברה המתמקדת במחקר, ייצור ופיתוח של תרופות המשלבות מרכיבים מצמח הקנאביס. "נחשפתי לקנאביס במקרה, דרך בת של חבר שנעזרה בצמח לטיפול בהתקפי האפילפסיה שלה. הבנתי שיש פה טיפול אמיתי במחלות ללא מרפא, שילוב בין לעשות טוב לאנשים יחד עם ביזנס", סיפר בראיון ל"גלובס" והוסיף: "אין היום חברת תרופות גנרית שלא מחפשת להיכנס לקנאביס".
מציאות חדשה
אבירם היה נשוי לעדית, שנפטרה ב-2015 ממחלת הסרטן, ויחד עם ארבעת ילדיו  – גילי, ניר, נועה וגיל, ייסד בראשית העשור את קרן משפחת אבירם. קרן זו חרטה על דגלה לפעול לשיפור מציאות החיים באמצעות עסקים, חדשנות וטכנולוגיה, אהבה האדמה והארץ. ב-2021 יזמה הקרן השיתוף פורבס את "Aviram Awards  Tech For Humanity", תחרות לאיתור מיזמים משני מציאות במזרח התיכון.
לאבירם גם תואר עמית של כבוד, שהוענק לו ב-2017 מטעם אוניברסיטת רייכמן (המרכז הבינתחומי) הרצליה, כהוקרה על "תרומתו לעולמות היזמות, הטכנולוגיה והחדשנות ברמה המקומית והגלובלית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חחחחחחחח (ל"ת)
    רפול 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור