גילעד אלטשולר: מגדל הכבשים שהקים את אלטשולר-שחם

מי אתה גילעד אלטשולר? הוא שיחק בנבחרת ישראל בברידג', גידל הדרים וכבשים, ובמקביל החל לנהל כספים עבור אנשים. מההובי הזה נולד אלטשולר-שחם – בית ההשקעות הפרטי הגדול בישראל. 

מערכת ice |  1
גילעד אלטשולר (צילום סם יצחקוב)
גילעד אלטשולר, יליד 1963, הוא מייסד, מנ"כל ובעלים משותף באלטשולר-שחם – בית ההשקעות הפרטי הגדול בישראל, המנהל למעלה מ-200 מיליארד שקלים עבור למעלה משני מיליון לקוחות.
 
ביוגרפיה עסקית
אלטשולר הוא בנם של בנימין, שעבד כסוכן מכירות בחברת פז; ורינה, שעבדה בבנק ובעמותת איל"ן, וגדל בעיר רחובות. בצה"ל הוא שירת בחיל הקשר, ואחרי טיול המתבקש למזרח תיחזק קריירת ברידג', כולל חברות בנבחרת ישראל. בשלב הזה בחייו החליט אלטשולר להתמסר לטבע. זה התתחיל בגידול הדרים במשק המשפחתי ברחובות, והמשיך בגידול כבשים עם חברים מהצבא במושב בית אלעזרי בדרום השפלה. במקביל, החל לנהל כספים עבור אנשים, סוג של תחביב שאימץ בימי התיכון.
כאשר המשיכה לתחום הפיננסי התגברה, והשתלבה עם הרצון לשלב עבודה בבנק כשורה פותחת דלתות בקורות החיים, הגיע אלטשולר למבחנים בבנק איגוד. בהתחלה נדחה, אך כעבור כמה שנים התקבל לנהל תיקי השקעות בבנק. ספק אם אלטשולר עצמו או מישהו מאנשי הבנק, יכול לחזות אז את הדרך המטאורית שיעשה העובד החדש.
ב-1990, בהיותו בן 27, ייסד אלטשולר את אלטשולר-שחם, יחד עם קלמן שחם. את הלקוחות הראשונים של החברה, גייס מקהילת הברידג'. בעבודה קשה, בלי יחסי ציבור וכותרות, הפך בהדרגה בית ההשקעות הצנוע, לשחקן שכבר לא ניתן להתעלם ממנו. בעשורים הבאים הוא ימשיך במגמת הגדילה ויהפוך לאחד הגופים החזקים בתחום.
בין השירותים שמציעה אלטשולר-שחם ללקוחותיה: ניהול תיקי השקעות, קרנות השתלמות, קרנות פנסיה, קרנות נאמנות וקופות גמל. בנוסף מספק בית ההשקעות גם שירותים משלימים ובהם: הכוונה לפרישה, שירותיה נאמנות, השקעות אלטרנטיביות, ושירותי מט"ח.
במאי 2021 בעסקה שזכתה להד נרחב, השלימה אלטשולר-שחם את רכישת השליטה בפסגות מקרן אייפקס, תמורת 910 מיליון שקלים – ומיצבה את מעמדה כבית ההשקעות הפרטי הגדול בישראל. בראיון ל"כלכליסט" התייחס אלטשולר למהלך וסיפר: "קפצנו מ-230 ל-280 מיליארד שקלים, זה לא המקרה של גוף שניהל 50 מיליארד ופתאום קונה נכסים בעוד 50 מיליארד. זה משהו שאנחנו יודעים לעכל, ובגלל זה להגיד 'עכשיו הם גדולים מדי' זה בולשיט. רק בשלוש השנים האחרונות גדלנו בכמות הנכסים הרבה יותר מכל הרכישה הזאת של פסגות. המעבר מחברה שמנהלת סכומים קטנים לגדולים נעשה לפני שנים".
ארנבים וציפורים
אלטשולר נשוי לחן ואבא לשלושה. בית ההשקעות בראשו הוא עומד מוכר גם בזכות תמיכתו בספורט כחול-לבן - באמצעות מתן חסות למגוון ספורטאים יחידניים (כולל ספורטאים פאראלימפים), מועדונים ונבחרות, בשורה ארוכה של ענפים. כמו כן תומך בית ההשקעות בעמותת "ערכים בספורט", הפועלת לשיפור תרבות המשחק בישראל, צמצום האלימות במגרשים וסיוע לספורטאים צעירים לשפר את הישגיהם גם בתחומי חיים אחרים, דרך הקניית ערכי מנהיגות וכלים מעשיים לשיפור עצמי.
על עיסוקיו בשעות הפנאי סיפר אלטשולר "כלכליסט": "יש לי הרבה מאוד חיות בבית. ארנבות, ציפורים, עניינים. אני אוהב מסיבות טובות ולהיות מוקף באנשים טובים. זהו. אני אוהב לנצח במשחקי ברידג' או מחשב. אני תחרותי, אבל אולי פחות מבעבר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אדם מרשים מאד
    אידיוט 02/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדם חכם ומרשים.
    סגור