שלומי פוגל: קצין התותחנים שהפך את אמפא לתמנון רב זרועי

מי אתה שלומי פוגל? הוא נשאב לעולם העסקים רגע לפני לימודי תואר שני, והפך לאחד השמות הבכירים במשק הישראלי.

מערכת ice |  1
שלומי פוגל (צילום דניאל צרסקי)
שלומי פוגל, יליד 1955, הוא איש עסקים ישראלי, מבעלי קבוצת אמפא, קבוצת גולד בונד ומספנות ישראל. פוגל צבר לעצמו מוניטין כבעל ניסיון עשיר בהקמת חברות ובביצוע מיזמים במשקל כבד, הן בארץ והן מעבר לים.
ביוגרפיה עסקית
פוגל נולד וגדל בתל אביב. בצבא שירת כקצין בחיל התותחנים, והוא בעל תואר ראשון בהנדסת מכונות מטעם אוניברסיטת תל אביב. כשנסע ללונדון, ורגע לפני לימודי תואר שני, "נשאב לעולם העסקים" – החלטה שבהחלט עוד תוכיח עצמה בהמשך הדרך.
פריצת הדרך הגדולה של פוגל התרחשה בראשית שנות ה-90 כשהוא ואיש העסקים שלמה שמלצר, קיבלו את הזיכון למכירת רכבי סקודה בישראל. שיתוף הפעולה בין השניים, עוד ימשיך בשנים הבאות ויתרחב. כך למשל, ב-1995 רכש פוגל את מספנות ישראל בצוותא עם סמי קצב ושמלצר בעסקה בגובה כ-40 מיליון שקלים. מדובר במספנה הגדולה בישראל הממקדת את פעילותה בפיתוח, תכנון, בנייה ואחזקה של כלי שייט אזרחיים וצבאיים – ישראלים ולא ישראלים. למספנות ישראל מספר חברות בת: סימנו ונמל מספנות ישראל.
בסוף שנות ה-90 היה פוגל שותף לעוד עסקה בפרופיל גבוה, כשלצד תולי צדר ושוקי וולף רכש את קבוצת אמפא, אז חברת סחר ושירות של מוצרי חשמל. התהליך שהחל בשנת 1995 הושלם לבסוף ב-1998. הבעלים החדשים התחייבו לכסות את חובותיה של אמפא שהגיעו למאות מיליוני שקלים, כשהליך ההבראה כלל גם פיטורי כ-2,400 עובדים. בשנת 2005 הצטרפה לקבוצה גם משפחת נקש.
פוגל מכהן כיו"ר ומנכ"ל אמפא, ובהובלתו הרחיבה בהדרגה הקבוצה את פעילותה. זרועותיה חולשות כיום על מגוון תחומים רחב: נדל"ן (בין היתר באמצעות אמפא ישראל ואמפא נדל"ן, ושותפות בישראל עם רשתות We Work ו-Selina), פיננסיים (אמצעות אמפא קפיטל), תעשייה (בין היתר באמצעות מפעל אמרז), אנרגיה, לוגיסטיקה וחקלאות (באמצעות חברת אגרסקו כרמל).
לדברי פוגל, הפרויקט האהוב עליו באמפא נוגע להשקעה בתחום החקלאות: "אנו מגדלים אוכמניות ברמת הגולן, עולם לא מוכר מבחינתנו, ואין ספק שזו חוויה מרעננת וייחודית לכולם. זה פרויקט מרגש: הוא מכיל בתוכו צמיחה, פשוטו כמשמעו, של מוצר חדש, והוא תורם לחיבור של האנשים לקרקע ולמדינה".
פוגל גם היה שותף להקמתה של גולד בונד (קונטרם) – קבוצה הפועלת בתחום האחסנה והלוגיסטיקה בישראל. בבעלות פוגל, שמלצר החזקות ומסופי ספנות. 
כאשר נשאל בעברה מה התחביב הגדול שלו, השיב: "אני נהנה לעשות עסקים. יש כאלה שאוהבים לאסוף בולים – אני ממש אוהב לעשות עסקים".
פוגל נשוי לטניה ואב לארבעה. הוא נחשב לחברו ומקורבו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. לאורך השנים הוא נמנע כמעט לחלוטין מראיונות וממעט להופיע באירועים תקשורתיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פוגל
    איצקו 03/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין כמה חליפות הוא קנה לקמצן.
    סגור