מוקש אמבאני, ריליאנס אינדוסטריס: הון מוערך, ביוגרפיה עסקית ותרומתו לקהילה

מי אתה מוקש אמבאני? המיליארדר ההודי צלח מאבק ירושה, והוביל את החברה שהקים אביו לאימפריה - כך הפך בנו של יצואן תבלינים לאחד מעשירי אסיה.
מערכת ice | 
מוקש אמבאני (צילום ויקיפדיה)
מוקש אמבאני, יליד 1957, הוא איש עסקים ומיליארדר הודי, ומי שנחשב לאחד מעשירי אסיה. מדובר באיש החזק בתאגיד ריליאנס אינדוסטריס (Reliance Industries), ענק הנפט והגז ההודי, ובעליו של מועדון הקריקט מומבאי אינדיאנס. הונו, נכון לראשית 2022 (על פי המגזין פורבס), עומד על 85.3 מיליארד דולרים.
ביוגרפיה עסקית
אמבאני נולד בעיר עדן שבתימן, שם ניהל אביו, דירובהאי, עסק לייצוא תבלינים מהודו לתימן. בראיונות עימו נוהג אמבאני דרך קבע לספר כי מצבה הכספי של משפחתו בשנות נעוריו היה לא פשוט, מה שנתן לו אמביציה גדולה לעבוד קשה ולהבטיח עתיד כלכלי טוב יותר לילדיו.
בהתאם לחזון הזה, סיים אמבאני לימודי הנדסה כימית באוניברסיטת מומבאי, והמשיך ללימודי מינהל עסקים באוניברסיטת סטאנפורד בארצות הברית. בגיל 24 החל להשתלב בריליאנס אינדוסטריס החברה שייסד אביו בשנת 1966.
עם מותו של האב, מצא עצמו אמבאני במאבק ירושה מכוער מול אחיו הצעיר אניל, שהסתיים בפיצול החברה בין השניים. אמבאני מחזיק ב-48 ממניות התאגיד שהוא שחקן מרכזי בעסקי הנפט, הגז והפטרוכימיקלים, ומחזיק במפעל זיקוק הנפט הגדול בעולם. בראשותו של אמבאני, הרחיבה בהדרגה החברה את פעילותה לענפים נוספים והיא ממצבת עצמה כקמעונאית וענקית מסחר אלקטרוני וטכנולוגיה. בשנת 2020 גייסו המיזמים של החברה בתחומים הללו כ-27 מיליארד דולרים. באותה השנה סימנה החברה עוד נקודת ציון משמעותית, כשהייתה לגוף ההודי הראשון שחוצה רף שווי שוק של 200 מיליארד דולרים. אמבאשי הוא גם בעליה של חברת הטלקום רילאיינס ג'יו. 
גורד שחקים פרטי
אמבאני נשוי לניטה, שחקנית לשעבר בבוליווד ואב לשלושה בנים, כשהמשפחה מתגוררת בגורד שחקים פרטי במומבאי ובו 27 קומות, המאובזר ב-9 מעליות מצופות זהב, בריכות שחייה, אולם קולנוע מפנק ומנחתי מסוקים. הנכס נחשב לבית הפרטי היקר בעולם, כשבנייתו מוערכת בכמיליארד דולרים.
כיאה לאישיות עסקית במעמדו, מתנייד אמבאני במסעותיו במטוס מנהלים פרטי Boeing Business Jet2 וברשותו עוד כמה מטוסים נוסעים, כשאחד מהם על פי פרסומים רכש במיוחד לרעייתו ב-60 מיליון דולרים. בנוסף הוא מחזיק גם באוסף נוצץ הכולל מספר תלת ספרתי של רכבים. גם לתחום הספורט יש לאמבאני נגיעה, כמי שעומד בראש מומבאי אינדיאנס, ממועדוני הקריקט המצליחים בהודו.
לצד זאת, אמבאני הוא גם פילנתרופ ידוע ותורם לאוניברסיטאות ברחבי העולם, ובעיקר למיזמים בתחום החינוך, שנועדו לתת הזדמנות להשכלה גם לאוכלוסייה בחתך סוציו-אקונומי נמוך. פרט פיקנטי אחר נוגע ליחידת האבטחה המופקדת על ביטחונו של אמבאני ומורכבת מיוצאי יחידות העלית של כוחות הביטחון ההודים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה