קריירה ולימודים

פורים הוא יום חופש? אלה זכויות העובדים בחג התחפושות

יום התחפושות במסגרות החינוך, תענית אסתר, ופורים עצמו - איך מתייחסים לחג בשוק העבודה והאם אתם זכאים לימי חופש?
שירה יום טוב | 
תחפושות (צילום פלאש 90/ חן לאופולד)
חג הפורים ויום תענית אסתר, לא נחשבים לימי מנוחה על פי חוק עבור עובדים בישראל, אך חלים עליהם זכויות מיוחדות שניתן לנצל בימים אלה. נזכיר כי לא מדובר ביום התחפושות במסגרות החינוך, שנחשב ליום עבודה רגיל לחלוטין במשק, אלא לימי החג על פי לוח השנה העברי, שחלים סביב י"ד באדר. השנה כאשר החג חל ביום ראשון, צום תענית אסתר שאמור לחול יום לפני פורים, מוקדם ליום חמישי י"א באדר.
פורים הוא חג בלוח השנה היהיודי אך בניגוד לחגים כמו פסח, ראש השנה, ושבועות, אין בו איסורי מלאכה הדומים לאיסורים בשבת, ואופי החג דומה למעשה לחול המועד. כך גם היחס בשוק העבודה - אין מדובר ביום מנוחה לעובדים והוא כיום עבודה רגיל.
יחד עם זאת תענית אסתר, כיום צום חלות עליו זכויות עובדים הנוגעות לצום עבור הנוהגים, ולפי עדכון מראש למעסיק ניתן לבקש לקצר את יום העבודה עבור יהודים הצמים ביום זה. בשנים בהן פורים לא יוצא ביום ראשון, תענית אסתר הוא למעשה ערב החג.
ערב החג הוא יום עבודה רגיל, אולם במקומות מסוימים הוא יום עבודה מקוצר שעובדים בו בין 5 ל-7 שעות עבודה בהתאם להסכמים הקיבוציים, להסכמים עם העובדים או בהתאם לנהגים המקובלים במקום העבודה.
 
באשר לפורים עצמו - מדובר ביום בחירה במשק. המשמעות היא שעובד זכאי על פי בקשה מראש ובכפוף לכך שלא ניצל את מכסת ימי הבחירה שלו, לבקש 30 יום מראש מהמעסיק לצאת ליום חופש ביום זה. יום החופש יקוזז מימי החופשה השנתית, אולם המעסיק מחויב לאשר את יום החופש לבקשת העובד.
גם מצידו של המעסיק, ניתן לקבוע בימים אלה "חופשה כפויה", בהודעה מראש, ולהוציא באופן יזום את העובדים לחופשה על חשבון ימי החופשה השנתית שלהם. 
במידה ועובד ניצל את ימי הבחירה שלו, יכול לבקש ליום זה חופש כבקשת חופש רגילה לפי ימי החופשה שנתית שעומדים לזכותו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה