קריירה ולימודים

המדינה תעביר 200 מיליון שקל למוסד האקדמי: המכללה נחשפת

הממשלה אישרה את התוכנית האסטרטגית של מנהלת תקומה לשיקום אזור עוטף עזה בחמש שנים הבאות. על פי החלטת הממשלה, המכללה האקדמית ספיר תקבל 200 מיליון שקלים עבור שיקום אקדמי וקהילתי שיבטיח את חיזוק הנגב המערבי

מערכת ice | 
מענקים (צילום shutterstock, vecteezy)
בישיבת הממשלה שנערכה היום (רביעי), דווח כי אושרה התוכנית האסטרטגית של מנהלת תקומה לשיקום אזור עוטף עזה בחמש שנים הבאות. במסגרת התוכנית, החליטה הממשלה להעניק סיוע כלכלי למכללה האקדמית ספיר אשר זקוקה למענק רחב לשיקום פעילותה האקדמית והחברתית. בעקבות כך, החליטה הממשלה להעביר 200 מיליון שקלים לידי המכללה האקדמית ספיר. 
פרופ' ניר קידר, נשיא המכללה האקדמית ספיר, בירך את הממשלה על אישור התוכנית האסטרטגית, אשר צפויה לשקם את אזור עוטף עזה במשך החמש שנים הבאות: "זו תוכנית שאפתנית וחשובה, שתאפשר לקהילת ספיר להוביל את תקומת עוטף ישראל. אנו מזמינים את הסטודנטיות והסטודנטים להצטרף לחזון ולעשייה שלנו, ליהנות מהשכלה איכותית ורלבנטית לשוק התעסוקה, ולהצמיח ביחד את הנגב המערבי".
מלחמת "חרבות ברזל" פגעה באופן משמעותי ביישובי הדרום. בעקבות כך, בשבוע שעבר התקיים דיון בוועדת המשנה לשיקום ופיתוח כלכלי של חבל תקומה, בראשות ח"כ אלון שוסטר.  במהלך הדיון נרשמה ביקורת קשה נגד הממשלה בטענה כי זו מתכוונת לאשר החלטה על הקצאה של 8 מיליארד שקל לשיקום, ולא על 18 מיליארד השקלים שהובטחו למנהלת תקומה
אילה לונדר, מנכ"לית פורום "הביתה", מהיישובים האדומים שספגו את הפגיעה הקשה ביותר, מתחה ביקורת חריפה נגד הממשלה בשל החלטתה על צמצום התקציב. "צריך לפתוח דיונים כאלה במה קרה עד עכשיו ולוודא ביצוע – וכשבודקים מה קרה עד עכשיו התשובה היא כלום. הבתים ההרוסים והשרופים עומדים על תילם. הסוכות מסוכות עומדות ואנחנו ערב פסח, הזמן עצר מלכת ושום דבר לא קרה. אפילו תקציבים לתכנון מחדש לא הגיעו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה