בארץ

הממשלה אישרה: זה המתווה החדש לשיקום העוטף

בשעה טובה: משרד ראש הממשלה ומנהלת תקומה אישרו את מתווה התכנית אשר עתידה להביא לשיקום שגשוג ופריחה של חבל העוטף – אלו הפרטים

מערכת ice | 
מימדי ההרס החקלאי ;בקיבוץ בארי (צילום אריק מרמור/פלאש 90)
הממשלה אישרה היום (ראשון) את המתווה לתכנית האסטרטגית הרב שנתית לשיקום ופיתוח חבל ׳התקומה' באמצעות תקציב שיאפשר חיזוק לרשויות. התכנית מהווה תשתית ומסגרת תקציבית רחבה לחמש שנים, 2024-2028, בגובה 18 מיליארד שקל.
מתווה התכנית גובש בשיתוף מלא עם הרשויות המקומיות, יישובי החבל ומשרדי הממשלה השונים, ושם במרכז את חידוש, שדרוג והרחבת סביבת החיים הפיסית והנפשית, ביסוס, חיזוק ופיתוח כלכלי לצורך שיקום מהיר של החבל ותושביו, קידום ופיתוח חקלאות מתקדמת בחבל וחיזוק ופיתוח הרשויות המקומיות.
המתווה שם במרכז מספר אבני יסוד: אדם וקהילה: במטרה לחזק את האמון, לבנות את החוסן ולעורר את התקווה של תושבי החבל ולמען הצמיחה והשגשוג של האדם והקהילה.  סביבת חיים - בינוי ודיור: במטרה לשקם, לחדש ולפתח את יישובי החבל והתשתיות במרחב החבל ובכלל זה לתכנן ולספק פתרונות דיור, מבני ציבור, מרחבים ציבוריים ותשתיות. 
קידום תכנית חומש למשק האנרגיה: שיקום והקמת תשתיות כמנוף כלכלי תוך חיזוק הביטחון האנרגטי והעצמאות האנרגטית של החבל, לטובת ייצור אנרגיה בת-קיימא ומופחתת פליטות.
 
תעסוקה, עסקים ופיתוח כלכלי: לשם ביסוס, חיזוק ופיתוח כלכלי של הפרט והחבל, ובכלל זה עוגנים מרחביים, תוך מינוף ההשקעות, יגובשו מענים, בין היתר, בתחום התעסוקה עבור שכירים ועצמאיים, מתן מענה לרציפות תעסוקתית ולשמירה על מסוגלות תעסוקתית, פיתוח והתאמת תשתיות ומענים כלכליים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה