קריירה ולימודים

שוב חצי מיליון ישראלים בחל"ת: מעל 100 אלף נרשמים חדשים מיום חמישי

הקורונה הכלכלית בשיאה: כ-40 בני אדם נרשמו ביממה האחרונה בשירות התעסוקה. הסגר השני עדיין לא במחצית שלו וכמות העובדים בחל"ת חצתה פעם נוספת את רף החצי מיליון 
אנגלינה יוסים | 
אבטלה בתקופת הקורונה (צילום pixabay, unsplash)
הקורונה הכלכלית בשיאה: הסגר שהחל ביום שישי האחרון נותן אותותיו ומעסיקים רבים מוציאים את העובדים לחל"ת, זאת למרות האישור למגזר הפרטי להמשיך לעבוד ללא קבלת קהל. יותר מ-100 אלף בני אדם נרשמו לשירות התעסוקה מאז יום חמישי האחרון, בהם כ-39,237 בני אדם שנרשמו אמש (רביעי) כדורשי עבודה חדשים. במקביל הגיעו 1,039 דיווחים על חזרה לעבודה.
יום לפני תחילת הסגר בראש השנה, נרשמו בשירות התעסוקה 109,378 דורשי עבודה - מהם 99,913 עקב יציאה לחל"ת ו-9,465 מסיבות אחרות. מבין דורשי העבודה שנרשמו מאז חמישי האחרון, עבור 86,738 מדובר ברישום שני או יותר מאז תחילת משבר הקורונה בחודש מרץ, כ-80% מהנרשמים בגל הזה. כיום רשומים בשירות התעסוקה 836,664 דורשי עבודה, מהם 500,562 בחל"ת.
שירות התעסוקה פרסם הנחיות עבור עובדים שפוטרו או הוצאו לחל"ת בעקבות משבר הקורונה בגל השני. לפי ההנחיות, מובטלים חדשים המבקשים דמי אבטלה או קצבת הבטחת הכנסה מביטוח לאומי, נדרשים להירשם כדורשי עבודה בשירות התעסוקה, וכן להגיש תביעה באתר ביטוח לאומי.
הרישום הראשוני באתר שירות התעסוקה מתבצע בשני שלבים – אימות הזדהות, ורישום והזנת פרטים שמטרתם לסייע באיתור משרות והכשרות מתאימות. מה-1 באוגוסט, כל עובד שיצא לחופשה ללא תשלום ביוזמת המעסיק למשך 14 ימים לפחות, עשוי להיות זכאי לדמי אבטלה.
הסגר השני הוביל להוצאתם לחל"ת של אלפי עובדים בתחום הקמעונאות. הרשתות הגדולות – פוקס של הראל ויזל, גולף, עדיקה, איקאה ועוד הודיעו על הוצאת העובדים לחל"ת, ועוד בתקופת החגים. לא מעט ביקורת הובעה על ההחלטה של הרשתות הקמעונאיות שרשמו רווחים גבוהים ברבעון השני ואף רשמו גידול לעומת השנה שעברה, וזאת לאחר שקיבלו כספים מהמדינה.
כעת, הדיון בקבינט הקורונה בו צפויות הגבלות הדוקות יותר על המשק, עלולות להכריע לא רק את גורלם של בעלי העסקים, אלא גם את זה של העובדים שלהם שימצאו עצמם מחדש במעגל האבטלה.
תגיות אבטלה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה