קריירה ולימודים

מייסד וואטסאפ בג'וב חדש: מנכ"ל המתחרה של וואטסאפ

בראיין אקטון, שייסד את אפליקציית התקשורת הגדולה בעולם וניהל אותה במשך 8 שנים, התמנה למנכ"ל האפליקציה שמנסה להוות אלטרנטיבה פרטית ובטוחה יותר
יאיר מור | 
יאן קום ובריאן אקטון, מייסדי וואטסאפ (צילום Melies The Bunny / flickr)
חילופי תפקידים באפליקציית התקשורת המוצפנת סיגנל: מוקסי מרלינספייק, או בשמו האמתי מת'יו רוזנפלד, הודיע אתמול (שני) כי הוא פורש מתפקיד המנכ"ל, כאשר במקומו יתמנה לתפקיד בראיין אקטון (משמאל בתמונה למעלה), מייסד ומנכ"ל וואטסאפ לשעבר.
מרלינספייק ייסד את סיגנל לפני כמעט עשור, ולדבריו הוא מתפטר מפני שהתעייף משנים ארוכות של עבודה קשה – רובן בכוחות עצמו, כמעט ללא עזרה, כאשר הוא לבדו היה צריך לכתוב את הקוד, לתקן תקלות ולטפל בתלונות. הוא הוסיף כי לאחרונה גדלה האפליקציה בקצב מהיר, וזקוקה למנכ"ל חדש שינהל את 30 העובדים ו-40 מיליון המשתמשים הפעילים, וציין כי הוא יישאר בחבר המנהלים כדי "לסייע להגשים את משימתה של סיגנל".
 
לטענתו, הוא מראיין אנשים להחליף אותו זה מספר חודשים, אך עד כה לא מצא מחליף ראוי וכעת הוא רוצה לפתוח את המשרה לכל מי שקורא את הפוסט וחושב שיש לו יכולת לנהל את האפליקציה בשנים הבאות. בינתיים, עד שיימצא מחליף, יכהן בתפקיד בראיין אקטון, שכאמור ייסד וניהל את המתחרה הגדולה.
אקטון היה שותפו של יאן קום, שותפו לפיתוח וואטסאפ, שעזב אותה זמן קצר לאחר שנרכשה על ידי פייסבוק ב-2014 תמורת סכום אסטרונומי של 19 מיליארד דולר. אקטון המשיך לנהל את האפליקציה תחת פייסבוק עד ספטמבר 2017, אז עזב בזעם לאחר ויכוחים חוזרים ונשנים עם מארק צוקרברג לגבי עתיד האפליקציה והדרכים השונות שניסה האחרון לגרום לה להפר את העקרונות שלה, לפגוע בפרטיות המשתמשים ולדחוף להם פרסומות. חודשים בודדים לאחר שהתפטר מפייסבוק ביצע אקטון צעד דרמטי, שהביע את המשטמה שלו כלפי המעסיק לשעבר שהפך אותו למיליארדר, שהונו מוערך ב-2.5 מיליארד דולר: הוא השקיע 50 מיליון דולר בסיגנל והפך למעשה לבעלים שלה.
בהודעתו כתב מרלינספייק כי "כעת אני מרגיש נוח להחליף את עצמי כמנכ"ל על בסיס הצוות שיש לנו, ומאמין כי זהו צעד חשוב בהרחבת הצלחתה של סיגנל". לדבריו, "אנשים מוצאים יותר ויותר ערך ושלוה נפשית בסיגנל" – ובסוגריים הוא הוסיף עקיצה למתחרה הגדולה: "טכנולוגיה שנבנתה עבורים במקום עבור המידע שלהם" – לפני שהמשיך: "ומוכנים יותר ויותר לשמור עליה".
עם זאת, ברחבי הרשת נפוצה התיאוריה לפיה הסיבה לעזיבתו של מרלינספייק היא ביקורת קשה נגדו בחודשים האחרונים, לאחר שהתגלה כי דחף להוסיף לאפליקציה אפשרות של תשלום באמצעות מטבע קריפטו בשם MobileCoin, שהוא ובראיין אקטון הם המייסדים והמרוויחים העיקריים ממנו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה