קריירה ולימודים

קריירה נוצצת באקדמיה? זה הסכום שמרוויח מרצה באוניברסיטה

אם אתם סטודנטים ויצא לכם לשקול לפתח קריירה אקדמית, כדאי לכם לדעת שלא כל המקצועות בחוץ מכניסים יותר כסף מהמקצועות באקדמיה. כמה מרוויחים מרצה ודיקן באוניברסיטה?
מערכת ice |  1
סטודנטים (צילום freepik)
מעטים האנשים כיום שמגיעים ללמוד באקדמיה על מנת לחקור ולהעשיר את הידע בלבד. רוב רובם של הסטודנטים רוצה לצאת משם 'עם מקצוע ביד', כפי שמעידים נתוני הביקוש לתארים אקדמיים.
ובכל זאת, יש מי שרוצה לשבת שנים במוסדות הללו, לכתת את רגליו בין הספריות ולהוציא מחקרים, וכמובן גם ללמד את הסטודנטים הבאים. יש גם כאלה שלא מוצאים את עצמם מחוץ לאקדמיה, ומגלים שהמוסד הלימודי הוא המקום הטבעי שלהם. כמה הם ירוויחו בעבודה באקדמיה?
משכורת ממוצעת של מרצה באקדמיה, בכל המקצועות, עומד על כ-18.5 אלף שקל לחודש. מספר זה, שנכון לשנת 2020 ע"פ אתר 'עבודאטה' של משרד הכלכלה, גבוה מהממוצע במשק באותה שנה - כ-11 אלף שקל. אולם, הבעיה היא שהשכר מתחיל להגיע לגבהים ראויים רק לקראת גיל 40 של האקדמאים. לפני, מי שרוצה לעבוד באקדמיה יצטרך כנראה להסתפק במשכורת ממוצעת או נמוכה מזה. עם זאת, שעות העבודה באקדמיה נמוכות משמעותית משאר המשק, ועובד אקדמיה ממוצע עובד כ-34 שעות בשבוע, בעוד הממוצע במשק הוא כ-40 שעות שבועיות.
 
כמו בכל מקצוע, כשעולים בדרגות המשכורת גם עולה, ומשכורת של דיקן פקולטה באקדמיה מתחילה בכ-24 אלף שקל, ויכולה להגיע להרבה יותר. דיקני הפקולטות באקדמיה אמונים על השגת היעדים האסטרטגיים של הפקולטה ושל האוניברסיטה. קידום הפקולטה בקהילות הקשורות ושיווקה באופן מקומי ובחו"ל. התמקדות בהשגת יעדי הניהול הפיננסי של הפקולטה ועוד.
בתפקיד הבכיר יותר באוניברסיטאות, רקטור, השכר מתחיל באזור ה-27 אלף שקל ומאמיר עם הוותק. הרקטור אמון על ניהול הפעילות היומיומית של האוניברסיטה, קבלת החלטות בנוגע לקבלה למוסד ואחריות על עמידה בדרישות של תוכנית הלימודים, שנועדו לתמוך בהתפתחות האקדמית במהלך הלמידה. ניהול הצוות, תקציב המוסד והתוכניות בקמפוס ופיקוח על התקשורת בין הפקולטות. וידוא שהמוסד עומד בדרישות הארציות למוסדות השכלה, כפי שנקבעו בחוק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להיות איש אקדמיה זה להיות עני ומושפל. אם היו מוכשרים
    crr 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היו הולכים לסקטור הפרטי
    סגור