קריירה ולימודים

דאטה אנליסט הפך לאחד המקצועות המבוקשים, כמה מרוויחים בו?

מאחורי כל מנכ"ל מצליח עומדים שורה של אנליסטים מחוננים. מדעי הנתונים על גווניהם הכפו למבוקשים בשנים האחרונות, כאשר התפקיד המבוקש ביותר הוא 'דאטה אנליסט', כמה הוא מרוויח בחודש?
מערכת ice | 
עבודה מול מחשב (צילום Istock)
בעשור האחרון, מאז שטכנולוגיית הביג-דאטה החלה לשלוט בחיינו, אחד התפקידים שהפכו ליותר מבוקשים הוא ה'דאטה אנליסט' (מנתח נתונים), שהפך למבוקש ביותר גם מצד החברות וגם מצד המעוניינים בהכשרה.
הדאטה אנליסט, הוא מומחה העוסק בניתוח נתונים עסקיים ותרגומם למסקנות פרקטיות, שבעזרתן ניתן לזהות מגמות אודות המתרחש בשוק ולערוך תחזיות לקראת מה שעשוי להתרחש בעתיד. הוא מנתח את המידע העסקי הרב שנמצא ברשות ארגונים, לרוב מידע זה עוסק בצרכנים ובלקוחות, או בתהליכים פיננסיים ושיווקיים הנוגעים לפעילות השוטפת של הארגון.
בעלי התפקיד מתחלקים לכמה רמות או סוגים, בהתאם להיקף התפקיד שלהם, חלקם מתמקדים בעיקר בניתוח ועיבוד של הדאטה בעוד אחרים (לרוב עובדים ותיקים ובכירים יותר) יכולים לעסוק גם בפיתוח של מערכות מידע ייעודיות לצורכי הארגון, או בהכשרה וניהול של צוותי עובדים אחרים בענף זה.
במסגרת עבודתם השוטפת, בעלי התפקיד מאתרים מידע משלל מקורות ואוספים אותו במאגרים ייעודיים, לאחר מכן הם עורכים עיבוד וסינון של הנתונים ותוך שימוש בכלים טכנולוגיים וסטטיסטיים מתקדמים מזהים מגמות ודפוסים באותם נתונים ויוצרים דוחות המפרטים את מסקנותיהם. את הדוחות הללו הם מגישים למנהלי החברה ואלה מסייעים לבכירים בתהליכי קבלת ההחלטות או בעת הצגה של יעדים ואסטרטגיה עתידיים.
 
עובדים אלה פועלים היום במגוון רחב של מגזרים ותעשיות. משום כך, קיימות התמחויות רבות לתפקיד, בהתאם לצורכים של הארגון. בין היתר קיים אנליסט מוצר, הפועל בעיקר בחברות הייטק וסטארט אפים ואחראי על ניתוח של הנתונים הנוגעים לשימוש באותו מוצר כדי לייעל את הפרויקט. בסקטור הפיננסי ניתן למצוא תפקידי Finance Analyst (FA), אשר מפתחים תחזיות אודות הכנסות והוצאות של החברה ומסייעים למחלקות בארגונים להגיע ליעדים כלכליים, עובדים אלה הם לרוב כלכלנים מבחינת הרקע הלימודי והמקצועי.
עובדים בתפקיד זה פועלים גם בתחום משאבי האנוש וידועים בשם HR Analyst, הם אחראיים על ניתוח נתוני גיוס של חברות, נתוני משרות בשוק ונתוני תגמול ועלויות. לעיתים הם עוסקים גם בניתוח של תוצאות מבחני האישיות שנערכים למועמדים בתהליך קבלתם לחברה.
גובה השכר משתנה כמובן מחברה לחברה, בין המגזר הפרטי לציבורי, וכמובן בין רמת ההכשרה והניסיון. באופן כללי השכר הממוצע בתחום זה עומד על כ-18,000 שקל. עובד בתחילת דרכו יתחיל בשכר של 5 ספרות, ועם 3 שנות ניסיון יוכל להגיע בחברות מסוימות למעל 20,000 שקל. לאחר מכן העובד יכול להתקדם לתפקידים ניהוליים ובכירים יותר, בהם התגמול גבוה משמעותית.
בשוק של היום ישנו ביקוש רב לעובדים בתחום זה, לאור העלייה המתמדת בכמויות הנתונים העסקיים שאותם יש צורך לנתח. הביקוש הרב ביותר כיום הוא בענף ההייטק, אולם הביקוש לעובדים בענפים אחרים עולה בהתמדה, כגון בזירה העסקית, בתחום הדיגיטל ובענפי הפיננסים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה