קריירה ולימודים

סוף לבלאגן בנתב"ג? אל על והטייסים חוזרים לעבודה

ועד הטייסים והחברה הגיעו לסיכום על צעדי התייעלות הכוללים שינויים באופן הפעלת טייסים במטוסי 777, חכירות רטובות של מטוסי נוסעים ומטען נוספים, מנגנון לגידור המסגרת התקציבית לעלות שכר הטייסים והסדרת ביצוע אימוני סימולטור בישראל
מערכת ice |  3
דינה בן טל גננסיה מנכ"לית אלעל (צילום רונן דבש)
בהמשך לדיווח המיידי של החברה מסוף השבוע האחרון בדבר המשא ומתן בין אל על לבין הסתדרות העובדים הכללית החדשה וועד הטייסים, הודיעה החברה כי היום, (ראשון), נחתם הסכם בין החברה לבין ההסתדרות וועד הטייסים, אשר מעגן שורה של הסכמות בין הצדדים, אשר תחולנה במהלך התקופה שמיום 1 ביולי 2022 ועד ליום 31 בדצמבר 2025.
המו"מ בין הצדדים התקיים בהתאם להחלטת בית הדין האזורי לעבודה מיום 17 ביוני 2022 ועל רקע הצורך להסדרת שינויים והתאמות בהסכמים שנחתמו ביום 15 ביולי 2020 וביום 29 באוקטובר 2018, ולאור צרכים תפעוליים של החברה הנובעים מהצורך להחזיר את החברה לפעילות מלאה לאחר משבר הקורונה. 
 
במסגרת ההסכם סוכם, בין היתר, על צעדי התייעלות הכוללים שינויים באופן הפעלת טייסים במטוסי 777, חכירות רטובות של מטוסי נוסעים ומטען נוספים, מנגנון לגידור המסגרת התקציבית לעלות שכר הטייסים והסדרת ביצוע אימוני סימולטור בישראל.
בתמורה למהלכי ההתייעלות שהוסכמו כאמור, סוכם על מתווה חזרה לתשלום שכר ואש"ל בהתאם להסכם 2018 במועדים שנקבעו בהסכם. כמו כן, הוסכם על תשלומים נוספים שיוענקו לטייסים כנגד מהלכי ההתייעלות וכנגד התחייבותם למיצוי דרישותיהם בנושאים שהוסכמו בהסכם, לרבות שכר ותנאי העסקה, ושמירה על שקט תעשייתי וקיום לוח הטיסות כמתוכנן, במהלך תקופת ההסכם ועד ליום 31 בדצמבר 2025.
ההסכם אושר על ידי דירקטוריון החברה, ועד הטייסים והסתדרות העובדים החדשה. נכון למועד זה, החברה אינה יכולה להעריך את השפעת חתימת ההסכם על תוצאותיה העסקיות. 
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אל על ושאר חברות התעופה הישראליות הן נכס אסטרטגי חשוב למדינה, ואני מברך על כך שהגענו להסכמות שיאפשרו הפעלה יעילה ורצופה של מטוסי החברה, לצד החזרת שכר הטייסים לקדמותו. ענף התעופה בכלל, ואל על בפרט, עברו שנתיים קשות, וכעת כשהביקושים לטיסות בשיאם אני בטוח שההסכם יוכל להחזיר את אל על לצמיחה. אני מודה לאבי אדרי, להנהלת החברה, לוועד הטייסים ולכל מי שתרם להשגת ההסכם. נמשיך ונפעל למען העובדים בכל ענפי המשק".
 מנכ"לית אל על, דינה בן-טל: "המטרה העליונה שלנו היא להעניק ללקוחות חוויית טיסה מצוינת. אנו שמים את טובת הלקוחות שלנו במרכז ונעשה הכל על מנת להקל עליהם בתקופה מאתגרת זו. עם החתימה על ההסכם, פנינו קדימה להתמודדות בכוחות משותפים של כלל המגזרים באל על וביחד נתמודד עם הקשיים והתחרות הגלובלית בענף התעופה והתיירות. למרות שביחס לחברות תעופה בינלאומיות אל על נמצאת בשיעור ביטולי טיסות נמוך מאוד, עדיין נשאף תמיד לצמצם למינימום את היקף הביטולים. אני רוצה להודות ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וליו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי על הסיוע בהגעה להסכמות, מתוך אחריות וראיית טובת כל מחזיקי העניין. אני מברכת את קברניט רן אלקבץ וחבריו לוועד אצ"א על שיתוף פעולה מקצועי וענייני בדרך להשגת פתרון, שיאפשר לנו להאיץ קדימה את ההתמודדות שלנו עם האתגרים המרובים. תודה גם לצוות הנהלת אל על שעשה לילות כימים על מנת להביא את המשבר לסיומו – סמנכ"לית משאבי אנוש לימור בוזגלו, סמנכ"ל מבצעים חובב בן דוד, היועצת המשפטית שרון בראונסטון, סמנכ"ל הכספים איציק אליאב והמשנה למנכ"לית עומרי כהן. תודה גם ליו"ר החברה ולבעלי השליטה אשר העניקו לנו גיבוי רחב וסייעו באופן אינטנסיבי למציאת פתרון מוסכם, מהיר והוגן. לסיום תודה מיוחדת לאנשי אל על בכל המגזרים, אנשים מצוינים שעושים לילות כימים בחורף ובשרב על מנת להעניק ללקוחותינו חוויית טיסה בטוחה, ואיכותית והם הערך המוסף והיתרון היחסי הממשי של אל על".
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "טייסי חברות התעופה הישראליות וביניהם טייסי אל על הפחיתו משמעותית משכרם על מנת שחברות התעופה ישרדו. היום, לאחר שענף התעופה מתאושש, הגיע הזמן להחזיר את המצב לקדמותו ולהוקיר הערכה מרובה לעובדים בחברות התעופה הישראליות שהצילו את הענף מקריסה".
 יו"ר ועד טייסי אל על, רן אלקבץ: "בחלוף שנתיים קשות ומורכבות, טייסי אל על מברכים על חתימת הסכם עבודה המשיב את החברה וטייסיה ליחסי עבודה תקינים, אמון ושיתוף פעולה מלא לטובת החברה, לקוחותיה ועובדיה. אנו רוצים להודות לבעלי השליטה ולהנהלה החדשה, בהובלת המנכ"לית דינה בן-טל, על שבחרו לסיים את המחלוקות בדרכי נועם, תוך איזון האינטרסים ההדדיים ויצירת תשתית יציבה ויעילה לגמישות התפעולית הרחבה שנדרשת להעצמת החברה וצמיחתה. פנינו נשואות קדימה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ואיך זה יפתור את הלחץ בנתב"ג?
    Ty 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הלחץ נוצר בגלל מחסור בעובדי קרקע.
    סגור
  • 2.
    בושה
    גל. 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמיד הטייסים מקבלים מה שהם רוצים ושאר המגזרים עם הוועד הכי מושחת בתולדות אל על מקבל פירורים
    סגור
  • 1.
    אל על
    יוספה 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו יצאו מטוסים ריקים כי אף אחד לא יאמין להם
    סגור