השוק

בגלל ועד הטייסים, בנק לאומי ודיסקונט מונעים הלוואה של 300 מיליון דולר לאל על

חברת התעופה אל על מבקשת לגייס 300 מיליון דולר בערבות מדינה, אבל הבנקים משהים את המשא ומתן עד להכרעת בית הדין הארצי לעבודה בערעור הטייסים כנגד ההסכם עם ההסתדרות שהורה על קיצוץ בשכרם
יהודה לוינגר |  1
אלי רוזנברג (צילום יחצ בן חורין אלכסנדרוביץ')
בנק לאומי ובנק דיסקונט משהים את הלוואת הענק לחברת התעופה אל על עד שתסדיר את הסכמי העבודה עם ועד הטייסים, ככה משתמע מהודעת החברה אתמול בלילה (חמישי) לבורסה.
על פי הודעת אל על היא פנתה לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה דחופה למתן הכרעה בתיק וזאת לצורך סיכום סופי של התנאים המסחריים "עם הגופים המממנים איתם מקיימת החברה משא ומתן לקבל הלוואה אשר תובטח במרביתה בערבות המדינה, במסגרתו הגופים המממנים העלו דרישה לדחיית הערעור כתנאי להעמדת ההלוואה".
כזכור, חברת התעופה אל על במשא ומתן עם שני הבנקים לקבלת הלוואה בסך 300 מיליון דולר כאשר בחלקו הרב - 82.5% יהיה בערבות מדינה. לאומי ודיסקונט ילוו כל אחד בנפרד 100 מיליון דולר, והשאר יושג על ידי משקיעים מוסדיים נוספים. באל על הבהירו כי היא ממשיכה לנהל משא ומתן עם גופים מממנים והמדינה "והמשא ומתן טרם התגבש לכדי הסכם הלוואה ולא ניתן לאשר את תנאי מתווה ההלוואה".
הסיבה לכך: ועד הטייסים שמתנגד להסכם שחתמה ההסתדרות עם אל על וקיצוץ של 29% משכרם עד שאל על יחזירו את ההלוואה לתקופה של 5 שנים. ההסכם נכפה על הנהלת אל על כתנאי של משרד האוצר להעמדת הערבות של המדינה להלוואה במטרה להפחית משמעותית את הוצאות חברת התעופה. ועד הטייסים מחה נגד ההסכם עליו חתמה ההסתדרות, שחתמה במקביל עם ועדי עובדים אחרים בחברה, דבר שאף הוביל לפרישת רובם של הטייסים מההסתדרות.
הטייסים ערערו על ההחלטה בבית הדין הארצי לעבודה כדי שיכריע שההסכם עם ההסתדרות אינו תקף, ועתה הבנקים ממתינים עם ההלוואה עד להחלטת בית הדין הארצי לעבודה שיכול להשפיע גם על ערבות המדינה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האם אתה נמצא בבדיקת חובות או במינהל?
    Thomas Greg 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם אתה נמצא בבדיקת חובות או במינהל? אתה ברשימה השחורה? האם אתה מתקשה להתמודד עם התשלומים החודשיים שלך? האם אתה רוצה לקנות הלוואה לבית, לרכב או לעסק, אך אתה נמצא בבדיקת חוב או בהנהלתו? אם ענית כן לשאלה כלשהי שלי? אנא צרו איתנו קשר באמצעות whatsapp: +447451280545 או דוא"ל: sllcapital@yandex.com
    סגור