דיגיטל וטק

הפתעה במכרז של הפנטגון: מי החברות החדשות שיספקו מטוסי קרב לארה"ב?

המכרז אמור להביא 1,000 מטוסי קרב חמקניים לא מאוישים מתקדמים, ולראשונה זה זמן רב לא זכתה בו אף חברה מבין שלוש הגדולות: בואינג, לוקהיד מרטין או נורת'רופ גרומן. מי שיתקדמו לשלב הבא הן ג'נרל אטומיקס עם הקשר הישראלי והחברה הצעירה אנדוריל. וגם: מה הקשר למארק צוקרברג?
מערכת ice |  7
כלי טיס בלתי מאויש (צילום ויקיפדיה/ נחמיה גרשוני-איילהו)
אחת משלוש היצרניות הגדולות שמלוות את הפנטגון עוד מימי מלחמת העולם השנייה: בואינג, לוקהיד מרטין ונורת'רופ גרומן, זוכות לרוב בכל מכרז למטוס חדש של חיל האוויר האמריקני. על פי רוב, מדובר בחוזים על סך מיליארדים. אמש (חמישי) הוכתה התעשייה הביטחונית האמריקנית בהלם, כאשר אף אחת מענקיות אלו לא עלו שלב במכרז ה-CCA.
המכרז אמור להניב 1,000 מטוסי קרב חמקניים לא מאוישים מתקדמים. אלו שנבחרו לבנות אבות טיפוס שיבחנו זה מול זה בקרב על אחד מהחוזים הגדולים והחשובים של משרד ההגנה האמריקני בשנים הבאות הן שתי חברות קטנות יחסית: ג'נרל אטומיקס ואנדוריל.
 
ג'נרל אטומיקס כבר מייצרת את כטב"מי התקיפה של חיל האוויר האמריקני, ונכנסת כעת לתחום מטוסי הקרב הסילוניים. היא ייצרה במשך שנים רכיבים לכורים גרעיניים, עד שבשנות ה-90 רכשה תכנון של אברהם כרם, מהנדס ישראלי בוגר הטכניון וחיל האוויר, לכטב"ם תוקף. בישראל הקפיד משרד הביטחון לרכוש כטב"מים מהתעשייה האווירית, אלביט ואירונאוטיקס של רפאל ונמנע עד כה מרכישת כלים של ג'נרל אטומיקס.
 
הזוכה השנייה היא אנדוריל אשר הוקמה בקליפורניה רק לפני שבע שנים בידי פאלמר לאקי. את החברה לאקי הקים שנה בלבד לאחר שפוטר מפייסבוק. לאקי הקים את יצרנית משקפי המציאות המדומה אוקלוס, ומכר אותה ב-2016 לפייסבוק ב-2.3 מיליארד דולר. שנה אחר כך פוטר בידי מארק צוקרברג על רקע תמיכה שהביע בדונלד טראמפ בבחירות לנשיאות.
 
הפנטגון מתכוון לבחור את המטוס הזוכה ב-2026, במטרה להכניס אותו לשירות מבצעי ב-2030, במסגרת הבנייה מחדש של הכוח הצבאי למלחמה עם סין. מטוס הקרב הבלתי מאויש החדש אמור ללוות בשדה הקרב מטוסים מאוישים כמו F-35 ו-NGAD, היורש העתידי של F-22. לכל מטוס מאויש יצטרפו שניים אוטונומיים שיקבלו פקודות מהטייס האנושי, יפתחו לו ציר עם משימות איסוף מודיעין, לוחמה אלקטרונית ותקיפה, ויפחיתו את הסיכון לחיי אדם.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ככה זה שהקונגרס מאשר 14 מיליארד סיוע
    יהודית 04/2024/27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בלי להטיל ספק באיכות הנשק הישראלי, כדי לשמור חלק מכספי הסיוע העצום לישראל, בחרה ארה"ב בחברה "חצי ישראלית" - וככה היא משאירה את כספי הסיוע "בבית ". התשלום עבור המטוסים מועבר חזרה לארה"ב שקונה את המטוסים. תרגיל מוכר וידוע ובמקרה הזה גם צפוי
    סגור
  • לא הבנתי מה את רוצה (ל"ת)
    ברוריה דסקל 04/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    מה זה בהלם?עברו לאחר מכן החייה. (ל"ת)
    מימי 04/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    צוקרברג
    יוספה 04/2024/26
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מרק צוקרברג, על כך שפיטרת את מי שתמך בטרמפ , ארור תהיה את וכל יקיריך.אמן.
    סגור
  • כל מי שתומך בטרמפ הוא שונא ישראל
    גבי ל. 04/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 2
    טראמפ פסיכי גמור יהרוס את ארה"ב וכמובן ייגרם נזק אדיר לנו
    סגור
  • חוכמת הבדיעבד- חוכמה קטנה מאוד (ל"ת)
    חורבן הבית 04/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    סין מכינה את צבאה לפי המכרזים של ארה"ב
    ילדי ישראל 04/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ארה"ב לא תפתיע את סין ע"י פירסום תוכניות הצבא .
    סגור