קריירה ולימודים

הנתונים נחשפים: אלו חברות הענק שפיטרו 100 אלף עובדים

נתונים חדשים מטעם הוועדה שבודקת את נתוני משבר הקורונה בארה"ב חושפים כי החברות הגדולות ביותר במדינה פיטרו יחדיו קרוב ל-100 אלף עובדים, הרעו בתנאים של מי שנשאר ובעיקר הזיקו לנשים, מבוגרים וכהיי עור
מערכת ice | 
פיטורים (צילום freepik)
למרות שרבים מאמינים שהשפעות מגפת הקורונה נמצאות  פחות או יותר מאחורינו, מתברר כי ההפך הוא הנכון וזאת לאחר חשיפת נתוני דו"ח והפיטורים בארה"ב שפירט מה היה היקף הפיטורים במסגרת חברות הענק שפועלות במדינה, דוגמת דיסני, וולמארט, סיסקו ונוספות. 
על פי הנתונים, המעסיקות הגדולות ביותר בארה"ב פיטרו במאוחד קרוב ל-100 אלף עובדים בזמן המגפה. מי שבעיקר נפגע מגל הפיטורים היו העובדים השעתיים שהועסקו בטווח השנים של 2019-2021 ויתרה מכך הנתונים מציגים כי הם היו בסבירות הגבוהה ביותר להתפטר מדעת עצמם ואלו שהיו הכי פחות סבירים להיות מועמדים לקבלת קידום בחברה בה עבדו. 
 
באופן לא מפתיע כלל ובעיקר מצער, הקהילות שהושפעו מכך בצורה קיצונית הן הנשים, עובדים מבוגרים ועובדים כהיי עור. באופן ספציפי, עובדים שעתיים כהיי עור בוולמארט למשל פוטרו פי שתיים מאשר עובדים לבנים בשנת 2020. יחד עם זאת חברת וולמארט פיטרה יחסית פחות עובדים ביחס לחברות אחרות שנבדקו והפיטורים עמדו כ-1240 מועסקים. דיסני, למשל, פיטרה 32 אלף עובדים. 
כאמור, נשים סבלו לא מעט מהתופעה הזו ועובדות שעתיות פוטרו ב-30% יותר מאשר עובדים שעתיים בין 2019-2021. אלמנט עיקרי בעזיבה של נשים וגברים כאחד היו התנאים בחברה, למשל עובדים התפטרו עקב הרעה בתנאים ביחס לימי מחלה ותנאים אחרים. 
הדו"ח מגיע מטעם וועידה מיוחדת של ממשלת ארה"ב אשר חקרה את משבר הקורונה במדינה ובמסגרתו פירט מספר חברות עיקריות דוגמת חברון, וולט דיסני, סיסקו, סיילספורס, אורקל, אקסון מובייל ואחרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה