קריירה ולימודים

בזבוז: עובדים מבלים 32% מזמנם על משימות לא חשובות

דו"ח סלאק על מצב שוק העבודה, הבוחן איך השינויים שהתרחשו לאחרונה בשוק העבודה, פורסם על ידי סיילפורס ובידיו מספר נתונים מעניינים. על פי הדו"ח, כמעט שליש מזמן העובדים (32%) מבוזבז על משימות שאינן תורמות למטרות החברה
מערכת ice |  1
אילי בן חיים (צילום סיילספורס)
סיילפורס, המובילה העולמית ב-CRM וטכנולוגיית ענן בעולם ובישראל, מפרסמת את דו"ח סלאק על מצב שוק העבודה הבוחן איך השינויים שהתרחשו לאחרונה בשוק העבודה, בהרגלי העובדים והחברות. הדו"ח מבוסס על סקר שנעשה בקרב מעל 18 אלף עובדים ברחבי העולם. על פי הדו"ח, חברות מחמיצות הזדמנויות להעלאת הפרודוקטיביות של העובדים על ידי שימוש בטכנולוגיות חוסכות זמן, עבודה היברידית ופיתוח כישרונות.
מהנתונים עולה כי רק 23% מהחברות משקיעות בטכנולוגיה כדי לשפר את הפרודוקטיביות והיעילות, ורק 27% מהחברות משתמשות בכלי AI כדי לעזור לעשות זאת. יתרה מכך, ארגונים רבים תקועים בדרכי עבודה ישנות ובגישות מיושנות להנעה פרודוקטיבית. על פי הדו"ח עובדים טוענים כי הם מבלים בממוצע 32% מזמנם במשימות שאינן תורמות למטרות החברה והצוות, אלא נעשות כדי להיראות פרודוקטיביים. כמו כן, רק שליש מהמנהלים עוקבים אחר מדדי פעילות (למשל שעות עבודה, מיילים שנשלחו) בקרב העובדים שלהם, אבל רק 15% מהעובדים מאמינים שזה מסייע לפרודוקטיביות שלהם.
 
הדו"ח מבחין בשלושה טרנדים עיקריים אשר מגדירים את עולם העבודה החדש ומקדמים פרודוקטיביות בקרב העובדים:
טכנולוגיות חדשות, כמו בינה מלאכותית, לרוב אינן מיושמות
AI ואוטומציה הם הנושא החם של כולם בשנת 2023. עם זאת, ברור לחלוטין מהמחקר הזה שרוב הארגונים בקושי מגרדים את פני השטח של ערך הפרודוקטיביות שלהם בעבודה היומיומית", אומרת אילי בן חיים, דירקטורית Employee Success בסיילספורס ישראל. "אוטומציה יכולה לחסוך לעובדים עוד חודש עבודה שלם בשנה, ולפנות את זמנם לעבודה משמעותית ומשפיעה יותר. יש הזדמנות ענקית לארגונים לעזור לעובדים לעבוד בצורה חכמה יותר, יעילה ונעימות יותר". 
עבודה משרדית ועיצוב חללי העבודה זוכים להגדרה מחדש בעידן העבודה ההיברידית
בעידן העבודה ההיברידית, העובדים מחפשים גמישות וסביבה המטפחת שיתוף פעולה והכלה, יותר ממחצית (52%) אומרים כי לוחות זמני עבודה גמישים הם אחת הדרכים הטובות ביותר עבור המעסיק שלהם לתמוך בפרודוקטיביות שלהם. כמו כן, עובדים אומרים שמיקום גמיש (36%), הטבות ייחודיות במקום העבודה או שיפורים במשרדים עצמם כמו יותר חדרי ישיבות ואזורים שקטים (32%), ועידוד אנשים להביא את "כל כולם" לעבודה משפרים את הפרודוקטיביות.
מעורבות עובדים ופיתוח כישורים משפיעים גם הם ישירות על הפרודוקטיביות
"מקום העבודה מתפתח ללא הרף – במיוחד בשנים האחרונות. חברות חייבות לחשוב מחדש על חווית העובדים כדי להגדיל את הפרודוקטיביות היום", אומרת בן חיים. "ארגונים המאמצים דרכי עבודה חדשות, כמו גמישות, אוטומציה ובינה מלאכותית, וכלי שיתוף פעולה יעזרו לעובדים שלהם – ובסופו של דבר ללקוחות שלהם – להצליח יותר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם נאמץ את הגישה החרדים נגיע ל 100% חוסר פרודוקטיביות. (ל"ת)
    רון 05/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור