קריירה ולימודים

האנטישמיות בארה"ב: 1,600 בוגרי הרווארד מאיימים למשוך תרומות

30 ארגונים פרו-פלסטינים הפועלים באוניברסיטה הנחשבת הטילו את האחריות למלחמה בעזה על "משטר האפרטהייד" בישראל וגררו גל של פשעי שנאה. בוגרים יהודים של הקמפוס הודיעו להנהלה כי עליה לנקוט בצעדים מיידים נגד התופעה, אחרת יפסיקו לסייע במימון האוניברסיטה. מדובר במהלך משמעותי ביותר, משום שהתרומות מהוות 45% מכלל ההכנסות
מערכת ice | 
null (צילום shutterstock, pixabay)
על רקע האנטישמיות הגואה בקמפוסי האוניברסיטאות בארה"ב מאז החלה מלחמת ישראל בעזה, הרווארד ממשיכה להתייצב בעין הסערה. יותר מ-1,600 בוגרים יהודים של אחד המוסדות להשכלה גבוהה החשובים בעולם, הודיעו על הקפאת תרומותיהם לאוניברסיטה, כל אימת ההנהלה לא נוקטת בצעדים מיידיים נגד גילויי האנטישמיות בקמפוס.
בוגרים בולטים כמו מייסד חברת פרשינג סקוור ביל אקמן ומנכ"ל ויקטוריה סיקרט לשעבר לסלי וקסנר כבר הזהירו כי הרווארד יתמודדו עם בריחה של תורמים אם לא ינקטו בצעדים, וחלקם גם הפסיקו את תרומותיהם. האיום בביטול תרומות הוא משמעותי, זאת מכיוון שהן מקור ההכנסה הגדול ביותר בהרווארד. בשנה שעברה ייצגו התרומות 45% מכלל ההכנסה של המוסד בגובה 5.8 מיליארד דולר. התרומות היוו גם 9% מהתקציב התפעולי של האוניברסיטה. 
 
האירוע בהרווארד החל עם הודעתם של כ-30 ארגוני סטודנטים פרו-פלסטינים באוניברסיטה, שהטילה את האחריות למלחמה על ישראל באופן בלעדי, בטענה שלא קרתה בחלל ריק. לטענתם, "משטר האפרטהייד הוא האשם הבלעדי". תגובת הרווארד, שהעניקה משקל דומה לישראל ולחמאס לפרוץ במלחמה קוממה את התורמים. תגובות דומות מצד הנהלות של אוניברסיטאות אחרות נענו גם הן בלחץ מצד תורמים שונים.
 
לפי המארגנים, זהו ארגון הבוגרים היהודי הראשון בתולדות הרווארד. "יש לנו עכשיו ארגון של יותר מ-1,600 בוגרים שקוראים לביצוע רפורמות משמעותיות בקמפוס כדי להבטיח שכל הסטודנטים יהיו בטוחים", אמרה רבקה קלייר ברוקס, ממייסדות הארגון, "זוהי תנועה רחבה וגדלה של בוגרים מסקטורים ותעשיות מגוונות. חלקם בעלי השפעה רבה וחלקם תורמים בקנה מידה נורמלי יותר, אך אנחנו מדברים בקול אחד מאוחד". 
נשיאת הרווארד פרסמה ביום חמישי מסר לכלל הקהילה: "אנחנו דוחים את כל סוגי השנאה ואנחנו מחויבים להתמודד איתם. הרשו לי לחזור על מה שאני ובכירים נוספים כבר אמרנו: לאנטישמיות אין שום מקום בהרווארד". בהמשך, הוסיפה כי יישמו תוכנית הכשרה וחינוך לסטודנטים, לצוות ולסגל על אנטישמיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה