כסף וצרכנות

פרטנר ו-HOT יחתכו מחירים באינטרנט? "בשורה צרכנית אדירה"

משרד התקשורת נוקט בצעד נוסף לקידום הוזלת עלויות השימוש בתשתיות בזק בכ-44%, צעד שצפוי לאפשר הוזלת מחירים של חבילות האינטרנט בין חברות השירות בתחום לצרכן
שירה יום טוב | 
שירותי אינטרנט (צילום vecteezy)
משרד התקשורת פרסם היום (חמישי) להערות הציבור שימוע, במסגרתו מוצע להוזיל באופן מיידי את דמי השימוש של חברות התקשורת בתשתיות הפאסיביות של חברת בזק מ-446 שקלים לקילומטר לחודש לכדי 250 שקלים לקילומטר לחודש בלבד, הפחתה של כ-44%. זוהי הפחתה ראשונה בסדרה, ומחיר זה יהיה בתוקף עד יוני 2025, שאז יכנסו לתוקף מחירים מעודכנים. 
בזק היא החברה היחידה המחזיקה בתשתית תקשורת פיזית בכל רחבי מדינת ישראל. תנאי הגישה לתשתיות הפיזיות של חברת בזק משפיעים באופן ישיר על היכולת ועל התמריץ של חברות תקשורת אחרות להניח תשתיות עצמאיות ולהתחרות בבזק במתן שירותי אינטרנט לציבור.
בתקופה הנוכחית נפרשות במדינת ישראל רשתות מתקדמות, ולכן במיוחד בתקופה זו חשוב להפחית באופן משמעותי ומהיר ככל הניתן את תעריפי השימוש בתשתיות הפאסיביות של בזק. הפחתה כזו צפויה להגדיל את התמריץ של חברות תקשורת להרחיב את פרישת תשתיות הסיבים שלהן, ולקדם את התחרות, באופן שישפיע על איכות התשתיות בישראל ועל רווחת הצרכן באיכות ובמחיר שנים רבות קדימה. הפחתת המחירים תכנס לתוקפה החל מה 1.4.24, לאחר שהתקבלה הסכמת בזק. מדובר במדרגה ראשונה של הפחתה שתהיה בתוקף עד ה- 30.6.25.
במקביל, בוחן בימים אלו מנהל כלכלה את תעריפי שירותי הפיקוח והליווי בעבודות תשתית שגובה בזק, במטרה להביא להפחתה משמעותית גם בתעריפים אלו. מנהל כלכלה ימשיך לבחון בשנה הנוכחית את דמי השימוש בתשתיות הפאסיביות וכן יבחן את החובה לספק שירותי BSA ואת התעריפים שיחולו באספקת שירותי ה-BSA, במטרה לפרסם החלטה גם בנושא זה.
 
שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "זוהי בשורה צרכנית אדירה הצפויה להרחיב את פרישת התשתיות במגזר הפרטי והעסקי ולהוביל לתחרות טובה יותר ולהפחתת מחירים לצרכן. ״בְּכָל הָאָרֶץ יָצָא קַוָּם״ - ועכשיו גם באמצעות שחקנים נוספים בשוק שיזכו למחיר הוגן ותחרותי בפרישת התשתיות. משרד התקשורת בראשותי ימשיך לפעול במלוא המרץ לפתיחת שווקי התקשורת לתחרות בכל התחומים".
מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש: "הפחתת המחיר המיידית היא צעד משמעותי המצטרף לצעדים נוספים הננקטים במשרד בהתאם למדיניות השר, כאשר המטרה הראשונה היא ליצור תחרות שתתרום לטובת הציבור וצרכני התקשורת, והשנייה - לקדם את התשתיות במדינה שיהוו מנוע צמיחה לשוק התקשורת ולמשק בכללותו. אנו מסתכלים קדימה וממשיכים בעבודה מקצועית במטרה להביא צעדים נוספים בקרוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה