כסף וצרכנות

התאחדות התעשיינים באזהרה: "טורקיה שולטת על ענפי תעשייה בישראל"

נשיא התאחדות התעשיינים מגיב לסנקציות שהכריזה הבוקר טורקיה על ישראל בגזרת הייבוא והסחר בין שתי המדינות וקורא להפסיק את התלות במדינה: "ישראל חייבת להיות עצמאית"
שירה יום טוב |  2
ארדואן (צילום pixabay, shutterstock)
נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, מתייחס להודעת משרד המסחר הטורקי על הגבלת יחסי הממסחר עם ישראל בעשרות קטגוריות עד להשגת הסכם עם חמאס הכולל הפסקת אש.
תומר מסר בתגובה להודעה של טורקיה כי בכוונתה להגביל את היצוא לישראל, כי "הדבר מדגיש את מה שאנו טוענים מזה זמן רב- אנחנו חייבים להפסיק את התלות בטורקיה. ישראל חייבת להיות עצמאית! גם במוצרים שהיא מייצרת".
"אנחנו חייבים להיות מסוגלים לייצר הכל בעצמנו. שמירת היכולת והכוח של התעשייה הישראלית לייצר הכל בעצמה היא מהותית לחוסן הלאומי שלנו - הן בעיתות שגרה, הן בעיתות משבר עולמי כגון מגיפת הקורונה, מלחמת רוסיה אוקראינה וכדומה, ובוודאי במשברים מקומיים כגון מלחמה, בהם אנו מגלים שהעולם שולף את נשק המסחר כדי ללחוץ ולהשפיע על ישראל. לכן חייבים להבטיח עצמאות יצרנית ולחזק את התעשייה הישראלית. יש לגבש תוכנית מתוקצבת לחיזוק העצמאות היצרנית ולוודא רכש ממשלתי ישראלי".
כמו כן, נשיא התאחדות התעשיינים הדגיש כי בשנים האחרונות האיום מצד טורקיה הלך והתגבר, "טורקיה נמצאת מזה כבר זמן מה בתהליך השתלטות איטי אך יסודי על מספר ענפי תעשייה בישראל, כגון תעשיות הבנייה שלנו. הטורקים מייצאים לישראל סחורה מסובסדת שמיוצרת על ידי עובדים בשכר משפיל וללא שמירה על תקני איכות סביבה מערביים, וכך מחסלים את התעשייה הישראלית המקומית ופוגעים בעצמאות היצרנית שלנו.
 
"בקצב זה, לא רחוק היום ונהייה תלויים אך ורק בטורקיה למוצרים הבסיסיים ביותר, ומיותר לומר עד כמה מצב זה מסוכן למדינה. הטורקים כבר משתלטים על ענף הפלדה ממנו נותרו בישראל רק שני מפעלים, על ענף המלט ממנו נותר בישראל רק מפעל אחד בודד, ועוד.
"מקווה שהיום ממשלת ישראל תתעורר ותבין כי עליה להתנתק כבר מהתלות הטורקית ותבחר במקום זאת את מה שנראה לנו המובן מאליו והנו לתעדף ולחזק את  התעשייה הישראלית. זאת על ידי תעדוף של התעשייה הישראלית בכלל המכרזים של המוסדות הציבוריים בישראל, בהם משרדי הממשלה, רשויות מקומיות, בתי חולים, קופות חולים ועוד. העדפת תוצרת הארץ הנה קריטית כיום יותר מתמיד, כאשר מוטלת עלינו החובה לשקם את המדינה אחרי המלחמה.
"ברוח זו, אני גאה גם לומר שבעת האחרונה רבים מחברי הקבלנים בסקטור הפרטי החליטו אף הם שבשום מחיר לא יקנו תוצרת טורקית ויעדיפו תוצרת הארץ ״כחול-לבן״. העדפה זו של תוצרת ישראלית הנה מהותית לביטחון שלנו, לכלכלה שלנו ולרוח והגאווה הישראלית שלנו. רק באמצעות חיזוק של התעשייה המקומית ״כחול-לבן״, נבטיח את העצמאות והחירות שלנו במדינת ישראל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שודדים
    אודי 04/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה צודק לא רוצים שום קשר עם הטורקים אוכלי נבלות הבעיה רק שאצלנו היצרנים חזירים מעלים מחירים ללא בושה
    סגור
  • 1.
    לשחרר את הקשר הטורקי מייד
    אריק בר 04/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לשחרר את הקשר הטורקי מייד בבקשה. טורקיה מדינת אויב. החוצה מייד.
    סגור