כסף וצרכנות

הקניונים אולי חזרו לפעילות, אבל הקונים עוד לא חזרו אליהם

נתוני המכירות של סוף השבוע האחרון במרכזי הקניות הסגורים מגלים צניחה בפדיונות לעומת אותם התאריכים בשנה שעברה, זאת אחרי שנפתחו תחת מגבלות בתנועת הלקוחות. איך היו המכירות בפאוור סנטרים לעומתם?
איתי פת-יה | 
קניון (צילום pixabay)
הציבור לא מתנפל על הקניונים, כך מגלים נתוני המכירות של סוף השבוע. דו"ח של חברת ריס מצביע על ירידה חדה בפדיונות מרכזי הקניות הסגורים מאז נפתחו ביום חמישי, זאת בהשוואה למכירות באותם התאריכים אשתקד.
ריס בחנו 2,000 חנויות בקניונים, אותן דגמו גם בשנה שעברה, ומצאו כי בימים חמישי, שישי ושבת המכירות בהן ירדו בעד כ-60%. בחמישי, יום הפתיחה המחודשת של הקניונים, נרשם בחנויות שבמדגם פדיון יומי למטר של 40 שקלים, ירידה של 25.9% לעומת 55 שקלים בשנה שעברה. למחרת בשישי, הפדיון היומי למטר עמד על 35 שקלים, ירידה של 35.1% מ-55 גם כן ב-2019. במוצ"ש תועדה הירידה הגדולה ביותר, עם פדיון יומי למטר של 22 שקלים – 59.2% פחות מנתון של 54 שקלים אשתקד. בממוצע מדובר בירידה של 40% לעומת 2019.
חזרתן לפעילות של הקניונים אושרה תחת מגבלה לפיה היחס בין מספר המבקרים לשטח הקניון לא יעלה על אדם אחד לכל 20 מ"ר. זהו הסבר אפשרי אחד אם כן לתנועת הלקוחות הדלילה, כמו כן יש לציין כי טרם הוחזרה התחבורה הציבורית במוצ"ש. לצד זאת, ייתכן גם שמלכתחילה הציבור חשש להגיע למתחמים הסגורים, ולא צבא על שערי הקניונים.
קראו עוד ב-ice
את תמונת המראה יכולים לספק הפאוור סנטרים, שנהנו מעלייה בפדיונות בהשוואה ל-2019. ביום חמישי – בו חזרו להתחרות עם הקניונים על הלקוחות – הפדיון היומי למטר בפאוור סנטרים היה 49 שקלים, עלייה של 19.5% מול 41 שקלים בשנה שעברה. בשישי הנתון עמד על 45 שקלים, עלייה של 9.7% מ-41 שקלים גם כן לפני שנה, ובשבת המספרים היו זהים ל-2019 עם פדיון יומי למטר של 41 שקלים. נתונים אלה מהווים בממוצע עלייה של 9.7% מנתוני השנה שעברה. 
בשקלול של המכירות הן במרכזים הסגורים והן באלה הפתוחים, בריס מצאו בימים חמישי, שישי ושבת האחרונים ירידה של 4.2%, 12.7% ו32.6%, בהתאמה, בפדיונות היומיים למטר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה